Results 1 to 7 of 7

Thread: Triple forward helix sieraden

Leeg Canvas

Question Triple forward helix sieraden

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een triple forward helix. Over 8 weken moet ik terug komen bij de piercer om de sieraden om te wisselen voor kortere staafjes. De sieraden die hij had vond ik niet zo mooi waarop hij aangaf dat ik zelf ook wat aan mocht schaffen en dan zet hij ze erin.

Hij heeft op een briefje geschreven wat ik moest aanschaffen; 1.2mm x 6mm staafje titanium of chirurgisch staal met een plat achterkantje. Nu vind ik een plat achterkantje niet zo mooi. Mijn vraag is of de achterkant ook een bolletje mag zijn? De middelste helix zal wel een platte zijn, ik weet niet of dat nog verschil maakt... ( Die heb ik al aangeschaft )

Alvast bedankt.

Groet Jo

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Re: Triple forward helix sieraden

Ik zou nog even niks kopen en je piercings nog lekker 9 maanden laten zitten voor je wisselt. 8 weken is veeeeeul en veeeeeul te snel om al te wisselen. Lees je goed in J er het genezingsproces (je kan beter de komende tijd ook niet zwemmen of naar de sauna bijvoorbeeld). En zoek 't liefst een andere piercer die niet onnodig na 8 weken al wil wisselen naar een ander (niet steriel) en waarschijnlijk te kort sieraad. 6 mm is een vrij kleine maat namelijk, en een kraakbeen piercing kan zomaar naar weken of maanden toch nog gaan zwellen. Dan wil je geen te klein sieraad hebben.
    Nou kan het natuurlijk ook dat je gewoon dun kraakbeen hebt en 6mm wat ruim valt, maar zolang je geen last heb van je huidige sieraad zou ik absoluut niet wisselen.

Voor de rest zou het niet uit mogen maken wat voor 'n achterkant je sieraad heeft, zolang het maar comfortabel in je oor past. Mocht je wilen weten wat past, zou je een (goede) piercer om advies of hulp kunnen vragen, maar sowieso de komende maanden lekker laten zitten dus.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

Leeg Canvas

hallo,

Bedankt voor je antwoord.
    Toen ik de piercings kreeg heeft hij me verteld dat ik het eerste jaar niet mocht wisselen van piercings. Vanochtend ben ik terug gegaan omdat mn piercings in mn oorschelp drukken wat toch best wel zeer begint te doen. Volgens hem komt dat omdat de sieraden te lang zijn voor mijn oor, en dat er gewisseld moet worden. Ik mocht dit absoluut niet zelf doen. Aangezien ik de sieraden die hij erin wou zetten niet mooi vond mocht ik zelf wat aanschaffen en terug komen.

Toen hij de piercings zette twijfelde hij tussen 8mm of 10mm, maar aangezien de boel aardig begon te zwellen heeft ie voor 10mm gekozen. De zwelling was bij thuiskomst al niks meer van te zien.

Of ik dun kraakbeen heb weet ik niet. Heeft hij niks over gezegt.

Ik weet nu niet wat ik moet doen! langere sieraden kopen? 8mm? Ik heb nu 10mm. Niet wisselen lijkt mij geen optie, dit voelt gewoon niet fijn.

Ik wil ze er liever niet uithalen...

Groet Jo

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Lijkt me stug dat eruit halen nu nodig is hoor
    Qua maat is het toch wel het beste om iemand te laten meten maar tijdens de genezing is het wel belangrijk speling te hebben. Misschien kun je iemand laten meten hoeveel mm speling je sieraad van 10mm heeft?
    En heb je misschien een foto van je oor hoe die nu is? Ben stiekem wel benieuwd hoe lang 't sieraad nu is dat je er zo'n last van hebt. (misschien is 't ook gewoon nog even wennen..?)
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pingu´ns.

Leeg Canvas

Hallo,
    Even een update. Gisteravond bij mn ouders op bezoek geweest en mn vader er naar laten kijken. Die heeft er een tang bij gepakt en mn piercing wat verder gebogen. Het was alleen de bovenste piercing die in mn oorschelp drukte.

Daarna alles goed ontsmet en vanacht geen last meer gehad! Ik denk dat het nu opgelost is. Daar waar de piercing tegen mn oorschelp drukte zit nu een bloeduitstoring.

Ik heb geprobeerd een foto te maken maar is best lastig om zelf te doen.

Nogmaals bedankt voor je hulp Brubs!

Groet Jo

Slightly Modified Celestial's Avatar

Dus nu heb je sierraden met waarschijnlijk krassen op de normaal gesproken gladde buitenkant?
    Generic Signature.

Leeg Canvas

Hallo,
    Ik denk het niet. Mn pa heeft een glad tangetje gebruikt en teflon(?)tape om het tangetje gewikkeld voor ie em gebruikte.

Groet Jo