Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: Help! Mijn tweede gaatjes zijn na een jaar nog niet genezen

Leeg Canvas

Help! Mijn tweede gaatjes zijn na een jaar nog niet genezen

Hoi allemaal!

Hoewel ik weet dat jullie waarschijnlijk toch niet veel voor mij kunnen doen... Wil ik dit wel even delen en advies is welkom!

Een jaar geleden heb ik mijn tweede gaatjes opnieuw laten schieten. Ze waren al een paar jaar dichtgegroeid. Ze zijn nu echter nog steeds niet mooi genezen! Ik begon keurig met de zweerknopjes, maar dat vuil hoopt zich op op het achterkantje dus na een paar maanden overgegaan op ringetjes. Dit waren normale ringetjes, met een dunner gedeelte wat door je gaatje heen gaat. Mijn gaatjes genazen nog steeds niet helemaal en ik dacht dat het stukje waar de ringetjes dikker zijn misschien te scherp waren. Ik heb toen knopjes besteld met aan de achterkant een bolletje (i.p.v. zo'n normaal achterkantje), dit is mooi glad en kan geen vuil op blijven zitten. Uiteindelijk nu gladde ringetjes, die je weer tegen elkaar aan schuift.

Maar lang verhaal kort, ik wordt dus iedere dag wakker met korstjes en kruimels. Er komt ook vocht uit. Als het nat is is het gewoon doorzichtig, maar de korstjes zijn wel rood/geel. Het is wel gevoelig (niet super pijnlijk), maar niet echt rood of zoiets.

Nu heb ik ter illustratie hele onsmakelijke foto's voor jullie gemaakt...

Linkeroor 's ochtends wakker:
    Links - voor 1.jpg Links - voor 2.jpg
    Je ziet overal de kruimels van de korstjes....

Linkeroor na zoutwater badje (rood van de warmte van het water):
    Links - na 1.jpg Links - na 2.jpg

Ik ga verder in een volgend bericht i.v.m. maximaal aantal foto's..
    Attached Images Attached Images

Leeg Canvas

Re: Help! Mijn tweede gaatjes zijn na een jaar nog niet genezen

Linkeroor paar uurtjes later:
    Links - later 1.jpg Links - later 2.jpg Links - later 3.jpg

Rechteroor met wakker worden:
    Rechts - voor 1.jpg

Rechteroor na zoutwaterbadje:
    Rechts - na 1.jpg

Leeg Canvas

Rechteroor paar uur later:
    Rechts - later 1.jpg Rechts - later 2.jpg

____________ updated ____________

Sorry voor de onsmakelijke foto's!

Maar het rechteroor vind ik er dus wel oké uitzien. Je ziet op de laatste foto's dat er toch weer wondvocht uitkomt, je ziet de witte opgedroogde kruimels. Maar waarom zou er na een jaar nog steeds wondvocht uit komen?

Bij het linkeroor zie ik een wondje......... Ik weet niet wat dat wondje daar doet? Ik ben zelf een beetje bang dat ik nu twee gaatjes heb ofzo. Dat ik met het wisselen van de oorbellen per ongeluk door het oude gaatje heb gestoken of iets dergelijks waardoor ik nu twee gaatjes op dezelfde plek heb? Kan dat? Ik had namelijk wel met wisselen dat het echt heel erg moeilijk ging. Dat ik echt moest duwen en draaien om er iets doorheen te krijgen.

Alvast bedankt voor het bekijken van de vieze foto's, haha. Ik hoop dat jullie advies hebben van wat er loos is!

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Sowieso is schieten absoluut niet aan te raden, maar daar valt nu niks meer aan te doen. Wat voor materiaal heb je in je oor zitten? Zou het kunnen dat je er allergisch voor bent? Misschien de sieraden vervangen voor titanium. Ik zou de ringetjes ook vervangen voor knopjes, die zijn minder beweeglijk en dat kan ook helpen bij de genezing.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Het is chirurgisch staal. Als ik daar allergisch voor zou zijn dan zou ik daar ook last van moeten hebben met mijn andere gaatjes en mijn piercing, toch? Dat heb ik namelijk niet.

Ik heb dus heel lang knopjes gehad. De 'zweerknopjes' die ze erin schieten, maar daar blijft viezigheid op dat achterkantje geplakt. Ook steekt dat staafje vrij ver uit, duwt achter mijn oor met slapen, leek me uiteindelijk ook niet bevorderlijk. Maar die heb ik wel een aantal maanden gedragen hoor!

Daarna deze gedragen:
    Oorbel.jpg
    Maar ook daarmee wilde het niet genezen..

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Elke keer je wisselt voor je oor genezen is start heel de cyclus opnieuw, zeker als je moet wringen en draaien. Ook lijkt het mij dat die ringetjes veel te fijn zijn en snijden in je oor.

Schieten was geen slim idee, maar daar is nu nog weinig aan te doen. Ik zou persoonlijk langs een goede piercer gaan (als je even laat weten waar ongeveer je woont kan iemands je hier wel wat aanraden) en er eens naar laten kijken en eventueel laten wisselen voor een goed sieraad (al vrees ik dat en gaatjes ondertussen zo klein geworden zijn dat je ze gaat moeten stretchen tot er wat deftigs inkan)

Moderator Dandelion's Avatar

Het gaat al zo lang niet goed, ik zou er denk ik toch voor kiezen alles eruit te halen en goed te laten genezen. Daarna opnieuw laten piercen, met een naald en een geschikt sieraad dus, niet laten schieten met een knopje.
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

The Librarian Trutle's Avatar

Idem. Ik zou ook doen wat Dandelion zegt.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Ten eerste bedankt voor de adviezen!

De ringetjes lijken fijn maar zijn gewoon de standaard 0,8 mm. De andere oorbellen zijn 1,2 mm. Misschien dat het daarom zo lijkt.. Ze groeien toch niet dicht met 0,8 mm erin?

Maar hebben jullie enig idee wat die wond/opening is naast mijn gaatje? Is dit een normale ontsteking of? Ik vind het zelf zo vreemd. Hebben jullie zoiets eerder gezien?

Ja, alles eruit halen is misschien uiteindelijk nodig maar ik ben nog niet helemaal klaar om op te geven..

____________ updated ____________

En is het verstandig om zoutwaterbadjes te doen? Ik doe dat nu maar daardoor gaat de rommel weg maar dus ook het korstje van dat wondje/gaatje. Ik houd het schoon maar hou ik het hierdoor ook onnodig open?

Doe het pas een paar dagen trouwens. Maar ook pas sinds paar dagen foto's. Denk dus wel dat dat wondje/gaatje er al een tijd zit.

The Librarian Trutle's Avatar

Het kan zijn dat je eerste gaatje scheef zat en dat je nu 2 gaatjes hebt, maar het is moeilijk te zeggen waardoor dat wondje komt. Een ontsteking is het zeker niet, dan zou je oor warm en pijnlijk kloppend zijn. Ik heb het ook ooit gehad en had ook geen idee waardoor dat kwam. Het is vanzelf genezen. Als je het nog niet wilt uithalen zou ik sowieso naar een piercer gaan en vragen er een titanium staafje in te steken. De piercer kan dan ook eens kijken wat er aan de hand is en die zal het ook steriel kunnen vervangen. Iets wat jij niet echt kan. Geen idee trouwens of die staafjes bestaan in 0,8 mm, maar een staafje zal sowieso beter zijn voor de genezing. Verder is zeezouten prima dat trekt de vuiligheid uit het gaatje. Het kan geen kwaad voor het andere wondje zolang je alles droog dept en niet geweldig afdroogt zodat het korstje loskomt. Komt het wel los met deppen dan zal het al los gezeten hebben. En verder gedurende de dag er gewoon afblijven.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-