Results 1 to 2 of 2

Thread: bultjes helix

Unhappy bultjes helix

Hoi allemaal

4 maanden geleden heb ik een forward helix laten plaatsen en nu heb ik al enkele weken last van hardnekkige bultjes die opspelen.

Ongeveer 5 weken geleden zag ik dat er zich een roodpaars bultje had gevormd boven de piercing (ik had hem de dag ervoor per ongeluk bij het borstelen van mijn haar geraakt en hem zo beschadigd ..). Op advies van de piercer heb ik hier niets bijzonders mee gedaan en na 4 weken was het bultje verdwenen.
    Bij het schoonmaken van de piercing dit weekend merkte ik op dat er zich een nieuw groter bultje had gevormd, dit bultje is volledig pijnloos maar echt ontzettend lelijk . Meteen ben ik weer bij de piercer gegaan om advies te vragen (ditmaal een andere piercer omdat mijn originele piercer niet beschikbaar was), deze piercer merkte even fijntjes op dat mijn piercing schuin staat? En dat er om deze reden continue bultjes zullen gevormd worden, volgens hem is het hopeloos en kon ik de piercing beter verwijderen (om daarna bij HEM opnieuw te laten plaatsen?).
    Omdat ik hier zo van schrok ben ik bij nog een andere piercer langsgegaan voor advies, deze zei dan weer dat het bultje gewoon tijd nodig heeft om te helen en dat dit wel even kan duren aangezien het zo'n flinke is ..

Ik heb geen idee waar ik nu sta met deze piercing, de ene zegt dat hij verkeerd gepiercet is en de andere zegt dat het wel weg zal trekken?
    Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me misschien (aan de hand van de foto) wat verder kan helpen? Wat zijn jullie tips hierbij en denken jullie dat deze piercing nog te redden valt?

Hierbij de foto : (ik reinig de piercing iedere dag grondig, ik blijf ook telkens korstvorming hebben ondanks het reinigen..)

piercing.jpg

The Librarian Trutle's Avatar

Re: bultjes helix

Wat ik zie is een vochtbultje en vochtbultjes zijn volkomen normaal bij kraakbeenpiercings. Dat die ene piercer zei dat hij scheef zit, daar zou ik niet teveel aandacht aan besteden. Die wil waarschijnlijk geld verdienen. Vochtbultjes komen en gaan, dus het is ook normaal dat dit een 2de vochtbult is. Het advies van je eigen piercer en de 3de piercer zijn goede adviezen. Er is niets hopeloos aan je piercing.

Ik raad aan er zoveel mogelijk af te blijven. Een keer per dag in een zeezoutoplossing (http://www.piercingforum.nl/showthre...ing-en-Kamille) hangen is voldoende. Verder moet je niets doen, maar vooral veel geduld hebben. Die korstjes zijn ook normaal. Het vocht komt uit het bultje en vormt een korstje, ook na het schoonmaken. Gewoon laten zitten tot een volgende onderdompeling in de zeezoutoplossing. Het kan maanden duren voor het bultje verdwijnt en dat gedurende de 9 maanden genezingstijd.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-