Results 1 to 8 of 8

Thread: Ontstoken industrial piercing

Leeg Canvas

Ontstoken industrial piercing

Hoi,

Afgelopen vrijdag heb ik een industrial piercing laten piercen in Vlaardingen. Ik heb toen vrijwel geen pijn gevoeld tot zaterdag begin van de avond. Ik merkte toen dat mijn oor iets meer pijn begon te doen en ben naar bed gegaan in de hoop dat het de volgende dag weg zou zijn. Helaas werd de pijn alleen maar erger en is mijn oor ook flink gezwollen, pijn is vaak kloppend en mijn oor voelt ook vaak heet aan. Op advies van mijn piercer ben ik naar de dokter gegaan, die vaststelde dat ik een ontstoken oor had door de piercing, waarbij de bacterie zich rond mijn piercing bevind. Mijn gehele kraakbeen is ook ontstoken. Zij raadde aan om de piercing te verwijderen, maar in overleg zijn we toch begonnen met een antibiotica kuur, omdat ik de piercing echt niet wilde verwijderen (wegens het insluiten van een infectie in je oor). Daarnaast heb ik ook een desinfecterend middel gekregen (hibicet) om daarmee mijn oor voorzichtig schoon te maken.

Mijn dokter hoopt dat de antibioticakuur gaat werken, maar als dit na 2 dagen niet het geval is moet ik hem er toch echt uithalen om later geen bloemkooloor te krijgen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Wanneer zou deze infectie wegtrekken? Wat kan ik het beste doen als de antibiotica niet aanslaat, omdat ik er ook bang voor ben dat als ik hem er toch moet uithalen en de gaatjes dichtgroeien dat ik de infectie insluit.

Vanaf het begin heb ik mijn oor 2x per dag schoongemaakt met uni cura, en vanaf gisteren/vandaag overgestapt naar hibicet en zeezout. Daarnaast slik ik voor de pijn ibuprofen wat erg goed helpt.

Groetjes, een zeer bezorgd persoon over haar piercing die ze er eigenlijk niet uit wil halen!

Meubilair Dullahan's Avatar

Re: Ontstoken industrial piercing

Ik heb ook een ontstoken industrial gehad. Meestal werkt antibiotica wel maar dat heeft een paar dagen nodig. Sowieso kan de piercing eruit halen nu geen kwaad, als de ontsteking in zou sluiten zou je daar ook antibiotica voor krijgen. Ik denk zelf dat je hem ook wat aan het oververzorgen bent. Alleen zeezout is voldoende.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Dankjewel voor je antwoord. Mijn huid is van zichzelf al best gevoelig en ik wilde deze piercing al heel lang misschien dat ik hem daarom aan het oververzorgen ben. Zou het heel slecht zijn als ik beide gebruik hibicet (van de huisarts gekregen) en zeezout of zorg ik er dan voor dat mijn piercing te gevoelig blijft? Van mijn piercer moest ik de piercing tijdens het schoonmaken heen en weer schuiven, is dit heel belangrijk of kan ik dit een paar dagen overslaan omdat het zoveel pijn doet?

*ps ik had dit topic inderdaad ergens anders weer opgestart, omdat (beetje dom) ik deze thread niet kon vinden en daardoor dacht dat ie niet geactiveerd was.

Meubilair Dullahan's Avatar

Ten eerste: NIET je piercing heen en weer schuiven! Ik snap echt niet dat je piercer dat gezegd heeft het enige wat je daarmee doet is korstjes losmaken, en zo maak je de wond steeds opnieuw kapot. Als de korstjes er klaar voor zijn vallen ze er vanzelf af, en de piercing kan ook niet vastgroeien in je oor.

Ik weet niet of het slecht is om die hibicet te gebruiken samen met zeezout. Huisartsen hebben over het algemeen weinig verstand van piercings maar ik ben geen arts dus ik durf niets te zeggen over dat spul. Misschien kun je het gebruiken zolang het echt ontstoken is, en daarna alleen zeezout.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Moderator Dandelion's Avatar

Is niet erg hoor! Is zo al opgelost

Wat betreft het bewegen... NIET DOEN. Verse piercings moet je helemaal niet bewegen. Als je je piercing beweegt haal je het wondje open. Als je een ander wondje hebt moet je toch ook niet steeds het korstje eraf halen? Dat werkt juist averechts! Dus niet bewegen. Ik zou de antibiotica blijven slikken en dan overgaan op alleen zeezoutoplossing. Hibicet is wel erg agressief. Heb je zeezoutoplossing van de apotheek of maak je dat zelf? Als je het zelf maakt moet je er wel op letten dat je er niet te veel zout in doet, 1 theelepel op een liter gekookt water. Maar je kunt ook even langs de apotheek voor fysiologische zoutoplossing. Maar goed, ik ben geen arts natuurlijk, dit is wat ik zou doen. Als je huisarts heeft gezegd dat die hibicet heel belangrijk is dan luister je beter naar hem dan naar ons denk ik
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Leeg Canvas

Apart dat een piercer dan eigenlijk verkeerd voorlicht, volgende keer beter oppassen met welke piercer ik uitkies denk ik. Maarja voor mij al wel een hele opluchting dat ik hem nu niet meer hoef te schuiven. Ik was er inderdaad al bang voor dat hibicet agressief kan zijn. Misschien dat ik dat inderdaad alleen gebruik tot de ontsteking weg is en dan alleen zeezout. Ik maakte het zelf, blijkbaar ook met te veel zout dus (250ml en halve theelepel zout). Ik had geen idee trouwens dat ik fysiologische zoutoplossing bij de apotheek kon halen, dat ga ik morgen maar gelijk doen. Dat vertrouw ik vaker toch meer dan iets wat ik zelf maak. Heel erg bedankt voor het advies!

Leeg Canvas

Nog een vraagje, ik heb bij de apotheek de DARO zoutoplossing gehaald, 10 flacons elk met 5ml. Hoe werkt dit in gebruik? Is het goed genoeg om de vloeistof rond de wondjes e druppelen of moet ik daarnaast nog afgekookt water in een kom doen met de inhoud van de flacon? Is het daarna belangrijk om mijn piercing dan weer af te spoelen onder de douche?

Speldenkussen Brubs's Avatar

Ik zou er een compres mee maken. Dus de oplossing op een steriel gaasje doen en die op/om je piercing leggen, ik knip de meeste gaasjes even doormidden zodat ze beter passen. Na het zeezouten dep ik de boel altijd gewoon weer goed droog met de andere helft van 't gaasje. Maar afspoelen, al dan wel niet onder de douche is ook dikke prima.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.