Beste tattooliefhebbers,
Ik overweeg al geruime tijd een tatoeage. Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik de stijl heb gekozen die ik hebben wil - black & grey realism - en de tatoeëerder, te weten Tattoo Joey in Geldrop. Nu wil ik daar langs gaan voor een ontwerp, maar hoe beter beslagen ik ten ijs kom, hoe zinvoller dat is!
Ik wil dus een black & grey realism, bij voorkeur eerst op één of twee bovenarmen. Dus niet voorbij de elleboog. Of ik de veel zichtbaardere onderarmen ook wil bewerken bewaar ik vooralsnog voor later, maar de tatoeage moet dus later wel die richting op bijgewerkt kunnen worden. Eventueel volgt er later eveneens een uitbreiding naar de rug. Vooralsnog mik ik dus op een bovenarm.
Ik heb eens rondgezocht en ben op de volgende 'keywords' uitgekomen.
Maan, mooi en symbool van nacht en kan ook samen met andere zaken.
Bergen, mooi en symbool van natuur
Water, bijvoorbeeld een meer of een zee.
Een vrouwenfiguur, bijvoorbeeld een vrouwelijke vampier. Engelen ben ik minder fan van, die zijn me te intrinsiek met het christendom verbonden en die symboliek ligt me niet.
Klok/kompas, omdat ik ze mooi vind. Een kompas kan natuurlijk naar een bepaalde richting wijzen maar voor een klok heb ik nog weinig symboliek
Bomen/bossen
Volgens, symbool van vrijheid
Draken, maar die wil ik eigenlijk reserve houden voor een rugtatoeage
Doodskop, maar is misschien iets te 'metal' of te 'bruut'. Het moet nadrukkelijk geen metaltatoeage worden, evenmin een gothictatoeage.
Kasteel, gewoon mooi en een symbool van 'oost west, thuis best'.
Dolk, maar eventueel met welke symbologie?
Kaarsen, ook gewoon mooi en een teken van de nacht
Boek/scrolls, teken van wijsheid en kennis
Hiermee kan ik heel veel kanten op, maar heeft iemand ideeën? Ik heb nog geen tatoeages en ik wil graag de hulp inroepen van degenen die ze al langer dragen.
Bedankt voor eventuele hulp alvast!