Results 1 to 5 of 5

Thread: Voorverdoving piercing (industrial)?

Hybrid View

Voorverdoving piercing (industrial)?

Hey allen!

Ik wil al circa 10 jaar een industrial in mijn oor laten piercen. Helaas is het zo dat ik een enorme fobie voor naalden heb. Ik val flauw bij bloedprikken, tandarts is een drama als er iets moet gebeuren en ik kan het maar moeilijk aanzien als iemand een prik krijgt op t.v. Ja ik weet het, het slaat nergens op. Maar helaas, het is zo.

Ik wil nu toch de stap gaan zetten. Ik kwam online wat verdovende middelen tegen die ik aan zou kunnen schaffen om zodoende wat extra te verdoven. Mijn huisarts wil niets voorschrijven omdat hij het maar onzin vond.

Ik kwam de volgende twee middelen tegen:

Emla creme, met 25 mg lidocaïne en 25 mg prilocaïne https://www.efarma.nl/lidocaineprilo...5mg-g/16220315

Xylocaïne zalf, met 50 mg lidocaïne https://www.efarma.nl/xylocaine-5-zalf-50mg-g/16314522

Kunnen jullie 1 van de twee aanraden? Ik ga hem laten zetten bij Piercing4U te Gouda, heb daar al vaker goede dingen over gehoord.

Alvast hartelijk dank en groetjes,

Anouk

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Voorverdoving piercing (industrial)?

Het is een prik van 1 seconde en die verdovende creme gaat daarbij niet helpen, dat verdoofd alleen je huid, niet het kraakbeen waar de naald ook doorheen moet. Ik zou gewoon even je ogen dicht doen en op je tanden bijten.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Gatenkaasje Rockergirl's Avatar

Die piercing valt echt reuze mee.
    Daarbij verdooft die crème wat degene voor mij ook al zegt alleen de oppervlakkige huid, dus in deze moet ik je huisarts wel gelijk geven.

Tip, zoek een piercer waar je je bij op je gemak voelt. Bijvoorbeeld al een paar keer daar langs gaan en met ze kletsen, dat scheelt sowieso al een stuk spanning en stress
    Sterallures? Nou en?

Dankjewel voor de reacties! Ik heb het inmiddels gedaan en ben er superblij mee. Denk niet dat het veel toegevoegde waarde heeft om een aparte post te maken over mijn ervaringen maar echt, als ik het durf, dan kan iedereen het aan

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Tof dat je er gewoon voor gegaan bent!
    Nur der Regen weint am Grab.