Results 1 to 4 of 4

Thread: Hele droge oorlellen bij oorbellen die er al heel lang zitten

Leeg Canvas

Hele droge oorlellen bij oorbellen die er al heel lang zitten

Hey allemaal,

ik heb echt al heel lang, sinds een half jaar ofzo minimaal, last van mijn oorlellen en -bellen.. ;p
    Het begon met irritatie van de oorbellen/gaatjes zelf echt, ik vermoedde toen al dat ik allergisch kon zijn voor zilver omdat ik ook mijn ring niet meer kon dragen. Ik ben toen dus van alles uit gaan proberen, bioplast en nu titanium in alle vormen en maten.
    Ik draag nu dus titanium, en ik heb het idee dat mijn oorbelgaatjes niet langer geirriteerd zijn, maar eerder dat mijn hele oorlel unhappy is.
    Het is ontzettend droog en schilferig, niet rood en ook niet pijnlijk. Maar het ziet er vaak wel een beetje naar uit dus ik probeer het wel weg te halen en dat gaat ook vaak wel vrij makkelijk maar helpt niet voor langere tijd.

Ik zou graag willen vragen; weten jullie waardoor dit zou kunnen komen? Ik was het gebied niet met speciale zeep ofzo dus daar kan het niet droog van worden.. En zouden jullie weten wat ik eraan kan doen? Ik wil niet zomaar van alles erop smeren omdat ik dan ook weer bang ben dat dat de gaatjes geen goed doet..

Alvast bedankt allemaal

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Hele droge oorlellen bij oorbellen die er al heel lang zitten

Gebruik je zeezoutoplossing? Daar kan je huid nog wel eens van uitdrogen. Wat je er kan tegen doen is jojoba olie erop smeren, dat is geen probleem als het in je gaatjes komt. Veel mensen met gestretchte oorlellen gebruiken het om hun lellen ermee te masseren.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Nee ook niet! Alleen sporadisch als mijn helix daarboven een beetje gaat jeuken en richting ontsteken gaat, dan doe ik het een paar dagen maar de laatste keer dat dat nodig was is al maanden terug!

Thanks dan ga ik dat maar even proberen!

Moderator Dandelion's Avatar

Dit is fijn spul! Werkt ook bij droogheid.

https://www.alloverpiercings.nl/58036-oorsmeer
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!