Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17

Thread: Help! Mijn tweede gaatjes zijn na een jaar nog niet genezen

Leeg Canvas

Re: Help! Mijn tweede gaatjes zijn na een jaar nog niet genezen

Bedankt voor het advies! En met scheef, nu twee gaatjes bedoel je dat dat andere wondje toch een gaatje zou kunnen zijn?

Ik zal inderdaad de ringetjes toch maar weer laten en voor titanium staafjes gaan dan. In ieder geval nog proberen voor ik het opgeef.

Maar nog even een update, ik heb vanochtend zoutwaterbadje gedaan. Daarna niks meer. Het ziet er nu zo uit:
    Rechts - dag 2.jpg
    Het ziet er een beetje viezig uit, maar droog. Duidelijk én rotzooi uit mijn gaatje én rotzooi uit dat wondje. Maar het korstje zit netjes op beiden. Maar zo laten zitten of wel weer zoutwaterbadje doen nu?

The Librarian Trutle's Avatar

Ja dat zeg ik. Het Kan een gaatje zijn, maar dat kan ik met een foto niet beoordelen. Dat vraag je beter aan een piercer. Voor nu gewoon laten zitten die korstjes. Teveel zeezouten op een dag is ook niet goed. Een keer per dag en dan er verder volledig afblijven. Niet gaan pulken, want dan kan het niet genezen.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Volgens mij helpen die zeezoutbadjes ook niet zo dus ik zou ze misschien zelfs helemaal laten zitten en er niks meer aan doen. Goeie sieraden erin en verder met rust laten, niet aan zitten, niet pulken, niet de hele dag aan denken (stress kan ook de genezing vertragen), en niet schoonmaken behalve water erover laten spoelen met douchen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Ja, dat is dus eigenlijk wat ik het hele jaar heb gedaan Dullahan.. Daarom nu de schreeuw om hulp, haha. Maar nu ik er zo mee bezig ben denk ik wel dat het erger is geworden sinds de ringetjes. Het staafje wat ik ervoor droeg en de zweerknopjes daarvoor waren ook allemaal chirurgisch staal. Dus dan nu maar titanium staafjes erin en nog even aankijken. En als het dan over een jaar nog niet genezen is haal ik het er maar uit, hahahaha.

Leeg Canvas

Ik zie nu in de webshop die siliconen healing discs. Zou dat nog een idee zijn? De problemen zitten ook alleen aan de achterzijde. Aan de voorkant komt er nooit iets uit..

Leeg Canvas

Hoe zwaar de lul ben ik?

Shit.jpg

Ik heb dus één entree en twee uitgangen. :'(

Ik had veel moeite gehad het ringetje in te krijgen.. Dit staafje ging in één keer hoppa recht erdoorheen. (Ik heb steriel gewerkt.)

Ik heb dus met dat ringetje een tweede gaatje geprikt, of misschien is dat toch ergens het oude gaatje van mijn dichtgegroeide gaatjes van jaren geleden. Maar wat moet ik nu doen? Is er uberhaupt een kans dat dit goedkomt met veel doorzettingsvermogen?

Leeg Canvas

Het is nu gewoon een groter wondje geworden dan dat het al was. Als je er nu voorzichtig mee bent en goed de tijd geeft, denk ik in mijn geheel onprofessionele mening dat het nog prima kan helen. MAAR! Blijf met je vingers ervan af! Stop met je oorlel aan de achterkant te bekijken! Alles wat je doet door het priegelen, er een verkeerd sieraad doorheen doen, de boel blijven bewegen etc. irriteert de fistel (het "buisje" waar je piercing doorheen zit) en zorgt ervoor dat je heling ultra traag is en mogelijk zelfs dat het niet mooi gaat helen.

Wat ik, als ik jou was, nu zou doen: 2x daags zeezouten, afspoelen, droogdeppen (voorzichtig, denk aan het niet irriteren verhaal) en verder gewoon met rust laten. Denk ook aan je kussensloop. Hoe vaak verschoon je die? Doe bijvoorbeeld de t-shirt truc, zodat je altijd met je wonden op een schoon kussen ligt (bacteriën zijn de vijand van een goede genezing). De t-shirt truc= neem een katoenen shirt en draai die iedere avond om en binnenste buiten, dan heb je 4 nachten een schone ondergrond en de andere twee nachten draai je je kussen. Dan heb je bij elkaar 6 nachten een schone ondergrond om op te slapen en is het daarna tijd om je bed weer te verschonen en een nieuw t-shirt te pakken.

Voor de volgende keer: gebruik alleen gesteriliseerd titanium. Een goeie piercer piercet jou hier ook mee. Aan dit materiaal kan geen bacterietje kleven en is voor iedereen geschikt. Wees niet eigenwijs en ga voor de zekerheid de volgende keer langs (een)/(je) betrouwbare piercer, zodat je zeker weet dat je oren goed worden verzorgd. 0,8 is niet geschikt voor piercen, dus ook zeker niet geschikt tijdens je genezing.

Succes!