Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Uitbreiding backpiece - The Liner (Dagmar)

The Librarian Trutle's Avatar

Uitbreiding backpiece - The Liner (Dagmar)

U vraagt, wij draaien. Een ervaringsverhaaltje.

Tijdens mijn 24ste levensjaar, in 2005, zette ik in juni eindelijk de stap voor mijn eerste tattoo. Ik wou toen al 8 jaar een tattoo, maar de straten waren toen nog niet bezaaid met tattooshops. Internet stond in zijn kinderschoenen en ik had geen flauw benul wat ik kon gaan verwachten. Dus wachtte ik braaf af, mijn smaak veranderde tig keer en 8 jaar later hakt ik de knoop door: Keltisch en ik zou bij Ienas van Bodydesign gaan. Die eerste tattoo werden de 2 keltische zwanen op mijn rug. 3 maand later klopte ik opnieuw aan bij Bodydesign en Tanne zette toen de 2 Keltische hondjes. Toen bleef het door omstandigheden rustig op tattoovlak, maar 3 jaar later begon het toch terug te kriebelen en ging ik terug naar Bodydesign met voorstellen om de ruimte tussen beide Keltische stukken te vullen. Mijn voorstellen waren niet haalbaar, maar ze zouden aan hun Keltische ontwerper vragen om een ontwerp te maken. Ok, prima. En toen kwam Dagmar voor het eerst op het toneel. Hij tekende een voorstel en ik ging akkoord. Toen ik mijn laatste sessie van dat stukje had, had Tanne al gevraagd aan Dagmar of hij een uitbreiding wou maken. Tanne was er namelijk zeker van dat ik dat toch zou vragen. Ze had gelijk Ik was er meteen weg van en het jaar erna stond het er dan ook op. Dagmar mocht toen freehand zijn ontwerp verbeteren op mijn rug, maar Tanne zette de tattoo. Dagmar mocht namelijk nog niemand tatoeëren toen.

Ondertussen zijn we 13 jaar verder en is Dagmar, mag ik wel zeggen, een naam geworden in de tattoowereld. Aan mijn rug werd er in die 13 jaar niets gedaan. Tot ik na mijn laatste sessie van mijn halve sleeve bij Dagmar, in december 2013, ernstig begon na te denken over de uitbreiding van mijn rug. Want ja, die stond vol en ook weer niet. Daar kon best wel een stuk bijgezet worden.

Maar eerlijk is eerlijk. Ik had mijn half sleeve onderschat. Het was veel pijnlijker dan gedacht en de genezing liep ook niet altijd even vlot. Plus, ik had eigenlijk een hekel aan die genezingsperiode :’) Maar toch, het kriebelde wel. Dus liet ik me op de wachtlijst zetten, kreeg 4 data in 2016, maar cancelde die. Het voelde niet goed aan om een of andere reden. Ik was er niet klaar voor. Ik liet me opnieuw op de wachtlijst zetten en op 5 april dit jaar kreeg ik een mailtje dat er terug sessies ingepland werden voor dit jaar. Nu was ik er eindelijk wel klaar voor. Ik zou dit wel eens ondergaan

Op maandag 23 april had ik dan een korte bespreking met Dagmar en nam hij nog een paar foto’s van mijn rug. Ik gaf hem carte blanche en toonde een van zijn kunstwerkjes dat ik echt bloedmooi vind. De restricties die hij kreeg waren:

• zwart
    • niet over mijn brandings gaan
    • ornamental.

​De 4 data met sessies van 6 uren werden vastgelegd en ik kon gaan wachten. En vooral kon ik gaan hopen dat het geen hete dag zou worden op mijn eerste afspraak :’)

Fast forward naar 16 juli 2018, mijn eerste sessie. Mijn gebeden werden niet verhoord (dan had ook moeten bidden, wat ik niet deed ): het was een veel te warme dag gisteren. Ik zag er als een berg tegenop om me bij dat weer te laten tatoeëren, maar veel keuze had ik natuurlijk niet. Het hele weekend ben ik thuisgebleven, op tijd gaan slapen en heb ik geen druppel alcohol gedronken. Ik wist dat ik het lastig zou krijgen de maandag, dus gebruikte ik mijn verstand ook al lokten de Gentsche Feesten wel hoor. En dan sta ik de maandag op en ben ik dood- en doodmoe :’) Een mens blijft dan eens thuis voor het goede doel. Zal ik nog eens doen Vriend wenste me veel plezier toen hij ging werken. Plezier? Duidelijk dat hij geen ervaring heeft met lange tattoosessies. Ik heb me door de voormiddag gesleept, ben naar het station gesloft en ben half slapende, om 14:00 uur, bij Dagmar aangekomen. Hoe kon ik zo moe zijn? Echt... dat warm weer maakt me zo enorm sloom.

Toen hij opendeed was hij nog bezig met alles klaar te zetten, dus kon ik nog even wachten in de zetel. Ik heb er even mijn ogen dicht gedaan, want wat moet je anders? Al begon ik wel zenuwachtig te worden voor wat komen ging. Tegen 14:20 uur gingen we dan eindelijk aan de slag met het tekenen onder de gevleugelde woorden: 'Lekker tattooweertje ' Alles werd freehand op mijn rug getekend. Waarschijnlijk had hij de foto’s wel bekeken en op voorhand al een idee, maar hij had niets uitgetekend. Alles werd rechtstreeks op mijn rug ontworpen. Je moet het maar doen!

Na een uurtje tekenen, dat in stilte gebeurde, zei hij dat we hiermee zouden starten. Ik mocht nog even in de spiegel kijken, was enthousiast, en daar gingen we dan ... Potverdikke was me dat een nare sessie… Het was alsof de adrenaline niet wou inkicken. Het heeft verdomd veel pijn gedaan. Die lange lijnen, daar leek geen einde aan te komen en ik moest me heel erg hard op mijn ademhaling concentreren voor de onderste delen. Ik heb er zitten zweten, niet van de warmte want dat viel uiteindelijk heel goed mee, maar van de pijn. Het enige dat wel positief was, was dat ik eindelijk van mijn vermoeidheid verlost was. Ik was plots klaarwakker In mijn gedachten was enkel plaats voor volgende zinnen afgewisseld met gezichten trekken van de pijn:

• Dit hou ik niet tot 20:00 uur vol (want ja, starten om 14:00 uur, een sessie van 6 uur, dat is afzien tot 20:00 uur).
    • Wat doe ik mezelf weer aan?
    • Waarom moest dit nu weer persé?
    • Oh god, nog 3 van die sessies te gaan!
    • Maar denk aan het resultaat! Het resultaat trutje, zal het allemaal waard zijn!
    • Dit is wel de laatste tattoo geweest, hierna nooit meer!

Ja echt, genieten heb ik niet gedaan Ik wou mijn boeltje pakken en naar huis gaan, maar dat kon niet meer natuurlijk.

De sessie is eigenlijk in bijna volledige stilte gedaan en behalve een keer de rug strekken heeft Dagmar de hele tijd doorgewerkt. Ik had geen zin om te praten en Dagmar was ook niet echt in een praatgrage bui. Maar ik vond het niet erg. De muziek was wel goed die hij opgezet had: Stoner/Psychedelisch. Alleen jammer dat ik er niet genoeg van hoorde tijdens de sessie, dan had ik me daar op kunnen concentreren ipv op elke lijn die gezet werd. Ik denk dat ik de volgende keer mijn oortjes in ga steken om me ergens anders op te kunnen concentreren.

En toen om 18:00 uur kwamen de verlossende woorden: ‘Dat was het voor vandaag’. Holy shit! Die klonken als muziek in mijn oren! Geen 4,5 uur afzien, maar een dikke 2,5 uur. Als hij van plan was geweest toch door te doen, dan ik wel gevraagd er een einde aan te breien. Ik had dat echt niet meer getrokken. Is het het warme weer? De leeftijd? De plaats (ik herinner me niet van vroeger dat het Zo pijnlijk was)? Geen idee waarom, maar ik zie momenteel de volgende sessie echt niet zitten. Die zal ook geen pretje zijn, want dan zit hij op mijn ribben. Ik heb hem wel nog gezegd dat ik het me al beklaagd heb, wat hij zelf maar al te goed begreep. Elke keer dat hij onder de naald gaat denk hij ook: Waarom? Ik vind het wel fijn dat ik niet de enige ben die zo denkt. Uiteindelijk afgerekend nog een beetje nagepraat en hup de trein in op weg naar huis. Nog een bende kinderen in eerste klas die van Plopsland kwamen, maar dat kon ik met muziek gelukkig buitensluiten.

En daarom zag ik het dus 2 jaar geleden niet zitten. De pijn van mijn arm was nog veel te vers. Nu was ik het wat vergeten en hoopte ik dat mijn rug zou meevallen. Niet dus :’)

Ondertussen zijn we een dag verder en mogen we het genezingsproces ook weer meemaken. Deze nacht ging het wel erg goed. Ik ben geen rugslaper dus dat zat goed. Deze ochtend plakte mijn shirt niet tegen mijn rug en zag ik geen wondvocht meer. Dus liet ik de folie ook voor wat het was, helaas is het wondvocht teruggekeerd en plakte de tattoo tegen mijn shirt deze middag Ik heb het toen voorzichtig losgetrokken (auwtch) en opnieuw verzorgd. Nu met de Bepantol zalf ipv de creme. De zalf was niet voorradig toen ik er vorige week om ging en ik dacht dat het wel ok zou zijn. Niet dus. Ik heb net mijn rug opnieuw verzorgd en mijn shirt plakte al niet meer in mijn tattoo. Het lag echt aan de crème, die is niet zo vettig waardoor alles sneller droger wordt. Die creme is wel beter voor mijn kledij, maar zeker niet voor mijn tattoo. Ik dacht dat ik morgen opnieuw folie ging moeten gebruiken, maar gelukkig bracht de zalf de oplossing. Lekker plakken in dit plakkerig weer

Het is niet het meest opbeurende ervaringsverhaal dat ik ooit bracht. Maar ja, als het niet goed ging, dan ging het niet goed en dat ga ik dan ook weer niet verbloemen. De volgende sessie is op maandag 10 september. Enerzijds ben ik blij dat er 2 maanden tussen zitten, anderzijds wil ik eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zijn :’)

En dan nu foto’s. Een foto trekken van je eigen rug is niet echt handig, dus excuses voor de slechte foto. Ik heb er echt veel genomen, maar er is er maar eentje een beetje gelukt. Als de grootste verzorgingsperiode gedaan is zal ik vriend eens vragen een goede foto te nemen.

Mijn rug zonder de uitbreiding (de foto's dateren uit 2010 en zijn getrokken door Hans Otten):
    Attachment 63987 Attachment 63986

Na de eerste sessie:
    Attachment 63988
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Uitbreiding backpiece - The Liner (Dagmar)

Ohhh zo mooi! Ik had je rug nog nooit gezien en het was al zo mooi! Je bent een wandelend kunstwerk.

En ik denk altijd precies hetzelfde als ik getatoeëerd word. Waarom
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Gatenkaasje Frix's Avatar

Oh, maar Trutje, dit gaat echt zo mooi worden !
    « it 's no use going back to Yesterday, because I was a Different Person then »

Piercing Newbie Werdery's Avatar

Zo Mooi!
    Whatever floats your boat, as long as it doesn’t sink mine.

Moderator Dandelion's Avatar

Mooooi
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Metaalverslaafde Merida's Avatar

Zo ontzettend gaaf! Supermooi hoor.
    Ze is mooi, als de zon.

Metaalverslaafde Kaatje's Avatar

Wat prachtig word het! En wat een mooie vrouwelijke lijnen heeft het, het doet helemaal niet groot aan terwijl het toch een hele oppervlakte is. Echt een kunstwerk.

Gatenkaasje HelenOfTroy's Avatar

Wat een oppervlakte in één sessie! Respect hoor, ik doe het je niet na in deze hitte. Ik vind de uitbreiding zo mooi passen bij het eerdere werk
    One can get too familiar with vegetables, you know!

Piercing Newbie derangedDrummer's Avatar

Gaaf!
    Oorlel 10mm x2
    Nostril x2
    Septum x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Daith x1
    Tepel x2

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Wow!

Ik wou meer posten, maar het is zo mooi dat ik eventjes niet verder kom dan Wow!
    Nur der Regen weint am Grab.