-
Nazorg Conch Piercing (haren wassen)
Hoi Hoi,
Een week geleden heb ik een inner conch laten zetten. De genezing gaat heel goed, hij is nooit gaan zwellen, deed alleen de eerste dag pijn. Ik zie nooit korstjes of wondvocht etc. De instructies die ik mee kreeg waren dat ik hem 1x per dag goed moest afspoelen dan een beetje zeep (die ik meekreeg) er op en weer goed afspoelen en dan goed drogen met keukenrol. Ik moest ook oppassen met nat haar tegen de piercing aan. Ik bleek allergisch voor de zeep die ik meekreeg en in overleg met de piercer gebruik ik nu unicura wat goed gaat. Het enige probleem is dat ik er minstens 30 minuten per dag mee bezig ben en wanneer ik mijn haar moet wassen duurt het nog langer. Er mag geen nat haar tegen de piercing aan komen, mijn haar is erg dik en droogt niet in een staart. Ik moet het dus elke keer föhnen, maar de hete lucht is ook niet goed voor de piercing. Hoe doen jullie dit? Is het een ramp als er toch nat haar tegen aan komt? Verder lukt het me nooit om de piercing goed te drogen zonder hem iets te bewegen, de voorkant moet niet helemaal tegen mijn oor zitten omdat je anders hierachter niet kunt spoelen, met drogen gaat hij toch vaak wel tegen mijn oor zitten waardoor ik hem weer naar voren moet schuiven.
Ik hoor het graag!
-
Slightly Modified
Re: Nazorg Conch Piercing (haren wassen)
Alvast stoppen met allerlei gekke zeepjes, gewoon goed afspoelen in de douchen. Ik zou me ook niet te druk maken om je haar. Misschien kan je het met een klemmetje wat achteruit houden zodat het niet te hard tegen je oor hangt?
-
Moderator
Re: Nazorg Conch Piercing (haren wassen)
Ja mee eens. Zou je een ander wondje zo behandelen? Nee toch? Gewoon een beetje afspoelen onder de douche, zorgen dat je eventuele shampooresten goed wegspoelt en verder gewoon lekker laten! Je lijf kan dat allemaal zelf wel. En het is echt niet erg als er een beetje nat haar bij in de buurt komt. Zo lang je oor niet 24/7 nat is is er niks aan de hand
Oh en wees niet verbaasd als het alsnog gaat zwellen of zo, kraakbeenpiercings zijn daar heel goed in. Mijn inner conch deed dat na een paar weken opeens toch nog!