Gisteren durfde ik mijn tragus piercing te laten zetten. 3 weken geleden mijn 1e helix laten zetten en dat was op z"n zachts gezegd een pijnlijke ervaring. Ik viel bijna flauw!
Gezellig samen met mijn dochter (16) liepen we bij Bob in Rotterdam binnen. Zij ging voor de tragus en ik voor de helix. Zij heeft al een tijdje haar helix.
Het was de bedoeling om in m"n andere oor ook de tragus te piercen. Maar slapen met 1 oor minder is al lastig en het deed zo"n pijn, dat de piercer het afraadde. (Maar daar had ik zijn mening ook niet voor nodig )
Afijn, gisteren mocht het lange staafje van mijn helix omgewisseld worden voor een kortere. Erg fijn!! Omdat mijn oor niet opgezwollen was en ook niet geweest is, leek het net een soort antenne die uit mn oor stak! Haar bleef erachter haken en met het loshalen ervan bewoog de helix best veel, wat de genezing niet ten goede komt. Denk ik.
Ik ging terug om de piercer ernaar te laten kijken en hij concludeerde dat er wel een kortere in kon. Ik moet wel meteen terug, mocht het oor opzwellen.
En tsja, toen ik daar toch zat en ik van de helix geen last meer had, kon ik door voor de tragus.
Ik moest wel even slikken.
Maar het was echt een heel ander gevoel. Ik zal niet zeggen dat het pijnloos was, dat zeker niet. Maar het duurde heel kort en zodra de oorbel erin zat, was de pijn ook weg. En ik voel er nog steeds niets van. Het staafje komt ook nergens tegenaan, dus met haar afdrogen en kammen gaat het ook goed. Het is ook niet rood of dik. Gewoon mn eigen kleur oor met een oorbel erin. Het is er eentje van titanium en ik kon er zelf een (geselecteerd) bolletje op kiezen. Het is de roze geworden. Wat me een oogrol van mijn dochter opleverde
Ik ben er ontzettend blij mee en wilde deze ervaring toch even delen.
Overigens had mijn dochter een omgekeerde ervaring. Bij haar was de helix een fluitje van een cent en wilde ze bij wijze van spreken, tijdens het zetten van de tragus, gillend het pand verlaten. Iedereen die ik spreek met een piercing heeft weer een andere (pijn) ervaring.
Toen ik een piercing wilde, heb ik uitgebreid online naar ervaringen gezocht. Hopelijk kan ik iemand blij maken met de mijne!
(De helix doet het trouwens prima nu na 3 weken. Alleen rood en blauw geweest. Waarschijnlijk wat adertjes geraakt.
Maar die tragus is echt een topper! Deed nog minder pijn dan mn gaatjes in mn oorlel.)
Ik post voor het eerst iets met foto op dit forum. Hopelijk is het gelukt met uploaden.
Raar is dat hè? Je vraagt het verschillende mensen en je krijgt verschillende antwoorden. Terwijl het toch hetzelfde gebied is. Zal wel met je pijngrens en doorbloeding te maken hebben.
En de man die de piercing gezet heeft (Eric/k) is echt fijn. De regels voor hygiëne worden goed nageleefd en hij is lekker snel. Ik ben super tevreden!
Hoi! Ziet er nice uit! Bij mij deden de tragussen het minst pijn, terwijl ik dacht dat het heel erg tegen zou vallen. Mn helixen zijn altijd gevoelig gebleven waardoor ik ze eruit heb moeten halen, terwijl een ander tijdens het prikken en daarna echt nergens last van had. Het verschilt idd heel erg per persoon en per oor enzo :o Maar gefeliciteerd met je nieuwe piercing! Mag ik vragen waar je hem hebt laten zetten? Ik ben momenteel op zoek naar een goede piercer in mijn buurt namelijk, dus wie weet :p aangezien je zo tevreden over hem bent
Hoi! Ja ik ben heel tevreden. Mijn dochter en ik hebben allebei onze helix en tragus bij tatoo Bob in Rotterdam laten zetten. Niet 1 daarvan is ontstoken geweest. Het fijnste vind ik dat alles zo overduidelijk steriel wordt gedaan. Onze piercer Erik/Eric neemt ook de tijd om alles uit te leggen. Ook al hadden we beiden al een piercing. Het zetten zelf doet hij vlug en precies. Het lijkt mij niet fijn als je een treuzelaar treft! Ik weet dat hij op donderdag en vrijdag werkt. Omdat dat de dagen zijn dat ik gegaan ben😁.
Ik ben nu aan het nadenken over een forward helix. Maar eerst deze laten genezen!