Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: Stretch

Leeg Canvas

Stretch

Ik vroeg me af of het normaal was dat men oor dik staat na ik gestretcht heb. Ik kom van 0,3mm en zit nu aan 0,5mm, die van 0,3 mm zat superlos en zijn er allebei uitgevallen dus heb ik met kleine beetjes 0,5mm gedaan telkens beetje naar voor geduwd zonder pijn of als het pijn deed liet ik het zo zitten en als het weer lukte om te duwen deed ik het. Maar nu probeer ik het aan het ander oor en heeft het gebloeid, maar aan de andere kant niet maar hij staat wel dik men oor. Hoe komt dit?
    Sorry kheb het in het verkeerde onderwerp gezet maar weet niet hoe ik het moet verwijderen. Alvast bedankt!
    Last edited by JaeyJaey; 23-05-2018 at 21:55.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Re: Stretch

Nee, dat is niet normaal. Het kan soms even "vreemd" aanvoelen, maar je oor zou niet dik moeten zijn en zeker niet moeten bloeden.
    Wat heb je gebruikt om te stretchen? Want 0.3mm en 0.5mm zijn hele kleine (en weinig voorkomende) maatje, en het zou evt ook aan het materiaal kunnen liggen.
    Nur der Regen weint am Grab.

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Bedoel je niet van 3 mm naar 5 mm? Ik heb nog nooit van 0,3 gehoord... (maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat natuurlijk )
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

The Librarian Trutle's Avatar

Dat vroeg ik me ook af Dullahan.
    Bedoel je echt van 0,3mm naar 0,5mm JaeyJaey? Het is zo een ongewoon maat en als je bij het stretchen van 0,2 mm al een dik en bloedend oor hebt, ondanks dat het los zat, dan zal je heel erg langzaam moet stretchen omdat er weinig rek in je oren zit. Ik weet ook niet hoe lang je gewacht hebt met stretchen, want te vroeg stretchen is nooit goed. Bedoel je echter dat je van 3mm naar 5mm gegaan bent, dan heb je teveel stappen overgeslagen en dan is een dik en bloedend oor logisch.
    Sowieso raad ik je wel aan je nieuw sieraad eruit te halen en het oude terug in te steken en dat minstens 3 maanden zo laten voor je een volgende poging doet.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Ja sorry 3mm naar 5mm maar heb 3mm zeker ene maand ingelate maar ze vielen er steeds uit dus dat gaat was te groot ervoor maar nu staat het niet meer dik en bloeit het ook niet meer maar doet wel een beetje pijn alsk het erin wil steken of eruit wil halen. Ik doe het met een spiraal.(acryl)

____________ updated ____________

Ja sorry foutje van 3mm naar 5mm😅 maar heb de 3mm een maand ingehad maar ben ze kwijtgeraakt op straat allebei uitgevallen. Maar nu steek in mijn spiraal erin doet het een beztje pijn maar het staat niet meer dik en aan de andere kant zit het spiraal er nog niet helemaal in doe ik het met beetjes en laat ik het effe zitten tot ik weer kan draaien. Mag ik trouwens direct men plugs insteken zo niet hoelang wacht ik er dan best mee?

Als ik 3mm weer ga insteken vallen ze er zo uit, en 4mm zit ook niet meer zo vast. Daarmee dat ik direct 5 nam. 3mm zat er een maand in. En mijn 5mm nu twee dagen.
    Last edited by JaeyJaey; 24-05-2018 at 15:50.

Ik raad je aan ze uit te halen. Als het bloed dan heb je je fistula (het buisje dat zich vormt) gescheurd en niet gestretched. Als je stretched dan mag je oor niet anders aanvoelen. Door te scheuren krijg je littekenweefsel en hoe meer je daarvan hebt hoe moeilijker je het gaat hebben op de volgende maten. Als je 3mm nu uitvalt doe er dan helemaal niets in de komende maand tot alles goed genezen is en doe er dan opnieuw 3mm. Lukt de 3mm niet dan doe je een kleinere maat erin. Je mag niets van weerstand voelen als je het sieraad erin doet. Binnen 3 maanden kan je dan 3,5mm proberen, valt deze er gewoon uit dan kan je 4mm proberen, maar ga niet van de eerste keer terug naar 5mm, want je oor kan die stap niet aan.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Maar het doet nu geen pijn meer enkel als ik het er wil uithalen of insteken. De ene zit er volledig in en staat niet meer dik maar de andere laat ik zitte hoe hij nu zit of geen goed idee? Het bloed ook niet meer. 3mm viel eruit omdat men gaatje te groot was

Geen goed idee. Feit dat het pijn doet als je ze uithaalt en insteekt zegt alles. Trouwens. Als je net getretched heb en alles is goed gelopen. Dan laat je ze best ook een maand gewoon zitten. Niet teveel aan komen, want dat is ook niet bevorderlijk. Maar voor nu. Als je gezonde oren wilt die later gemakkelijk verder rekken of downsizen dan haal je beiden best uit en doe je het goed. Op dit moment steek je beter niets in, want de fistula staat veel te gespannen. Staar je niet blind op dat: "maar de 3mm viel er gewoon uit." Nu maakt dat niets uit. Je oor is beschadigt en heeft rust nodig.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Hoelang laat ik ze uit? En begin ik erna me de 4dan? Of? Btw Ik heb net gedousht ze zijn serieus aan het etteren trouwens. En lang het gaatje groeit er een dikte rond alvast voor de hulp trouwens! 😁

Als het gelukt is is dit een foto van men oor.. de andere doe ik erna, spijtig genoeg niet gelukt hoe upload ik foto’s?

Zoals ik in mijn voorlaatste post zei, een maand. Laat ze zeker een maand uit. Die dikte is waarschijnlijk een blowout, dus nu moet je ze echt uit laten. Die dikte is eigenlijk weefsel van in de fistula die naar buiten geduwd is door de druk en dat weefsel moet nu terug kalmeren.
    Binnen een maand probeer je dan eerste de 3,5mm, maar ook dat staat in mijn posts hierboven.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-