Results 1 to 5 of 5

Thread: Bang maar droom van een Industrial piercing.

Bang maar droom van een Industrial piercing.

Hoi allemaal!

Ik weet dat de vragen over Industrial piercings al vaker gesteld zijn, en de meeste gaan over de pijn en over de vochtbultjes. Toch wil ik nog een eigen topic.

Inmiddels ben ik trotse eigenaar van 2x Helix, 4x lobes (2 aan elke kant) 1x Helix, 1x Rook en 1x Daith. Mijn lobes waren als eerste, eigenlijk ben k toen pas naar kraakbeen piercings aan het kijken toen ik een foto met een Industrial tegen kwam. Ik was eigenlijk op 1 slag verliefd. Ik heb me er toch vanaf weten te praten door wat anderen me zeiden. Het is uiteraard een lastige piercing en iets wat meer ingewikkeld dan een helix of iets.
    Ik heb alle drama verhalen gehoord, heel Youtube afgekeken, maar toch blijft die spoken in mijn hoofd, misschien ook omdat het eigenlijk mijn allereerste piercing was die ik wilde maar niet durfte te zetten.

Mijn tragus en 1 helix heb ik tegelijker tijd laten zetten. Dit is nu 6 maanden geleden, mijn Tragus is inmiddels genezen en mijn Helix gaat ook redelijk. Kan ik qua genezing een beetje aan het zelfde denken? IK heb gelezen dat 2 piercings moeilijker genezen namelijk en ik die twee ook op het zelfde oor heb laten piercen. De Industrual zal weliswaar aan de andere kant komen, en zal sowieso op zich moeten laten wachten aangezien ik in 2 weken tijd zowel mijn Daith als mijn Rook heb laten zetten en ik die eerst wil laten genezen.

Maar kan ik qua genezings periode op het zelfde rekenen? Of is het toch iets compleet anders door de druk van het staafje? Dat is ook iets waar ik 'bang' voor ben. en dan heb ik het nog niet eens over de vochtbultjes..

Voor de pijn met het zetten ben ik overigens niet zo bang. Weet dat het geen pretje zal zijn, maar tot nu toe deed mijn Daith het meeste zeer. Dus denk ik dat ik de Industrial ook wel aan kan.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Re: Bang maar droom van een Industrial piercing.

Geen ervaring met een industrial gezien mijn oorschelp helaas niet zo geschikt is, maar ik wil toch het volgende hierover kwijt.

Als je een goede piercer hebt, die de industrial goed zet (dus met 1 lange barbell en niet twee aparte staafjes) zal je weinig klachten bij het genezen moeten ervaren. Natuurlijk zijn vochtbultjes niet uitgesloten want het is en blijft kraakbeen, maar dat is nu eenmaal het risico bij deze piercings.

Volgens mij is genezingsperiode van kraakbeen in het oor altijd rond de negen maanden tot een jaar trouwens, misschien dat het iets minder goed verloopt gezien je twee tegelijk laat zetten maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. Het menselijk lichaam kan best veel aan hoor.
    Generic Signature.

Thanks. Ik heb denk ik gewoon iets te veel horror verhalen over deze piercing gehoord. Ik weet dat de genezings periode inderdaad 6 tot 9 maanden kan duren, soms langer. Dat merk ik met mijn eerste Helix zeker aangezien die gelijk met een ringetje is gepierced in tegen stelling tot mijn andere die met een labretje is gezet.

Het is gewoon, ik heb met mijn helixen wel last gehad van vocht bultjes, en aangezien ik lees dat deze veel vaker voorkomen bij Industrials, ben ik er wat meer bang voor.

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Bedenk ook dat mensen alleen horrorverhalen op internet zetten, en geen succesverhalen. Gaat het fout met een piercing, dan gaan mensen klagen op het internet, maar het gaat ook zo vaak gewoon goed maar dan neemt niemand de moeite daar over te vertellen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Hoeveel succesverhalen moet ik voor je posten? Ik heb nu nog maar 2 Industrials, maar op een bepaald moment had ik er in totaal 7.
    Nur der Regen weint am Grab.