Results 1 to 9 of 9

Thread: Helix ontstoken

Helix ontstoken

Hooi ik heb een vraagje
    Ik heb nu ongeveer 7 maanden een helix piercing en hij was een tijdje (1 maand) niet ontstoken en voor de rest is die alleen maar ontstoken geweest. Het is nu best heel erg er zit een grote brede bult op en ik heb van alles al geprobeerd en weet niet hoe ik het nu moet doen. Sommige zeggen door prikken maar ik kan slecht tegen bloed enzo dus ik denk als ik dat doe dat dat niet goed komt [emoji28] ik gebruik altijd nog neusspray voor baby's met zoutoplossing wat me is aangeraden door de piercer. Ik heb ook geprobeerd er een dunner stokje doorheen te doen maar dat deed zoveel pijn dat lukte niet. Hebben jullie nog tips wat ik eraan kan doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Re: Helix ontstoken

Heb je er een foto van?

Ten eerste, de genezing van een kraakbeenpiercing duurt lang, dus daar mag je gerust 9 maanden tot een jaar voor uittrekken. In die tijd moet je er zoveel mogelijk van afblijven, dus ook niet met stokjes erin gaan prikken!

Ten tweede, ik weet niet wat er verder nog in de neusspray voor baby's zit, maar je kan het beste zoutoplossing (0.9%) bij de apotheek halen en dat gebruiken tijdens het schoonmaken (beste is ook om hierbij steriele gaasjes te gebruiken waar je het dan op doet). Raak je piercing sowieso zo min mogelijk aan, alleen tijdens het schoonmaken en was altijd je handen goed voor je je piercing aanraakt.

Ten derde, ik denk dat die bult een vochtbultje is en dat je piercing dus niet per se ontstoken is, maar goed, dat is lastig te beoordelen zonder foto. En het beste medicijn daarvoor is geduld, en nog meer geduld. Als jij je piercing goed met rust laat, en schoonhoudt (maar niet over-verzorgt, dus maar 1 a 2x per dag schoonmaken en verder alleen met water afspoelen en goed drooghouden), dan zal deze zeer waarschijnlijk vanzelf wegtrekken.
    “Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

The Librarian Trutle's Avatar

Ik vermoed ook dat het om een vochtbultje gaat en niet ontstoken is. Ik denk eerlijk gezegd dat je hem geen 6 maanden in zou kunnen houden als het echt ontstoken is. Bij een ontsteking heb je te maken met een heel warm en kloppend oor en doet het echt heel veel pijn. Maar een foto zou voor meer duidelijkheid zorgen.

Als het inderdaad een vochtbultje is dan Morsmorde haar advies het beste. Zoveel mogelijk afblijven en maximaal 2 keer per dag verzorgen en niet met een babyneuspray. Persoonlijk doe ik zelfs helemaal niets met een vochtbultje. Ik laat dat gewoon vanzelf verdwijnen. Het duurt wel altijd zijn tijd (een paar maanden is geen uitzondering), maar bij mij gaat het vanzelf weg. Maar mijn oor is natuurlijk jouw oor niet.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Het ziet er nu zo uit het lijkt op de foto niet zo dik maar het is wel erg dik

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Oei, dat ziet er behoorlijk pijnlijk uit inderdaad. Ik zou toch naar een goeie piercer gaan en er daar een staafje in laten zetten (wat uiteraard lang genoeg is om de zwelling op te vangen). Dat wordt misschien even op je tanden bijten maar zal de piercing waarschijnlijk wel goed doen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Ik zou inderdaad net als Dullahan een goede piercer er een staafje in laten zetten dat lang genoeg is en van goede kwaliteit is. Dat zal ook al heel wat schelen in het genezingsproces.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Denk dat dat inderdaad het beste maar is terug naar een piercer ik had er eerst wel een goed stokje in toen was het nog niet zo toen heb ik deze erin gedaan en nu is het wel 'ontstoken' of wat het ook mag zijn en krijg er nu zelf niet een andere in.
    Bedankt voor de hulp [emoji1360]

Zolang de genezingsperiode niet afgelopen is wissel je best niet van sieraad. Het kan oppervlakkig gezien wel genezen zijn, maar inwendig is dat daarom niet het geval. Door te wisselen heb je je piercing een serieuze opdoffer gegeven. Hopelijk gaat het 'snel' de beterkant op eenmaal er een recht staafje in zit
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Ik hoop het ook bedankt [emoji1360][emoji1360]