Results 1 to 3 of 3

Thread: Rare pijn septum

Rare pijn septum

Hallo!

Ik heb gisteren een septum laten zetten bij blitzz in Groningen.
    Ik vond het piercen zelf niet heel pijnlijk.
    In het begin voelde het een beetje raar, maar later op de dag begon het pijn te doen. Ik raakte hem aan en ik voelde ineens echt een hele sterke pijn scheut. Na een paar uur mn gezicht stil houden werd deze pijn weer minder.
    Vanochtend deed het eerst ook geen pijn, maar later op de dag begon het wederom weer pijnlijk te worden. En weer, als ik mn gezicht bewoog soms wel, soms niet die pijn.
    Dat er pijn bij komt kijken vind ik natuurlijk niet gek. Waar ik me een beetje zorgen om maak, is dat het maar aan 1 kant pijn doet. Ik merk heel erg dat het ene kant van mn schotje totaal geen pijn doet, en de andere kant heel erg.
    En, ik weet niet zo goed hoe ik dit uit moet leggen, maar het voelt alsof er aan die kant iets onder de septum zit. Als ik met mijn neus wiebel, voel ik in mijn neus iets mee wiebelen. Alsof een bloedvaatje, oid mee beweegt. Dit vind ik een gek en irritant gevoel.
    Ik twijfel ook een beetje of hij door de sweet spot zit, maar dat geloof ik wel. Ik vraag me af of hij misschien tegen mijn kraakbeen aan kan zitten? Dat het daarom pijn kan doen?
    Mijn vraag is vooral: moet ik me zorgen maken, of is dit niks geks en verdwijnt het wel weer?

Bijgevoegd een reeks onsmakelijke foto's van de pijnlijke kant.
    (Foto's van je neus maken is best lastig)

IMG_0604 2.jpgIMG_0615.jpgIMG_0608.jpgIMG_0620.jpg

____________ updated ____________

Na hele nadere inspectie met een zaklamp, zie ik ook dat aan de pijnlijke kant de wond wat meer open is en wondvocht maakt en de andere kant helemaal mooi dicht is. Dat zal de pijn wel een beetje verklaren. (Moet ik me nu al zorgen gaan maken om ontsteking?
    Maar nog steeds: is dat gekke wiebel-gevoel iets zorgwekkends?

Slightly Modified Celestial's Avatar

Re: Rare pijn septum

Ik vind de plaatsing niet echt ideaal, lijkt net of hij tegen het onderste gedeelte van het kraakbeen aan zit. Wat wellicht het wiebel gevoel kan verklaren.
    Hoe maak je het schoon? Wat weet je van het materiaal?
    Generic Signature.

Re: Rare pijn septum

Ja, dat gevoel heb ik soms dus ook een beetje.
    Ik maak het tot nu toe 2x per dag schoon met keukenzout en ga zometeen zeezout halen.
    Ik weet heel eerlijk gezegd niet wat voor materiaal het is..