Results 1 to 10 of 10

Thread: Neuspiercing piercen in welke dikte?

Neuspiercing piercen in welke dikte?

Hoi! Ik ben nieuw hier, heb me zojuist ook even voorgesteld in het voorstelforum.

Morgen wil ik dus een neuspiercing laten zetten. Ik had al besloten dat ik hem graag met 0,8 mm wil laten piercen bij Queen of Rings in Rotterdam. Vandaag even over gebeld, maar ze piercen daar alleen met 1,2 mm :o Op zn kleinst in ieder geval.
    Weten jullie of dat overal zo is? En de reden? Ze zei het wel maar dat is me niet bij gebleven om de een of andere reden zou het beter zijn... maar ik wil dus echt graag 0,8 mm, en dan niet schieten maar gewoon piercen. En het lijkt mij toch logischer om het ook met die dikte te laten piercen, ipv 1,2 en later met dunner sieraad erin weer laten krimpen... geen idee of dat überhaupt vaak netjes lukt.

En weet iemand misschien waar dat wel gewoon zou kunnen? Sowieso bel ik morgen even rond, maar ben benieuwd of iemand hier er meer over te vertellen heeft. Het is dus de neusvleugel die ik bedoel Ik kijk er echt super naar uit!

Metaalverslaafde Merida's Avatar

Re: Neuspiercing piercen in welke dikte?

De meeste piercingsieraden worden gemaakt in 1,2 en 1,6mm. Ik denk dus dat ze piercen in 1,2 zodat je straks als je piercing geheeld is, je makkelijk kunt wisselen van sieraad.
    Ze is mooi, als de zon.

The Librarian Trutle's Avatar

Dat geldt niet helemaal voor neuspiercings. De meeste neussieraden zijn 0,8 mm. Toen ik in de tijd mijn neuspiercings liet zetten heb ik expliciet moeten vragen om dat op 1 mm te doen. Ik wou er toen de glazen neuspiercings van Gorllia Glass in doen en die zijn 1mm. Dat is eerder uitzondering dan standaard. Als je kijkt op AOP dan zal je zien dat de meeste nosestuds op 0,8 mm zitten. Dit gezegd zijnde. Ik vind het raar dat ze niet op 0,8 mm piercen omdat dat de standaard is in neuspiercings. Dus de reden waarom ze het niet doen is mij ook vreemd. Mijn piercer doet het sowieso standaard met 0,8 mm.

Op zich is het geen probleem om het op 1,2 mm te laten doen hoor. Als je piercing genezen neem je een sieraad van 0,8 mm, doet dat erin en dan krimpt het. Je zal daar niets van zien. Let er dan wel op dat je in eerste instantie een bolletje/figuurtje neemt dat groter is dan 1,2 mm of je trekt je neuspiercing zo door je neus. Dat is me al meerder malen overkomen omdat ik hele kleine bolletjes heb. Ik heb er geen probleem mee, maar voor een pas genezen piercing is dat niet altijd zo fijn.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Neuspiercings worden inderdaad meestal op 0,8 en soms 1 mm gezet. Vreemd dat ze daar alleen 1,2 pakken. Misschien was het niet helemaal duidelijk dat het om een neuspiercing ging? Als je nog een goeie shop zoekt zou ik naar Classic Ink & Mods in Amsterdam gaan maar in principe piercen ze overal neuspiercings wel op 0,8 mm denk ik (behalve Queen of Rings dan blijkbaar... )
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Thanks voor jullie reacties Ja, zie je, dat dacht ik dus ook. Ik wil hem toch maar gewoon op 0,8 mm laten piercen, anders zit ik een hele tijd met een piercing die ik nog te groot vind.. Beter om het gelijk goed te doen. Ik ga zo even rondbellen naar piercingshops om te kijken wat zij zeggen.. Mag ik vragen welke piercer jij hebt? Ik ging altijd naar QoR dus dat voelde vertrouwd en is in de buurt, ik woon nml in Maassluis. Als er 1 met een goede naam in Rotterdam zit dan hoop ik hem vandaag nog te halen

The Librarian Trutle's Avatar

Persoonlijk zou ik naar Amsterdam gaan. Ik heb wel een beetje reistijd over voor een goed geplaatste piercing. Ikzelf ga naar Bodydesign is Gent, België maar dat is misschien een beetje ver voor een piercing
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Hihi ja een beetje. Mmmm je hebt een punt. Het is gewoon dat ik hem zo graag vandaag wil, of iig deze week. En reizen naar A'dam komt dan niet zo goed uit... Er zou toch ook gewoon een goede en ervaren piercer in de buurt van Rotterdam moeten bestaan lijkt me :o maar dankjewel voor je tip!

Ik woon in Tilburg en ik ga het liefst ook naar Amsterdam (en het zal je verbazen hoe weinig echt goede piercers er zijn in Nederland)
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Quote Originally Posted by Dullahan View Post
    Ik woon in Tilburg en ik ga het liefst ook naar Amsterdam (en het zal je verbazen hoe weinig echt goede piercers er zijn in Nederland)
    Ik wil nu ook naar Amsterdam Heb zojuist een beetje rond gebeld, en Tattoobob probeerde mij zelfs de push-through methode te verkopen. Puur mijn gevoel (en wat ik erover kon vinden) zegt dat dat niet goed kan zijn. En Classic Ink & Mods vertelde me gek genoeg juist dat ze nergens 0,8 mm piercen, maar wel met een logisch klinkend verhaal erbij dat het beter geneest als het dik genoeg gepierced wordt. Dat het kraakbeen dan niet dichter zou groeien maar de huid eromheen wel, zodra je er als het goed genoeg genezen is een smaller sieraad in doet. Was gewoon de neusvleugelpiercing waar we het over hadden. Maarja goed ik ben een idioot en ga het nu gewoon bij QoR doen in R'dam tenzij ik me last minute bedenk hihi. Dat verhaal komt iig overeen met wat ze bij CI&M zeggen

Oh, raar. Die van mij is toen geloof ik op 1 mm gepiercet (niet bij CI&M trouwens). Maar goed, als je hem op 1,2 laat zetten kun je er na de genezing altijd iets kleiners in doen.