Results 1 to 9 of 9

Thread: Nieuwe helix piercing genezing

Leeg Canvas

Nieuwe helix piercing genezing

Hallo,

Ik heb een ruime week geleden mn helix laten piercing (implant grade titanium, labret). Volgens mij verloopt het tot nu toe vrij goed, maar ik vroeg me een beetje af wat normaal is. Hij is continue iets rood (ietsje roder dan het andere ongepiercte oor maar niet knalrood), doet geen pijn behalve als ik er per ongeluk tegen aan kom, en is licht gezwollen. Ik ben een beetje huiverig voor de genezing omdat ik mijn normale gaatjes drie keer heb moeten laten schieten door irritatie, uiteraard was dat ook schieten, en slechte sieraden, en sterilon, maar ik ben er toch niet gerust op. Dus ik heb een paar vraagjes.

1. Wanneer neemt de roodheid af gemiddeld?
    2. Is het normaal dat je er af en toe tegen aan stoot of ben ik zo'n klungel? Ik heb elke dag wel iets tot nu toe, meestal haar gerelateerd (natte haren die erin blijven hangen als ik ze niet goed vast zet, handdoek er tegenaan terwijl ik mijn haar afdroog, haar vastdoen en dan er tegenaankomen, etc.). De pijn valt altijd wel mee en is zo weer over, maar misschien moet ik toch nog voorzichtiger proberen te doen.
    3. Aan de achterkant is mijn oor meer gezwollen en heeft het de vorm van een vulkaan(tje) als de piercing vooraan helemaal tegen het oor aan zit en achteraan dus helemaal uitsteekt. Er zit ook een klein wittig kringetje om de uitgang van de piercing aan de achterkant. Is dit normaal?
    4. Tot slot lees ik hier vanalles over zeezout badjes, ik volg nu het advies op van de piercer: een keer per dag onder de douche schoonspoelen met water, dan voorzichtig een soort zeepoplossing gebruiken (die hij mee heeft gegeven), goed afspoelen en dan voorzichtig afdrogen.

Wie kan me helpen wat van deze vragen te beantwoorden?

Groetjes,
    Roos

Slightly Modified Celestial's Avatar

Re: Nieuwe helix piercing genezing

Sowieso stoppen met een zeepoplossing en niet weer terug gaan naar een piercer die advies van twintig jaar geleden geeft. Een schaafwond maak je ook niet met zeep schoon toch? 1 keer per dag met een steriele 0.9% zoutoplossing is voldoende.

Roodheid en pijn verschilt per persoon, dus daar kan ik weinig over zeggen. Zou aan de zeep kunnen liggen maar ook zeker zoals je al zei aan het stoten of andere irritaties.
    Generic Signature.

Leeg Canvas

Ik ben niet zomaar naar de eerste de beste piercer gegaan, hij staat bekend als een van de beste van Nederland. Ik ga zondag langs voor controle, zal dan ook vragen waarom hij niet de zoutoplossing aanraadt. Verder doet hij steeds minder pijn, de zwelling is minder maar voelt wel wat hard aan. Maar ook dat vraag ik daar wel.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Dan ben ik wel benieuwd wie bekend staat als een van de beste van Nederland.
    Generic Signature.

Leeg Canvas

Ik ben bij dare2wear geweest na op dit forum te zoeken naar goede piercing shops. Maar moet ik me nu echt verdedigen omdat ik het advies opvolg van een piercing shop die goed bekend staat? Wat is er gebeurd met het populaire 'luister naar het advies wat je piercer je geeft'? Verder ben ik erg blij mee en heb ik geen last meer van roodheid/pijn/zwelling, bedankt voor het vragen.

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Omdat er heel veel shops zijn die ontzettend slecht advies geven, maar zichzelf wel een van de beste zullen noemen en veel mensen geloven dat direct.

Maar over 't algemeen is Dare2wear inderdaad een meer dan prima shop, alleen wordt daar normaal gesproken juist 't advies geven geen zeep te gebruiken omdat je een verse wond nou eenmaal ook niet grondig met zeep gaat wassen. Het staat wel op hun flyer omdat dat 'moet' maar van Joan weet ik dat ze dat altijd heel duidelijk doorkrast zodat mensen dat juist niet gaan doen. En tot nu krijg ik daar ook altijd netjes een zakje met zout mee van ze.

Overigens stoot ik m'n piercings ook verdomd vaak in de eerste weken dus daar ben je zeker niet de enige in [emoji14] Al ben ik ook gewoon vrij lomp
    Fijn dat de zwelling en pijn wat weg is. Is de achterkant van je oor ook weer normaal ondertussen? Best kans dat 't zich nu dan vanzelf oplost hoor
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

The Librarian Trutle's Avatar

De vraag van Celestial is niet zo raar. Vaak vinden piercers zich de beste van... maar komen ze met shitty advies. Je bent inderdaad naar een goed shop geweest. De zeep kan op zich geen kwaad als het goed gespoeld wordt. Maar soms blijven zeepresten achter en dat kan ook voor irritatie zorgen daarom zal je hier niet snel advies horen om zeep te gebruiken.

Om nog op je vragen te antwoorden:
    1. Moeilijk te zeggen wanneer de roodheid weg gaat. Dat is echt afhankelijk van persoon tot persoon. Plus, de roodheid kan na, bijvoorbeeld een week, wegtrekken maar een maand later terugkomen. Kraakbeenpiercings zijn bitches. Ikzelf heb nooit roodheid gehad na het piercen, maar af en toe kan het tijdens de 9-maanden genezing wel rood worden door een opdoffer of er te lang op te liggen. Het is echt zo ad random dat je er geen tijd op kan plakken.

2. Ja, het is normaal dat je er tegen botst. Hoe langer dat je hem zal hebben hoe beter je ermee om kan gaan. Je zal er altijd wel nog tegen botsen, maar dat zal minder worden. Tot nu toe zat er niets en was je je niet bewust dat je tegen je oor botste.

3. Dat is inderdaad normaal. De ene zal dat meer zien dan de ander. Het hoort gewoon bij de genezing en is een reactie van het lichaam op een naald die door je oor gegaan is. Dat trekt normaal gezien gedurende de komende 9 maanden wel weg.

4. Die zeepoplossing wordt vaak meegegeven om de klant het gevoel te geven dat ze het zo goed onderhouden. Dat zei mijn piercer altijd. Zij gaf het mee om de klant gerust te stellen. Het kan dus geen kwaad om het te gebruiken als je na het gebruik het gebied goed afspoelt (ik heb het vroeger ook nog gedaan en nooit miserie gehad). De meeste mensen hier met veel piercings gebruiken dat echter helemaal niet. Ikzelf ben nu ook van de LITHA (leave it the hell alone). Je lichaam kan zelf veel aan en als je het schoon houdt onder de douche door het goed te spoelen (lees: water over laten stromen) dan doet je lichaam de rest wel zelf. Als je echter last hebt van irritatie dan raden we hier de zeezoutoplossing aan. Dat heeft meer effect dan de zeepoplossing.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Moderator Dandelion's Avatar

Ik sluit me helemaal aan bij wat Trutle zegt
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Leeg Canvas

Bedankt voor jullie antwoorden! Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die wel eens onhandig is haha.Ik ben er nu ook al wel meer aan gewend om voorzichtig te zijn. De achterkant van mijn oor is ook weer bijna normaal, er is nog een hele kleine zwelling, en een beetje een droge huid maar dat heb ik sowieso snel. Verder doet het in principe geen pijn meer behalve als ik weer eens super lomp doe (wat dus steeds minder wordt).
    Ik heb ze ook maar even gebeld over de zeepoplossing, ze zei zo goed als hetzelfde als wat jullie zeggen en dat het er waarschijnlijk bij ingeschoten is om dat duidelijk te maken omdat het heel druk was. Ik heb nu ook een paar keer een zoutoplossing geprobeerd en het lijkt erop dat dat goed werkt. Fijn om jullie adviezen en ervaringen te horen!