Beginnen met stretchen; aantal vragen.
| Auteur |
Bericht |
|
Danielle
Moderator
Geregistreerd op: 05 nov 2006, 23:44 Berichten: 14277 Woonplaats: Omg! Eindhoven Geslacht:
|
 Re: Beginnen met stretchen; aantal vragen.
Nee joh, lekker laten zitten! Als het niet wil, prima. Met forceren beschadig je de boel alleen maar. En zoete amandelolie is fijn! Alleen hoort die niet te ruiken, want dan zit er meestal een parfum bij. 
_________________ There is no excellent beauty that hath not some strangeness in the proportion.
http://www.alloverpiercings.nl
|
| 08 feb 2010, 21:11 |
|
 |
|
Lalalaut
*
Geregistreerd op: 22 jul 2009, 11:21 Berichten: 135 Woonplaats: Gouda Geslacht:
|
Ik heb het idee dat het een beetje ontstoken is.. Net bij het schoonmaken haalde ik er hele korsten vanaf... Niet echt fris. En 10 minuten daarna was het weer nattig en zaten er weer bruine 'stukjes' achtig iets bij... Wat nu?
|
| 08 feb 2010, 23:32 |
|
 |
|
JuuL
Geregistreerd op: 29 sep 2008, 14:51 Berichten: 2026 Woonplaats: Antwerpen Geslacht:
|
Downsizen zodat er geen spanning meer op de stretch staat, rustig laten genezen en over een paar maanden nog eens proberen. Erg spijtig en geduldopdeproefstellend enzo, maar wel het gezondste voor je oorlel.
_________________ Carpe Noctem
|
| 09 feb 2010, 00:20 |
|
 |
|
Lalalaut
*
|
Shit, daar was ik al bang voor, maar het probleem is dat 1,6 mijn kleinste maat is en ik verder geen oorbellen o.i.d. heb... Dus de enigste optie die er dan is, is om ze eruit te halen, maar dat is denk ik helemaal niet goed. 
|
| 09 feb 2010, 08:39 |
|
 |
|
Zreefer
Forum Meubilair
Geregistreerd op: 17 sep 2008, 17:46 Berichten: 12709 Woonplaats: Sprang-Capelle Geslacht:
|
Eruit halen is op zo'n klein maatje ook een goede optie. Ze zullen niet extreem ver terug zakken (oorgaatjes zijn gemiddeld tussen de 0.8 en 1.2mm, verschilt van leeftijd van de fistula en sieraad waarmee het gezet is, maar ook wat je erin gedragen hebt). Neem zeker een maand of 2 rust en probeer het rustig overnieuw. Je oren zullen je dankbaar zijn  Succes!
_________________ Can I haz stickers from you, pwetty plz? (trekt poepig hoofd)
Voor mijn andere geblaat, zie hier...
|
| 09 feb 2010, 12:20 |
|
 |
|
Lalalaut
*
|
Ja, is het beter als ik ze eruit haal? Sluit ik dan de ontsteking niet in? Ik wilde eigenlijk gaan zeezouten en dan even kijken hoe dat gaat... Ik heb net nog even goed gekeken naar m'n oortjes. Ik weet niet zeker of ze ontstoken zijn. Ze zijn niet dik, rood of gezwollen, maar voelen wel wat geirriteerd aan. Ook komt er wondvocht-achtig iets uit (ditzelfde goedje kwam ook uit mijn lippiercing, maar die is nooit ontstoken geweest) en ik denk dat dat opdroogde en dat dat op korstjes leek. Ik hou ze er persoonlijk liever in, behalve als dit echt geen slim plan is dan... Maar hoe kan ik 't nou het beste aanpakken... 
|
| 09 feb 2010, 15:47 |
|
 |
|
Zreefer
Forum Meubilair
Geregistreerd op: 17 sep 2008, 17:46 Berichten: 12709 Woonplaats: Sprang-Capelle Geslacht:
|
Als het geen ontsteking is, kun je die ook niet insluiten. Je hebt waarschijnlijk wel te snel gerekt en gescheurd, anders zou je geen last van wondvocht moeten hebben. Beter ga je toch terug naar niks of heel klein en wacht je zo'n 2 maanden alvorens je weer terugrekt. Dan kan je oor weer tot rust komen voor je weer een rekbeurt overweegt. Als je te snel rekt, ga je littekenweefsel aanmaken, wat het rekken weer zal bemoeilijken. En dat is vast niet wat je wilt.
|
| 09 feb 2010, 19:30 |
|
 |
|
Lalalaut
*
|
Oke, dus als ik het goed begrijp maakt het vrij weinig uit wat er aan de hand is, het is sowiso beter dat ik ze eruit haal? Ik ben namelijk bang dat in de onsteking of wat er ook aan de hand is, insluit en dat de gaatjes dichtgroeien... En hoe moet ik dit verzorgen als ik ze eruit haal? Is dit echt beter? Want dit kan niet overgaan als ik ze laat zitten? Edit: Ik heb ze er net uitgehaalt, damn, dit voelt echt veel beter. Er kwam veel shitzooi uit. Maar nu lees ik ergens anders dat dit 'redelijk' normaal is de eerste paar dagen na een stretch. Is dat zo? Ik ben echt bang of ik er wel goed aandoe om ze eruit te halen, want sluit ik die ontsteking nu niet in? Oh ik voel me zo'n n00b. 
|
| 09 feb 2010, 22:27 |
|
 |
|
Ember
Geregistreerd op: 13 apr 2009, 20:07 Berichten: 2315 Woonplaats: Zeist Geslacht:
|
Doet het pijn, komt er pus uit en is je oor rood? Dan is het ontstoken. Zo niet, dan is het niet ontstoken. Volgens mij is jouw oortje gewoon gescheurd/geirriteerd en kan je je stretch er inderdaad het beste eruit halen.
_________________ You're so sweet I wanna lick your wrapper!
|
| 10 feb 2010, 00:31 |
|
 |
|
JuuL
Geregistreerd op: 29 sep 2008, 14:51 Berichten: 2026 Woonplaats: Antwerpen Geslacht:
|
zoals jij t beschrijft is het geen ontsteking. wat naverzorging betreft: paar keer zeezouten
_________________ Carpe Noctem
|
| 10 feb 2010, 00:38 |
|
 |
|
Lalalaut
*
|
Ik heb ze er nu 5 daagjes uit, paar keer gezeezout, gaat goed. Maar m'n oren, of nouja, de fistula voelt nog dik en wat gezwollen. Ik weet niet wat ik hiertegen kan doen... Nog maar even laten genezen. Maar ik had wat vragen: Is er een kans dat m'n gaatjes helemaal dichtgroeien? Hoe kan ik de kans op een ontsteking bij mijn volgende poging zo klein mogelijk houden? En ik heb nu niks in; hoe zou ik moeten beginnen? Gelijk 1,6 er weer in? Ik ga 't over 2 maandjes weer proberen namelijk. 
|
| 14 feb 2010, 17:32 |
|
 |
|
10110001
Geregistreerd op: 02 mei 2009, 21:30 Berichten: 4619 Woonplaats: Anusfoort Geslacht:
|
Ik zou beginnen bij 1.2 en dan naar 1.6.
_________________ Leven is het meervoud van lef.
|
| 14 feb 2010, 17:34 |
|
 |
|
Zreefer
Forum Meubilair
|
Antwoorden  Nee, een gewoon oorgaatje groeit na jaren ook niet meer dicht. Dat is ook niet waar je naar moet streven. Wel zou je kunnen streven naar goed toegroeien. Rustig rekken, daar worden je oren het meest blij van. Beginnen bij 1.2 nu.
|
| 14 feb 2010, 17:36 |
|
 |
|
Lalalaut
*
|
Nou, ik weet het even niet meer.. Ik heb er gister 2 labretjes in gedaan, van 1,2mm. Deze wilde ik er dan zo lang in laten zitten totdat m'n oren weer helemaal genezen waren. Ze gingen er heel makkelijk doorheen, daarna gelijk allebei een zeezoutbadje gegeven. Maar toen ik ging slapen voelde ik dat m'n ene oor weer aan het zwellen was en dat het 12mm lange staafje alweer veel minder ruimte had in m'n oor. Ik wist even niet wat ik ermee aanmoest en kon ook niet lekker liggen, dus ik heb ze er voorzichtig maar weer uitgehaald. En toen ging 't dus bloeden. Wat moet ik nou? Ik wil m'n oren goed de tijd geven om te genezen, maar moet ik dit nou met of zonder sieraad doen? Ik ben namelijk bang dat als ik ze 'leeg' laat genezen, dat de gaatjes dan dichtgroeien of dat ze wéér gaan ontsteken als ik er dan eenmaal weer iets indoe, omdat ik het beschadig ofzo. Ik weet dat ik nog maar net bezig ben met dit alles, maar 't doet mijn geduld geen goed op deze manier... Niet dat ik wil haasten ermee, maar ik wil gewoon dat ik 't goed doe zodat alles wat beter meewerkt. Ik zat eraan te denken op AOP staafjes te bestellen met 2 balletjes ipv labretjes, misschien dat dit wat fijner slaapt (ik voel die achterkantjes een beetje snijden). Wat raden jullie mij aan? Ik weet dat ik geduldig moet zijn en de tijd ervoor moet nemen en dat wil ik ook, maar ik wil dan wel op de juiste manier bezig zijn ipv m'n oren elke keer irriteren met sieraden in en uit doen. 
|
| 19 feb 2010, 10:47 |
|
 |
|
Lisje
Geregistreerd op: 16 feb 2009, 11:25 Berichten: 8513 Woonplaats: Enschede Geslacht:
|
Gebruik je een insertion pin? Het schroefdraad kan er namelijk voor zorgen dat je oren telkens boos worden. Schroefdraad is namelijk erg scherp.
_________________ Hoop is de wind die het schip doet laten varen.. De wil is het roer dat het schip stuurt..
|
| 19 feb 2010, 10:51 |
|
 |
|
Dandelion
Geregistreerd op: 06 jul 2008, 16:32 Berichten: 3790 Woonplaats: Groningen Geslacht:
|
Ik heb bioplast labretjes in mn oren, en van die achterkantjes heb ik geen last. Misschien moet je dat eens proberen (als je dat nog niet had, kan niet uit je verhaal opmaken dat je nu metaal hebt). Dat schroefdraad is (imo) ook minder scherp.. En wat Lisje zegt, een insertion pin is geen overbodige luxe.
Ik weet trouwens eigenlijk niet of bioplast echt heel geschikt is als bezig is met genezen.. (Bij mij ging het prima, maar dat is persoonlijk denk ik)
_________________ Anything unrelated to elephants is irrelephant.
|
| 19 feb 2010, 12:22 |
|
 |
|
Lalalaut
*
|
Volgens mij is bioplast niet heel goed met genezen... Maar ik heb alleen voor 1,6 een taper. En voor de rest van de maten ook natuurlijk, maar voor 1,2 niet. Is ook niet nodig, ze gaan er heel makkelijk doorheen. En op 't moment dat ik ze erin doe is er ook niks aan de hand, maar kort daarna gaan ze zwellen en pijn doen. Nu heb ik weer dikke geirriteerde lellen zegmaar.
|
| 19 feb 2010, 17:22 |
|
 |
|
Danielle
Moderator
Geregistreerd op: 05 nov 2006, 23:44 Berichten: 14277 Woonplaats: Omg! Eindhoven Geslacht:
|
Bioplast kan prima. Er zijn zelfs genoeg mensen waarbij de piercing met een Bioplast sieraad beter geneest dan met een metalen.
_________________ There is no excellent beauty that hath not some strangeness in the proportion.
http://www.alloverpiercings.nl
|
| 19 feb 2010, 17:55 |
|
 |
|
Ember
Geregistreerd op: 13 apr 2009, 20:07 Berichten: 2315 Woonplaats: Zeist Geslacht:
|
Misschien ben je allergisch voor het materiaal? Heb je chirurgisch staal of titanium? Anders kan je titanium een keer proberen =).
_________________ You're so sweet I wanna lick your wrapper!
|
| 20 feb 2010, 00:02 |
|
 |
|
Lalalaut
*
|
Oke, dus om het even op een rijtje te zetten. Ik zou nu 2 bioplast labretjes aan moeten schaffen, van ong. 12mm dan? En die erin doen. En als ze dan weer moeilijk gaan doen? Gaan zwellen, ontsteken?
|
| 20 feb 2010, 16:51 |
|
 |
|