Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Nieuw tattoo idee

Metaalverslaafde Spijker.'s Avatar

Nieuw tattoo idee

Alweer langere tijd afwezig geweest, maar ik kom toch weer even aanwaaien.
    Of het nu wel voor langere duur is of ook maar weer tijdelijk heb ik nu helaas nog geen zicht op.

De afgelopen tijd heb ik een nieuw tattoo idee gekregen, wat inmiddels vrij concreet is.
    Ik wil graag een orchidee op mijn onderbeen boven mijn enkel laten zetten. Dit is niet zoals mijn backpiece zomaar omdat ik het mooi vind, maar hier zit een gedachte achter.
    De orchidee was namelijk de lievelingsplant van mijn vader. Toen hij nog thuiswoonde stonden de 2 ramen in de woonkamer vol met orchideeŽn waarvan er altijd wel een aantal stond te bloeien. Rond de uitvaart kwam dit ook een aantal keren terug (op de kaart, in het in memoriam en er stond een orchidee bij zijn kist die ik na de dienst op zijn graf gezet heb).
    Voor zover de achtergrond.

Ik heb er inmiddels al een tijdje over nagedacht, over het hoe en wat (en waar), de voors en tegens, enzo en het een tijdje laten bezinken en met een paar mensen erover gehad die overwegend positief waren, wat mij dan ook weer wat moed geeft.
    Monsters of schedels enzo passen denk ik helemaal niet bij mij, bloemen volgens mij juist wel. Ik wil het in een vrij "zachte" stijl hebben, voor zover dat wat duidelijk maakt.
    Boven de enkel vind ik gewoon een mooie plaats. Dat betekent wel dat ik 'm in de zomer dus niet kan verbergen. Dat wordt dan de eerste tattoo die dus zichtbaar zal zijn. Hoewel ik deze zomer ook al hemdjes gedragen heb waarbij een stuk van mijn backpiece te zien was.
    En dan komt er onverwachts iemand op visite!
    Ik denk dat ik inmiddels zo ver ben dat ik die (zomerse) confrontatie aan durf.
    Wat nog wel een klein beetje in mijn hoofd speelt is hoe mijn vader over tattoos dacht. En dat ik juist dŠt dan doe! Maar het is mijn lichaam en denk ik ook mijn manier van een klein stukje verwerking en herinnering. We hebben lange tijd heel hecht en intensief (en soms ook knallend) met elkaar samengeleefd en waren elkaar's belangrijkste/dierbaarste persoon.
    Waarschijnlijk zal het dit jaar niet meer gebeuren. Misschien is de datum van zijn overlijden wel een goed moment?

Ik ben ook al op internet aan het zoeken geweest en kwam daar op de site van Dutch Ink in Vlaardingen waar wel mooie plaatjes op staan.
    De site komt op mij professioneel over, maar ik weet niet in hoeverre de studio en de tattoeerders dat zijn.
    Heeft iemand ervaring met deze shop? Andere suggesties?

Verder ben ik wel benieuwd hoe jullie tegen dit idee, de gedachte erachter en de voors en tegens aankijken. Reacties zijn welkom
    I may not think or feel as you do, but does that make me less human?

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Re: Nieuw tattoo idee

Ik heb het bloemen portfolio van Dutch Ink bekeken en hoewel het niet slecht is, vind ik de tattoos het allemaal net niet. Buiten dat ze veel van hetzelfde lijken te tattooeren is er iets met die tattoos waar ik niet precies de vinger op kan leggen, waardoor ze voor niet helemaal werken. Misschien omdat ze veel 3D proberen te doen, maar de tattoos alsnog heel vlak ogen.
    Maar ik zou iig mooi verder zoeken naar een andere shop.

Verder is een tattoo ter nagedachtenis aan iemand zo persoonlijk dat ik van mening ben dat je dat echt zelf moet bedenken.
    Mijn voors en tegens zouden totaal irrelevant voor jou moeten zijn bij iets dermate persoonlijks.
    Nur der Regen weint am Grab.

Moderator Dandelion's Avatar

Ik weet niet precies wat je zoekt maar ik weet wel dat Maaika (Growink) hele mooie dingen doet met bloemen!
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Piercing Newbie derangedDrummer's Avatar

Hey Spijker, leuk dat je er weer bent!

Het klinkt als een mooi idee maar dit is idd iets wat je zelf moet beslissen. Aangezien je zelf al zegt dat het dit jaar niet meer zal gebeuren, heb je in ieder geval de tijd om er nog even goed over na te denken.

Net als Mevrouw Wolf vind ik Dutch Ink een beetje meh. Ik weet niet zo goed wat je met een 'zachte' stijl bedoelt dus ik weet ook niet zo gauw een goede artiest er voor.
    Oorlel 10mm x2
    Nostril x2
    Septum x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Daith x1
    Tepel x2

Slightly Modified Miran.'s Avatar

Eens met de rest over het idee idd. Qua artiest misschien mandydenise van zodiac tattoo in Den haag? Zij heeft niet veel lijnen in haar werk zitten. Als ik idd begrijp wat je bedoelt hahha.
    I hate how spiders just sit there on the walls and act they pay rent.

Sorry dat ik 2 weken lang niets heb laten horen op jullie reacties op mijn eigen vragen!
    De belangrijkste reden is dat ik tijdelijk werk heb en dat vergt best wel wat van me.

In elk geval bedankt voor de reacties
    Ik heb even vluchtig gegoogled op Maaika en Mandydenise en bij allebei vind ik wel plaatjes die me aanspreken. Daar ga ik me nog wat verder in verdiepen. Thanks!

Ik weet dat dit iets persoonlijks is en iets wat ik zelf moet beslissen (en stiekem al wel zo'n beetje beslist heb) maar omdat ik er zelf niet met een objectieve blik tegenaan kan kijken, en hier mensen zijn die er ook veel meer verstand van hebben dan ik zelf heb. Mede daarom probeer ik hier ook wat objectieve gedachten van anderen erover te krijgen.

PS: Ik verwacht op z'n vroegst volgend weekend pas weer hier te komen, komende week gaat het gewoon niet lukken. Nogmaals sorry daarvoor.

The Librarian Trutle's Avatar

Stop met sorry zeggen Spijker! Het is wat het is.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Maar wij kunnen niet objectief zeggen hoe jij je bij een tattoo gaat voelen.
    Ik heb een tattoo van een tank ter nagedachtenis aan mijn opa. Mijn opa had helemaal niks met tattoo's, sterker nog, hij vond tattoo's verschrikkelijk. Maar elke keer als ik die tattoo zie denk ik terug aan alle sterke verhalen die mijn opa had over die specifieke tank en daardoor heeft het mij een goed gevoel.
    Maar als jij elke keer als je naar je tattoo kijkt denkt "vaders had dit echt vreselijk gevonden" dan geeft dat jou natuurlijk juist geen goed gevoel.
    Nur der Regen weint am Grab.

Leeg Canvas

Wie ik ook heel mooie bloemen vind zetten is Marabou (bij Punctum Tattoo) in Gent (BelgiŽ). Wel heel fijn, misschien wil je liever iets stoerder?

Mijn oma had ook niets met tattoos maar ik heb een subtiele referentie naar haar waar ik heel blij mee ben. Het zijn gekruiste vingers (in gebarentaal staat dat ook voor de letter ĎRí, de eerste letter van haar naam. Ze houdt dus altijd haar fingers crossed voor mij nu Dus ja, mij geeft het een goed gevoel ook al weet ik dat ze het zelf waarschijnlijk helemaal niets had gevonden

Thanks.
    Marabou maakt mooi werk. Maar zo te zien alleen in zwart-wit?
    Op zich spreekt zijn stijl me wel aan, alleen wil ik kleur. En ik wil juist niet iets stoers.
    Verder heb ik ook wat bij Maaika gekeken, zij maakt echt heel mooi werk. Alleen heeft zij een nogal streng selectiebeleid. Je kan maar af en toe aanmelden, met een duidelijke omschrijving, en dan is het toch nog de vraag of ze jouw idee aanneemt. Voor mij werkt dat niet echt.
    Aan de andere kant wel te begrijpen want gezien haar werk zal ze veel meer aanvragen krijgen dan ze kan verwerken.

Dat is een goed punt van je, Wolf. Dat zou hij zeker gevonden hebben, maar dat zou hij ook van mijn rug vinden. Hier heb ik over nagedacht en ik denk niet dat ik met die gedachte naar die tattoo zou kijken. Hij zal het (helaas!) nooit te weten komen.
    En eigenlijk heb ik verder aan niemand verantwoording af te leggen of ik een tattoo op mijn been laat zetten of niet. Iedereen die mijn vader gekend heeft (en zijn liefde voor orchideeŽn kende) zal waarschijnlijk de betekenis wel begrijpen.

Ik wil dit gewoon echt heel graag

Edit:
    Heb ik nog een praktische vraag.
    Ik draag vaak strakke broeken, skinny's, leggings, enzo, en het zal ook deels in de sok zitten. Hoe gaat dat met de genezing? Kan dat gewoon, of moet ik wijdere broeken dragen en mijn sok laag houden tot onder de tattoo?
    Last edited by Spijker.; 22-09-2018 at 21:26.