Results 1 to 3 of 3

Thread: Sierraad inner conch piercing

Leeg Canvas

Sierraad inner conch piercing

Hoi allemaal,

Nadat ik vorig jaar mn inner conch piercing heb laten zetten, heb ik veel gehad aan dit forum met alle tips, dus dank daarvoor!
    Nu wil ik graag een ander sierraad in mn oor, maar ik weet niet hoe dit werkt. Ik kan de informatie die ik zoek niet vinden, dus daarom heb ik een account aangemaakt.

Ik vraag me dus af of het mogelijk is om naast een ‘echt piercingsierraad’ een ‘normale oorbel’ erin te doen? En als dit kan, zijn er dan ook nog (nadelige) gevolgen?

Alvast bedankt!
    xx lin

Slightly Modified Celestial's Avatar

Re: Sierraad inner conch piercing

Dat hangt erg af van de dikte van het sierraad die je nu hebt. Je zou er een gewone oorbel in kunnen doen maar die zijn doorgaans een flink stuk smaller.

Ik zou gewoon naar een goeie shop gaan en daar wat leuks uitzoeken, dan heb je de juiste maat en dan zetten ze het sierraad er ook voor je in
    Generic Signature.

Administrator Administrator Danielle's Avatar

Re: Sierraad inner conch piercing

Ik zou persoonlijk geen normale oorbel in een inner conch dragen. Die zijn vaak zoveel dunner dan het sieraad dat je piercer gezet heeft, dat je daarna moeite kunt hebben met het indoen van je gebruikelijke piercingsieraden, en dat zou zonde zijn. Daarnaast moet je ook wel een beetje rekening houden met de vorm (en stugheid) van je kraakbeen, de meeste piercingsieraden zijn vaak een stuk beter afgerond (en daardoor een stuk comfortabeler) dan gewone oorbellen, die over het algemeen in het zachte weefsel van je oorlel gedragen worden.

Als je zelf op zoek wil gaan naar passende sieraden, dan is het vooral belangrijk om te weten welke maat je nodig hebt (dikte, diameter en lengte). Mocht je daar nu echt geen idee van hebben, dan kun je dit het beste even met je piercer checken. Na verloop van tijd kun je meestal dan zelf wel inschatten wat je wel en niet fijn vindt zitten, maar een goed passend sieraad voorkomt een hoop ellende

Is je piercing verder wel helemaal genezen nu? Sommige kraakbeenpiercings kunnen flink lastig doen en hebben meer dan een jaar nodig om helemaal te genezen, als je dan te vroeg gaat wisselen kan dat voor irritatie zorgen.
    “Into The Garbage Chute, Fly Boy”

http://www.alloverpiercings.nl