Piercing Forum

Powered by www.alloverpiercings.nl
Het is 05 sep 2010, 13:53

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Blaasontstekingen en VCH nemen 
Auteur Bericht
*

Geslacht: Vrouw
Bericht Blaasontstekingen en VCH nemen
Ik heb gezocht op het forum, maar kon niks relevants vinden.

Sinds 2,5 jaar heb ik regelmatig blaasontstekingen (negen maar liefst) en helaas ook schimmelinfecties (twee).
Ik heb meerdere onderzoeken gehad; bloedonderzoek, echo, soa test, alles was negatief en prima in orde.

Nu wilde ik graag een VCH laten zetten, maar ik ben bang dat een piercing down under nemen voor nog meer gevoeligheid gaat zorgen (gevoelig als in vatbaar) en dat ik in de toekomst alsnog onderzoeken (of misschien operatie?) krijg van uroloog of gynaecoloog waarvoor de piercing eruit moet.
De kans acht ik niet groot dat ik doorverwezen word, mijn huisarts is niet van het doorverwijzen, ook al vraag je erom :geek:

Door dit gezeur zit ik ook vaak aan de antibiotica en dat leek me ook niet fijn voor een piercing die moet genezen.
Mijn huisarts wil me waarschijnlijk ook aan een vaste antibioticapil zetten die ik standaard na de seks moet innemen :(

Over de oorzaak van de blaasontstekingen, ik heb me aan honderden regeltjes gehouden, maar niets helpt. Bijvoorbeeld acht maanden lang aan vitamine c en cranberry (pure ongezoete sap) gezeten, standaard voor en na seks plassen, je kunt het zo gek niet bedenken, maar ik heb de meest rare dingen geprobeerd :')

28 jul 2010, 14:31
Profiel

Bericht Re: Blaasontstekingen en VCH nemen
Buiten het feit of je wel of geen VCH moet nemen zou ik naar een andere dokter gaan om die er eens naar te laten kijken.

28 jul 2010, 14:40
Profiel

Een vriendin van me heeft dat ook gehad.. Schijnbaar zijn meiden tussen de ... 14 en 22 ofzo er extra gevoelig voor en sommige hebben het dus heel vaak, anderen niet. Hopen dus dat het een keer over gaat.
Ze slikt nu wel cranberrycapsules (geconcentreerder dan sap) en ze heeft alleen nog maar 1 keer een branderig gevoel gehad wat na een dag over was. Misschien dat dat helpt?

Maar daar gaat het topic niet over, ik zou zelf in jouw situatie niets laten zetten daar onder. Het is niet fijn als een piercing steeds geirriteerd is als de rest daar ook geirriteerd is. Heb trouwens nog nooit gehoord dat een piercing er uit moest bij de gyneacoloog dus dat is niet echt een reden. Maar ik zou aan je gezondheid denken en ff wachten tot je zeker weet dat het goed zit.

28 jul 2010, 16:03
Profiel
Moderator

Het is al een miserie down under en dan nog eens een piercing erbij die mogelijks over de zeik gaat... Persoonlijk zou ik het dus niet doen.

28 jul 2010, 16:06
Profiel
*

Cranberry heb ik al in verschillende vormen voor acht maanden lang ingenomen, dat hielp niks helaas, ook niet preventief.
Het is niet zo dat down under altijd geïrriteerd is, maar na seks heb ik dus altijd klachten (die soms ook over gaan in een blaasontsteking). Ik zie het somber in dat ik ooit klachtloos word (tenzij ik seksloos blijf, want dan heb ik nooit klachten) en vandaar dat mijn huisarts me aan een vaste antibioticapil (na seks innemen) wil hebben.

Ik ben overigens wel van plan om over te stappen naar een andere huisarts en verder onderzoek te vragen. Maar ik weet niet op welke termijn ze plaats hebben voor nieuwe patiënten.
Dan wordt het waarschijnlijk nog een tijdje wachten voordat ik een VCH kan nemen, bummer :( !

28 jul 2010, 20:59
Profiel

Ik ken iemand die ook preventief antbiotica slikt, helpt voor haar wel ze heeft een stuk minder ontstekingen.
Maar blaasontsteking heeft te maken met je urinebuis en de binnenwand van je blaas en niet met je clithood. De schimmelinfecties, geen idee.... dat zou je echt na moeten vragen bij je arts..

29 jul 2010, 15:47
Profiel WWW

Geslacht: Niet gespecificeerd
En als het alleen is na seks, dan is een VCH toch juist een oplossing om even klachtvrij te zijn? =P

Nee, alle gekheid op een stokje, ik zou het (nog) niet doen. Maar ik vraag me wel af of het niet te maken heeft met, eh, producten die bij de seks gebruikt worden? Iets als een latexallergie ofzo? (Niet om voor dokter te spelen, maar het is alsof alles bij jouw lichaam gelegd wordt, niet bij externe factoren)

29 jul 2010, 15:55
Profiel

Oh vreselijk, blaasontstekingen! Ik heb er ook regelmatig last van (gehad), dan zijn ze weer een tijdje weg, en dan komen ze weer vaker:S Heeft inderdaad ook alles met sex te maken, net als bij jou.. Ik heb wel 2x een vch gehad, volgens mij ben ik ook een van de weinige mensen bij wie een vch maar blijft irriteren en niet normaal geneest. Maar volgens mij had dit niks met blaasontstekingen te maken.. Of die link had ik in ieder geval nog niet gelegd:P

Als je echt graag een vch wilt, is het toch een poging waard? Als ie toch vervelend blijft doen kan je hem er altijd weer uit halen. En inderdaad, je hood zit toch nog een eindje weg van je plasbuis, dus volgens mij moet het in ieder geval op die manier geen probleem geven. Oh en, heb je wel eens geprobeerd ook helemaal met water af te spoelen én te plassen na sex? (En ervoor water drinken natuurlijk) Mijn ervaring is dat dat nog beter helpt dan alleen plassen:) En mocht je toch een doorverwijzing krijgen, moet ie er dan per definitie uit? Of is daar nog over te onderhandelen met je uroloog? (Wil ik nu eigenlijk ook wel graag weten ivm de piercing die ik wil laten zetten:S) Veel succes ermee in ieder geval!

29 jul 2010, 20:06
Profiel WWW
*

Wassen/douchen na seks heb ik ook geprobeerd een hele tijd, maar hielp niks. Seks was op een gegeven moment heel romantisch met al die regels voor en na :lol:
Aan latex of sperma-allergie heb ik gedacht, maar heb ik alle gevallen altijd klachten gehad na de seks.

Mijn blaasontstekingen komen vaak ook overeen met de klachten van een ontsteking aan de plasbuis en die klachten zitten ook meer richting de clitoris (jeuk en branderig gevoel).
Ik wacht even mijn afspraak in begin augustus af, ik vermoed dat mijn huisarts antibiotica gaat voorschrijven voor na de seks. En anders wordt het overstappen van huisarts en doorverwijzing vragen naar uroloog :)

29 jul 2010, 20:26
Profiel

Tja, eindeloos antibiotica slikken zou toch ook niet mijn voorkeur hebben.. Wel heel raar dat je geen doorverwijzing krijgt. Het is ook echt om moedeloos van te worden, maar juist daarom gun ik je die vch! Maar inderdaad, misschien beter dan toch wachten tot na de uroloog :/

29 jul 2010, 20:30
Profiel WWW

Ik ben helemaal anti-antibiotica continu slikken, rotzooi is het. Maargoed :')
Hopelijk krijg je toch een verwijzing enzo.

29 jul 2010, 20:33
Profiel
*

Haha ik ben ook geen voorstander van antibiotica, voel me altijd ellendig tijdens zo'n kuur!
Maar goed, ik wil onderhand wel eens een normaal seksleven :')

Mijn huisarts wil me niet doorsturen, omdat er geen afwijkingen naar voren gekomen zijn in de andere onderzoeken. En mijn klachten zijn pas 2.5 jaar geleden ontstaan.
Bij een aangeboren afwijking zou ik al langer klachten moeten hebben en afwijkingen aan mijn blaas of nieren zouden op de echo te zien zijn geweest (en in bloedonderzoek).

29 jul 2010, 20:48
Profiel

Mijn huisarts vertelde me dat blaasontstekingen vaak komen door een vernauwing in je urinebuis, maar weet niet of dat echt een aangeboren afwijking is.. Schijnt ook vrij eenvoudig te verhelpen te zijn, maar denk dat je daarvoor evengoed een verwijzing nodig hebt.. Maar lekker offtopic inmiddels;) Ik hoop inderdaad dat ze wel vinden wat het veroorzaakt!

29 jul 2010, 22:54
Profiel WWW
*

Oke, ik zal het in mijn achterhoofd houden, ik ken inderdaad andere mensen die een vernauwde urinebuis hadden en ook blaasontstekingen hebben :jazekers:

Bedankt voor al jullie tips! :grouphug:

30 jul 2010, 17:15
Profiel

bij een vernauwde urinebuis zou je plasstraal ook raar zijn (mooi woord he :') ) of je zou niet goed uit kunnen plassen.
Is dit het geval?

02 aug 2010, 18:40
Profiel WWW
*

Uitplassen gaat goed en mijn plasstraal ( :') ) is ook niet vreemd of anders :nono:

02 aug 2010, 18:54
Profiel

Lekker offtopic dit,

Ik denk niet dat je een vernauwde plasbuis hebt dan.
Denk dat het dan toch echt iets anders is.

05 aug 2010, 12:36
Profiel WWW

Even ook extra offtopic maar ik heb ook jaaaaarenlang de ene blaasontsteking over de andere gehad en ook een aantal keer dat het een nierbekkenontsteking werd. Ik kreeg altijd van mijn huisarts nitrofurantoïne als antibioticum en uiteindelijk ben ik doorgestuurd naar de uroloog. Die dacht ook aan een vernauwde urinebuis maar na een CT-scan kwam eruit dat dat het niet was. Hij heeft me toen bij de volgende blaasontsteking een ander antibioticum gegeven waarvan ik de naam helaas zo niet weet maar waarvan hij ook zei 'Die rotzooi van de huisarts word je zo snel immuun voor, dit is tenminste wat sterker' en eh, dat was ook zo want de dag erna moest ik nogmaals urine inleveren en toen was het al schoon én ik heb nooit meer een blaasontsteking gehad :cheer: .

Dus eh ja, moraal van het verhaal; laat je eens doorsturen naar een uroloog :lol: .

05 aug 2010, 12:48
Profiel

Huisartsen schrijven helaas altijd maar hetzelfde voor, met als gevolg dat die bacteriën op een gegeven moment denken; fok jou ik ga niet dood :fyou: En zo ontstaan ESBL's ook uiteindelijk en dan heb je een probleem.

05 aug 2010, 13:05
Profiel
*

Ik heb verschillende antibiotica gehad in die 2.5 jaar tijd.
Waaronder ciproxin, leuk net voor je strandvakantie en dan de zon niet in mogen :lol:
Mijn urine is toen op kweek gezet en zo kon er een specifiek antibioticum voorgeschreven worden ipv breedspectrum antibiotica.
Huisartsen schrijven standaard nitro-dinges en triphem-nogwat voor, die laatste werkt nooit bij mij.

Die bacteriën in mijn lichaam zullen zeker wel resistent zijn, ik heb belachelijk veel antibioticakuren gehad in de afgelopen 2,5 jaar. Niet alleen voor mijn blaasontstekingen, maar ook virale infecties in mijn longen en tegen heftige hooikoortsklachten (wat overigens niet eens hielp :P ).

05 aug 2010, 13:13
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende