Results 1 to 4 of 4

Thread: Nieuwe helix

Leeg Canvas

Nieuwe helix

Hee!
    Vijf dagen geleden heb ik een nieuwe piercing laten zetten voor het eerst in zes jaar; een helix. Ik weet dat het een lastige plek is qua genezing, vandaar dat mijn paniekerige aard dan ook hoogtij viert.
    Ik heb hem bij een shop in Dublin laten piercen (niet schieten) nadat ik eerst 5 dagen goede research heb gedaan over de shop. Het proces (en de shop) waren zeer schoon, de reviews all-round goed (op de enkeling na tussen de honderden reviews die ik vond) en de houding van het personeel vond ik ook zeer professioneel. Ik ben dus niet de eerste de beste shop ingewandeld en heb zomaar iemand laten klooien aan mijn lichaam.

Nu eventuele aannames uit de weg zijn;
    Mijn piercing is vrij gezwollen en klopt best hard, en m’n oorschelp is best wel rood. Het doet niet echt pijn, maar zeurt wel. Ik maak de piercing goed schoon met milde unicura zeep (‘s ochtends en ‘s avonds voor ik ga slapen).
    Om evt. problemen uit de weg te gaan met zeepresten in m’n piercing heb ik het oranje busje van easypiercing gekocht om van nu af aan te gebruiken (die werd me aangeraden door de piercer zelf, en heb ik de eerste dag ook gebruikt (vriendin van me had ‘m ook bij zich) en toen voelde de piercing goed aan.

Is het normaal dat ‘ie op dag 5 zo rood, kloppend en geïrriteerd is en maak ik me weer eens druk om niks? Of is het wel iets wat ik echt even goed in de gaten moet houden?

Bedankt alvast!
    Gr. Anne

Leeg Canvas

Re: Nieuwe helix

hoi!

ik heb ook de helix laten piercen en het heeft bij mij 1,5 jaar geduurd tot het genezen was.
    Maar unicura werd bij mij afgeraden. Piercings moest ik schoonmaken met Fysiologisch zoutoplossing (te koop bij kruidvat/etos)

Verder is kloppende pijn wel een teken van ontsteking maar het is heel normaal als je oor op het begin op gezwollen en geirriteerd is.
    Zolang je geen contante pijn hebt en er geen pus uit komt zou ik het goed schoonhouden en met je handen er van af blijven.

Als je je toch zorgen maakt kan je even bij een piercer binnenlopen of naar de huisarts (had ik toen gedaan)

Hopelijk heb je wat aan deze info en heel veel plezier met je nieuwe piercing!

x Maya

Leeg Canvas

Hee Maya!

Dankjewel voor je antwoord! Ik ben dezelfde dag nog gestopt met de unicura, en heb ‘s avonds alleen nog met een zoutoplossing gespoeld en de easypiercing spray gebruikt, en het werkte bijna direct!
    Ik weet niet of het het niet-gebruik van de zeep was of de spray, maar de pijn localiseerde zich binnen een uur naar alleen de piercing zelf en de zwelling nam af. 24 uur later was alles weer compleet in orde!

Dankjewel voor de tips!
    Gr. Anne

Leeg Canvas

Fijn dat het nu wat beter voelt! 2x per dag met zoutoplossing is voldoende. Niet te vaak schoonmaken want dat levert ook complicaties op

groetjes x