Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 39

Thread: Hallo, ik wil ook een stevige neusring gaan dragen

Leeg Canvas Tom22's Avatar

Re: Hallo, ik wil ook een stevige neusring gaan dragen

Hallo Celestial en Irene,

de helingstijd zou twee tot drie maanden zijn, maar bij mij gaat dat over het algemeen vrij snel. En nee, 1,6 mm was volgens hem nadrukkelijk de juiste begingrootte (ook volgens twee andere piercershops waar ik vanochtend voor een second opinion langs was gegaan), anders moet je veel meer neusweefsel met die naald wegsnijden, dat zou pijnlijker zijn; ook geeft een grotere wond meer kans op infectie. Nu blijkt meer weefsel intact dat wordt later alleen opgerekt. Wat foto's betreft: de piercer zou mij die mailen, maar die zijn nog niet binnen.
    Op weg naar mijn eerste echte bull-ring!

Slightly Modified Celestial's Avatar

Een naald haalt immers helemaal geen weefsel weg? Dus ik snap het argument niet.
    Infecties in piercings zijn over het algemeen best zeldzaam hoor, veel mensen denken dat ze het hebben maar dat is vaak een tekort aan juiste informatie. Mocht het toch voor komen is het eigenlijk altijd wel ter gevolg van niet juiste nazorg.

Ik wens je veel succes in het genezen en stretchen, maar neem alsjeblieft de tijd.
    Generic Signature.

Ha Celestial,

ik zie nu pas je reactie op mijn eerdere stuk, was net begonnen met schrijven. Zoals je gezien hebt, is mijn septum intussen gepierced. Over je tip met de zichtbare ring zal ik nadenken, misschien heb je gelijk, en is het beter mijn omgeving geleidelijk te laten wennen aan het feit dat ik voortaan een septum-piercing heb, en zo voor te bereiden op de uiteindelijke zware bull-ring. Aan 10mm dacht ik overigens zeker niet, dat is mij iets te heftig. Mijn septum kan dat waarschijnlijk ook niet aan, precies vanwege de te verwachten kraakbeenirritaties. Ja, voor het gewicht ben ik al gewaarschuwd, bij een 5mm dikke bull-ring, zo zei mijn piercer, voel je hem echt de hele tijd wel aan je neus hangen. Dat moet overigens wel een aparte gewaarwording zijn. Mijn bovenlip zal hij daarbij alleen raken als ik erg met mijn hoofd heen en weer zwiep. Maar dat hoort er dan maar bij.

____________ updated ____________

Ha Celestial,

ik zal zeker de tijd nemen - dat doet de piercer anders wel - hoezeer ik ook naar het moment verlang dat mijn zware bull-ring voor het eerst door mijn septum gestoken wordt! Des te beter uiteraard als infecties zeldzaam zijn. Dat van die naald dacht ik eerst ook, dat heb ik ook tegen de piercer gezegd, maar die verzekerde nadrukkelijk dat hij wel wat weefsel meeneemt als hij erdoorheen prikt (en die zal het toch wel weten...).

Slightly Modified Aud's Avatar

Gefeliciteerd met je septum en een voorspoedige genezing gewenst!
    Nolite te bastardes carborundorum

Dank je! En ja, het ging bij mij dus gelukkig, anders dan bij anderen hier in dit forum, volledig probleemloos en pijnloos. IK had amper door dat het alweer voorbij was....

Slightly Modified Celestial's Avatar

Ik kan je echt wel garanderen dat een holle piercing naald geen weefsel verwijdert. Dit is een veel gebruikte onwaarheid wat ooit de wereld in is geholpen.
    Als je een injectie krijgt in het ziekenhuis of bloed af laat nemen, komt er toch ook geen weefsel in de naald? Het zijn precies dezelfde type naalden?

En uiteraard zijn er ook naalden die wl weefsel en huid weghalen, maar dat zijn ronde holle naalden en in grotere maten worden die ook wel biopsie punches genoemd en zijn daar ook specifiek voor gemaakt.
    Generic Signature.

Hier overigens nog een plaatje van een nog veel zwaardere bull-ring (close-up), die anders, dan bij de jongen rechts waar die los lijkt te floepen, dus wel perfect op de goede plaats zit, hoewel het gewicht vast het uitzakken bevordert. Nameting levert een opvallend verschil op: links zit de punt van de neus precies in het middelpunt van de cirkel en verdwijnt ongeveer een derde (120 graden van de boog) van de ring in de neus, zoals het dus kennelijk voor een goede fit hoort, rechts reikt de neustop maar tot halverwege het middelpunt van de cirkel en de ring zelf, en verdwijnt nog niet eens een kwart (duidelijk minder dan 90 graden van de boog) van de ring in de neus.

Nosering 6mm2.jpg Septumring3.jpg

____________ updated ____________

Hallo Celestial, ik weet dat uiteraard niet zelf, ik ga slechts af op de piercer. Maar volgens mij zijn het niet precies dezelfde naalden. Hoe dan ook: 1,6 mm is geen ramp om te beginnen, vooral omdat hij heel comfortabel zit. Liever te laag begonnen dan te hoog, en terug moeten wegens ondraaglijke pijn. Als die stoere bull-ring er uiteindelijk maar komt!
    Last edited by Tom22; 24-03-2018 at 17:16.

Inmiddels is het al weer meer dan 24 uur geleden dat mijn septum gepierced werd. Dat bevalt uitstekend! Geen enkel probleemn gehad. Netzo als de prik amper pijnlijk was (een injectienaald in een ziekenhuis om bloed af te tappen is vervelender), merk ik er nauwelijks van. Af ten toe trekt het een beetje in mijn neus, dat is alles. Wel moet ik niet te hard in mijjn neus knijpen, dat is wel gevoelig. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed geneest en ik over een maand of twee de eerste oprekking kan ondergaan. Hierbij overigens een foto, gisteren direct nadat de piercing voltooid was, genomen. Het ziet er noch niet bepaald indrukwekkend uit, maar dat hoop ik voor het eind van dit jaar compleet veranderd te hebben! Links de situatie nu (1,6 mm), rechts het einddoel (6 mm of zelfs 8 mm)...

DSC_0145 (2).jpg Nosering 6mm2.jpg Nosering 8mm.jpg
    Last edited by Tom22; 25-03-2018 at 18:30.

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Je hebt niet veel verschillende plaatjes h
    Nur der Regen weint am Grab.

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Hij lijkt een beetje scheef te zitten, alsof de piercing aan een kant meer uitsteekt.
    Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.

- Frances E. W. Harper