Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Thread: IdeeŽn voor inspiratie?

Leeg Canvas

IdeeŽn voor inspiratie?

Beste tattooliefhebbers,

Ik overweeg al geruime tijd een tatoeage. Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik de stijl heb gekozen die ik hebben wil - black & grey realism - en de tatoeŽerder, te weten Tattoo Joey in Geldrop. Nu wil ik daar langs gaan voor een ontwerp, maar hoe beter beslagen ik ten ijs kom, hoe zinvoller dat is!

Ik wil dus een black & grey realism, bij voorkeur eerst op ťťn of twee bovenarmen. Dus niet voorbij de elleboog. Of ik de veel zichtbaardere onderarmen ook wil bewerken bewaar ik vooralsnog voor later, maar de tatoeage moet dus later wel die richting op bijgewerkt kunnen worden. Eventueel volgt er later eveneens een uitbreiding naar de rug. Vooralsnog mik ik dus op een bovenarm.

Ik heb eens rondgezocht en ben op de volgende 'keywords' uitgekomen.

Maan, mooi en symbool van nacht en kan ook samen met andere zaken.
    Bergen, mooi en symbool van natuur
    Water, bijvoorbeeld een meer of een zee.
    Een vrouwenfiguur, bijvoorbeeld een vrouwelijke vampier. Engelen ben ik minder fan van, die zijn me te intrinsiek met het christendom verbonden en die symboliek ligt me niet.
    Klok/kompas, omdat ik ze mooi vind. Een kompas kan natuurlijk naar een bepaalde richting wijzen maar voor een klok heb ik nog weinig symboliek
    Bomen/bossen
    Volgens, symbool van vrijheid
    Draken, maar die wil ik eigenlijk reserve houden voor een rugtatoeage
    Doodskop, maar is misschien iets te 'metal' of te 'bruut'. Het moet nadrukkelijk geen metaltatoeage worden, evenmin een gothictatoeage.
    Kasteel, gewoon mooi en een symbool van 'oost west, thuis best'.
    Dolk, maar eventueel met welke symbologie?
    Kaarsen, ook gewoon mooi en een teken van de nacht
    Boek/scrolls, teken van wijsheid en kennis

Hiermee kan ik heel veel kanten op, maar heeft iemand ideeŽn? Ik heb nog geen tatoeages en ik wil graag de hulp inroepen van degenen die ze al langer dragen.

Bedankt voor eventuele hulp alvast!

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Re: IdeeŽn voor inspiratie?

Dit kan bij lange na niet allemaal op ťťn bovenarm, dat wordt veel te druk. Ik denk dat je keuzes moet gaan maken en met die keuzes naar de tattoo artist kan gaan. Deze kan het namelijk allemaal veel beter uitwerken en uitdenken voor je.
    ďNor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.Ē

- Frances E. W. Harper

Leeg Canvas

Het was ook juist mijn vraag welke selectie ik hieruit zou moeten maken en of ik misschien nog ideeŽn heb gemist. Hier zou je bij een gigantosaurus nog ruimtegebrek mee krijgen.

Ik wilde dit rijtje eerst wat inperken voordat ik naar Joey ga.

Dat bleek niet echt uit je eerste post. Maar goed, ik neig dan zelf naar een vrouwenfiguur wat meer op de voorgrond, met op de achtergrond natuur (bos en meer) en dan in de verte een kasteel. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Je moet vooral kijken wat voor jou de meeste waarde heeft, zeker in relatie tot de andere symbolen, of wat jij het mooist bij elkaar vindt passen. Je kan ook bedenken of je niet allebei je bovenarmen vol wil hebben, en dat ze dan bij elkaar passen. Dus dan verdeel je je Ďkeywordsí over twee armen.

Je moet vooral voor jezelf kijken wat jij het mooist bij elkaar vindt passen.
    Around the silent dead.Ē

- Frances E. W. Harper

Leeg Canvas

In dat geval denk ik dat het het beste is om met dat lijstje naar Joey te gaan, dan kan hij op grond van zijn expertise denk ik wel bepalen wat het beste samengaat in een ontwerp. Hij kan zich wellicht beter voorstellen hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.

Vrouw met bos en kasteel is wel een mooie combinatie. Of water in plaats van bos.

Heb je nog meer goede ideeŽn? Hiermee zou ťťn arm misschien precies af te dekken zijn en met water onderin kan je brij gemakkelijk uitbreiden.

Als je de scroll/dolk/kaarsen etc. wil, zou je misschien op je andere bovenarm iets laten afbeelden wat in het kasteel plaatsvindt? Soort van bibliotheek met een oud wijs iemand (met schedel, vind je op oude schilderijen ook altijd en dat is dan echt niet te metal/goth) erbij. Dus dat de twee tattoos wel in verbinding staan met elkaar.
    Around the silent dead.Ē

- Frances E. W. Harper

Leeg Canvas

Dat zijn goede ideeŽn! Ik kan dan aan ťťn kant een scŤne uiten maken met de natuurafbeeldingen en de andere zijde een binnenscŤne waarin symboliek gemakkelijker in is te verwerken. De vrouwenfiguur kan dan misschien in het wolkendek van de buitenscŤne.

Hier was ik naar op zoek. Heb je nog meer ideeŽn?

Ik wil de rug bewaren voor misschien een volledige afbeelding van de Lava Dragon van Anne Stokes. Ik kan niet zo gemakkelijk afbeeldingen posten vanaf telefoon, maar die kan je ook opzoeken. Dan moet die hemel wel bij de schouders aansluiten bij de rest van de scŤnes als daar een goede mogelijkheid voor is. De draak moet dan ook naar black & grey worden omgezet. De afbeeldingen moeten realistisch en gedetailleerd zijn.

Slightly Modified Mieps's Avatar

Weet je overigens dat Joey een wachtlijst van 2,5-3 jaar heeft?
    Ze lacht de wereld uit en danst haar twijfels weg.

Leeg Canvas

Zo lang? Als dat zo is mag hij dat wel op z'n website zetten...

The Librarian Trutle's Avatar

Volgens mij doen er dat niet veel artiesten, hun wachtlijst op hun website zetten. Maar het is inderdaad wel zo dat goede artiesten vaak een hele lange wachtlijst hebben.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-