Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Rookpiercing ontstoken en vochtbultje!

Leeg Canvas

Rookpiercing ontstoken en vochtbultje!

Goedemiddag lieve mensen,

Ik heb mijn rookpiercing op 25 mei gezet, helemaal geen complicaties mee gehad en hij zag er tot een week geleden heel goed uit. Zelfs de piercer zei dat hij wonderbaarlijk goed geneest, tot aan vorige week..

Ik kreeg langzaam steeds meer jeuk aan de onderkant, maar dat was het enige. Gisteren ging ik naar de piercingshop om nieuwe zoutoplossing spray te halen en laten nakijken en de dame gaf aan dat ze een vochtbultje zag en hij wat ontstoken is. Ikzelf heb het niet doorgehad (los van de heftige jeuk af en toe) en eenmaal thuis goed naar gekeken en bleek inderdaad een bultje te zitten wat op een ontsteking lijkt. Ik moest van haar gewoon blijven zeezouten (met die spray) en dan zou het goedkomen, maar ik begin me steeds meer zorgen te maken en ben bang dat het niet meer goedkomt.

Wat raden jullie aan? Ik wil ook graag een foto uploaden maar weet niet hoe!

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Re: Rookpiercing ontstoken en vochtbultje!

Een ontstoken piercing zou je wel voelen hoor, je piercing is nog maar net gezet, vochtbultjes zijn heel normaal. Probeer er zoveel mogelijk af te blijven en ook niet teveel te verzorgen, gewoon grondig spoelen onder de douche. Je hebt nog zeker een half jaar te gaan voor hij stilaan stabiel zal worden.

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Bij een ontsteking is je oor rood, warm, dik, komt er pus uit en doet het zo'n zeer dat je het continu voelt kloppen en prikken. Piercings raken niet zo snel ontstoken dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Dat hij na het zetten ineens wat pijnlijk of rood wordt is heel normaal. En die vochtbultjes zijn helaas ook heel normaal, en vrij hardnekkig.

Verder sluit ik me bij Sproetje aan. Gewoon vanaf blijven en spoelen onder de douche, en proberen je niet te druk te maken want stress kan ook invloed hebben op de genezing. Een kraakbeenpiercing kan er makkelijk een jaar over doen voor hij helemaal genezen is, en tot die tijd zijn dit soort bultjes heel normaal.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Ja, dat dacht ik eigenlijk ook maar op momenten als deze maak ik mezelf helemaal gek en ben ik bang dat het helemaal gaat ontsteken. Aan de hand van mijn beschrijving kan je dus zeggen dat het een vochtbultje is en het niet gevaarlijk is? Zou een hele opluchting zijn.

Moet ik het ook niet onderspuiten met die spray? Alleen spoelen onder de douche?

Dankjewel voor je reactie!

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Ik sluit me aan bij de adviesen boven mij.
    Hou je er trouwens ook rekening mee dat je tijdens de genezingsperiode het beste niet zwemt en naar de sauna gaat? Dat kan namelijk ook voor flinke irritatie en vochtbultjes zorgen.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

Leeg Canvas

Hij is niet rood, dik of warm gelukkig. Er zit wel een soort van geel korstje op en een bultje. Geen pijn, alleen als ik er lang op lig. Dat moet ik dus ook niet meer gaan doen denk ik.

Dankjewel voor je bericht, ik zal proberen me niet al te druk te maken.

____________ updated ____________

Ik ben 6 weken na het zetten, anderhalf week geleden wel naar de sauna geweest.. Kan dat de boosdoener zijn? 😧

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

De spray zou ik laten staan. In principe is het maar een heel klein wondje wat prima zou moeten genezen met alleen schoonhouden met water.

Je kan wel zeezouten maar die oplossing zou ik dan zelf maken: een mini mespuntje zeezout (zonder toevoegingen) op een flinke mok heet water.

En ja, aan de hand van je beschrijving durf ik wel te zeggen dat het een vochtbultje is en niks ernstigs. Maar met een foto kunnen we het natuurlijk beter beoordelen

Edit: bericht tussendoor: die sauna zou wel voor irritatie kunnen zorgen ja. Als je dat de komende maanden niet meer doet en niet zwemt zou het sowieso goed moeten komen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

De spray ga ik dan laten! Heb hem wekenlang gebruikt en daarnaast schoonmaken met Unicura.

Zo ziet het eruit.
    Excuses voor het inzoomen haha.

https://www.mupload.nl/img/6oytuo42.jpeg

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Dan verzorg je je piercing ook te veel.
    Te veel verzorgen? Kan dat? Jazeker je lichaam kan namelijk heel goed zelf van alles oplossen. Je moet het zo zien, als je in je vinger snijdt (met een heel schoon mes, terwijl je in een hele schone keuken staat) en je hebt een wondje, maak die dan ook schoon met zeezout en unicura?

Ow ja, alleen een arts kan een ontsteking vaststellen. Er zijn tekenen die kunnen duiden op een ontsteking, maar uiteindelijk is een arts de enige die je dat echt kan diagnosticeren.

Ik zou trouwens niet zelf zeezout oplossing maken, maar een steriele, fysiologische zoutoplossing bij je apotheek halen als je het dan toch wil gebruiken. Want de verhoudingen luisteren vrij nauwkeurig en het is ook fijn als er geen andere dingen in zitten omdat je mespuntje niet steriel gaat zijn en je mok ook niet.
    Nur der Regen weint am Grab.

Leeg Canvas

Ja klopt. Dat heb ik wel eens eerder gehoord, dat ik teveel verzorg maar dat ging 2 maanden heel goed. Geen vervelende situatie gehad en nooit last.

Ik doe/deed in de ochtend eerst wassen met Unicura en dan de zoutoplossing spray, een paar keer spuiten en erop laten zitten. In de avond deed ik exact hetzelfde.

Aangezien ik verschillende verhalen lees, ook hier, vraag ik me af wat nou echt zin heeft. Geen Unicura meer? Geen zoutoplossing spray meer? Helemaal niks of gewoon mijn eigen routines aanhouden?

Vandaag wel wat pijn gehad, ontzettend veel jeuk ook! Probeer er niet op te slapen.