Results 1 to 6 of 6

Thread: Nieuwe Rookpiercing

Leeg Canvas

Nieuwe Rookpiercing

Goedemorgen lieve mensen,

Ik heb een vraagje over mijn piercing. Afgelopen vrijdagvond heb ik een nieuwe rookpiercing laten zetten. Ondanks het feit dat ik al een stuk of 8 piercings gehad heb, was ik erg zenuwachtig en gespannen. Gelukkig viel de pijn van het zetten erg mee, maar heb ik daarna veel last gehad. Heel mijn rechterkant (zit in mn rechteroor) begon warm te worden, te kloppen en pijn te doen. Dit hield stand tot het schoonmaken ervan.

Met Unicura schoongemaakt, daarna zoutoplossing spray opgespoten en hij werd rustiger. De dag daarna nergens last van gehad, alles verliep soepel en had zelfs momenten waarvan ik helemaal vergeten was dat ik er iets in zat. Drie keer schoongemaakt, ben erg van de hygine.
    Maar gisteravond was hij verschoven, ik was vergeten dat hij er zat en ging aan mn oor jeuken waardoor hij wat verschoof. Handen goed gewassen en weer teruggedraaid en het begon wat te branden. Dat gevoel heeft aangehouden tot vanochtend na het schoonmaken en nou is het weer warm en zwaar.

Is dit normaal? Maak ik het goed schoon of juist te goed? IK heb geen ervaring met kraakbeenpiercings en ben als de dood dat ik het verpest

Slightly Modified Celestial's Avatar

Re: Nieuwe Rookpiercing

Sowieso niet met zeep schoonmaken, en twee keer per dag lijkt me voldoende. De meeste professionals zeggen 1 2 keer per dag met steriele 0.9% zoutoplossing, vaker als er nog veel korstjes en troepjes zichtbaar zijn.

Kraakbeenpiercings zijn erg gevoelig voor stoten en in jouw geval schuiven. Goed schoonhouden en eerst even aankijken lijkt mij het beste
    Generic Signature.

Leeg Canvas

Erg bedankt voor je reactie! Ik zal hem niet meer met zeep schoonmaken, enkel zoutoplossing dus.
    Moet ik er ook niet meer aan draaien of schuiven? Dat werd aangeraden, zodat hij loskomt.

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Nee, absoluut niet doen, je trekt elke keer korstjes los waardoor je nieuwe wondjes maakt en de fistula (het "buisje" waar ie door zit) beschadigd. Vastgroeien kan absoluut niet gebeuren, daar moet je niet bang voor zijn

Leeg Canvas

Ah. top. Dank je wel! Hij was gisteren gelukkig erg rustig, maar vanochtend weer gevoelig en niet lief aan het doen.
    Ben gestopt met schoonmaken met zeep, enkel zoutoplossing nu.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Mijn rook heeft er meer dan een jaar over gedaan voordat hij schoon bleef van korstjes, de pijn en gevoeligheid was gelukkig na een week ongeveer zo goed als weg.
    Generic Signature.