Minimaal 3 maanden tussen het verwijderen van de piercing en het op nieuw laten plaatsen.
Littekenweefsel is slecht doorbloed en arm aan collageen wat de genezing aanzienlijk vertraagd en wanneer een litteken ouder is dan is het dunner en heeft het minder invloed. Dit omdat collageen 3 maanden nodig heeft om te herstellen, dus zelfs al is het arm aan collageen, liever 3 maadnen wachten zodat het het meeste collageen kan bevatten dat het zal (gemiddeld genomen dan, sommige mensen/huidtypen hebben langer dan 3 maanden nodig) en als de plek van de nieuwe piercing een paar mm verwijderd is van het litteken van de oude piercing heeft het litteken er nog wel invloed op omdat het collageen arme gedeelte zich net een paar mm verder spreidt dan het litteken groot is. vandaar mijn theorie om risico's te vermijden en gewoon 3 maanden te wachten just in case. Vaak gaat het gewoon goed maar toch zie ik heeeel veel dat het 3 maanden later gewoon less eventful is. Én minder gevoelig bij het plaatsen, which counts for something ;P

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk