Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 39

Thread: Hallo, ik wil ook een stevige neusring gaan dragen

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Hallo, ik wil ook een stevige neusring gaan dragen

Oja mijn eigen ervaring met zetten vergeten: Het zetten was voor mij een HEL. Ik was bij een ervaren en normaal wel goede piercer, maar om de een of andere reden bleef de naald halverwege mijn neus zitten en kreeg hij hem er niet doorheen. Voor mijn gevoel heb ik een kwartier met die naald zo gelegen maar het was maar een paar seconden. Het bloedde als een rund en mijn neus voelde nog weken erna heel beurs. Ik heb wel een poging gedaan tot een groter sieraad (meestal een tunneltje of plug), maar het stretchen van een septum is heel anders dan oorlellen: het voelt elke keer alsof het opnieuw gepierced wordt, dus ik ben op 2,5 mm gestopt.

Ik kreeg wel vaak opmerkingen. Dat neuspiercings wel mooi zijn maar zoals ik hem had niet. Dat ik net een koe was met zo'n neusring. Vaak in winkels of in de trein dat mensen tegen elkaar 'fluisteren' "kijk die koeienring!" (Nou is dit wel een jaar of 10 geleden en volgens mij zie je septumpiercings nu wel meer dan toen en is het wat meer mainstream)
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

The Librarian Trutle's Avatar

Ik denk niet dat je veel reactie zal krijgen op je specifieke vragen over de dikke ring. Voor zover ik weet zijn er hier weinig tot geen mensen op het forum die zo een dikke ring in hun septum hebben. Verder is het zetten voor vrouwen en mannen gelijkaardig, dat hangt volledig van je persoon af. De meeste mensen ervaren een felle prik en tranende ogen bij het zetten, maar dat is zo over. Ikzelf heb hem 2 maal laten zetten. De eerste keer op 1,2mm, maar die zat te hoog en botste de hele tijd tegen mijn neusschot aan. Dat was een pijnlijke bedoening. Ik heb hem uitgehaald en een half jaar later op 3mm laten punchen. Het punchen was iets venijniger qua pijn, maar ook heel goed te doen. Ik heb deze wel even gehad, maar vond het niet meer bij me passen en heb hem toen uitgedaan.

Wat de acceptatie betreft zal dat bij mannen en vrouwen ook gelijkaardig zijn. Neuspiercings/knopjes zijn bij vrouwen waarschijnlijk meer aanvaard, maar een septumpiercing is naar mijn aanvoelen bij beiden even aanvaard of niet. Naar mijn septum staarden de mensen evengoed en ik had maar een klein ringetje. Nu die eruit is en vervangen door 2 gewone neuspiercings is er geen kat die er nog naar kijkt.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas Tom22's Avatar

Septumring11 (2).jpg
    Quote Originally Posted by Dullahan View Post
    Ik kreeg wel vaak opmerkingen. Dat neuspiercings wel mooi zijn maar zoals ik hem had niet. Dat ik net een koe was met zo'n neusring. Vaak in winkels of in de trein dat mensen tegen elkaar 'fluisteren' "kijk die koeienring!" (Nou is dit wel een jaar of 10 geleden en volgens mij zie je septumpiercings nu wel meer dan toen en is het wat meer mainstream)
    Nu ja, daar moet ik dan maar doorheen, en misschien dat het intussen inderdaad wel meevalt, want je ziet het ook bij mannen steeds vaker. Wordt uitproberen. In elk geval moet het voor mij dan uiteindelijk wel zo'n 'koeienring' worden. Ik vind: als je als man besluit om een septum-ring gaat dragen, dan moet die er ook meteen een beetje brutaal wild uitzien, rondom van tenminste 5 mm dik edelstaal, en ook helemaal gesloten (dus niet zo'n hoefijzer waarvan alleen net de puntjes zichtbaar zijn), waarbij die niet alleen binnenin door het septum-gat steekt, maar ook aan de buitenzijde onder je snuffert door goed zichtbaar van het ene neusgat naar het andere voert.

____________ updated ____________

Quote Originally Posted by Trutle View Post
    Ik denk niet dat je veel reactie zal krijgen op je specifieke vragen over de dikke ring. Voor zover ik weet zijn er hier weinig tot geen mensen op het forum die zo een dikke ring in hun septum hebben.
    Als er maar een paar zijn die me er meer over kunnen vertellen, is dat al mooi!
    Last edited by Tom22; 24-03-2018 at 12:52.
    Op weg naar mijn eerste echte bull-ring!

Moderator Dandelion's Avatar

Mag ik je vragen om wat minder te hameren op het man/vrouw onderscheid? Ik vind het best wel vervelend dat je de hele tijd 'als man' en 'als een echte vent' en zo zegt op punten waar sexe totaal niet relevant is in mijn ogen. We zijn allemaal personen, en zo veel onderscheid is er volgens mij niet. Zeker niet als het gaat om neusschotjes. Dus stel vooral al je vragen, maar laat dat onderscheid los, wil je?

Oh en hou er rekening mee dat er op dit forum een stuk meer vrouwen actief zijn dan mannen. Dus als je echt per se antwoord wil van veel mannen met een septumpiercing dan vrees ik dat je dat hier niet gaat vinden, want daarvan hebben we hooguit een paar die actief posten.

En nog even een vraagje van de moderator:
    Zou je berichten van dezelfde pagina niet willen quoten? Je kunt gewoon de standaardknop beantwoorden gebruiken en dan @(nickname) typen voor je bericht. Dan is het duidelijk genoeg op wie je reageert. Dat houdt het forum wat overzichtelijker. Dankjewel!
    Last edited by Dandelion; 24-03-2018 at 11:09.
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Moderator Dandelion's Avatar

Topics zijn samengevoegd en verplaatst naar subforum 'Vragen over piercings' op verzoek van Tom22. Daarom is er een dubbel startbericht (maar niet helemaal hetzelfde dus ik laat het toch maar staan?).
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Beste Dandelion, bedankt. Dan mag de tweede van beide er gewoon uit!
    Last edited by Tom22; 24-03-2018 at 18:16.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Septum stretchen hangt erg af van hoe hij geplaatst is. Zit hij hoog, dan zal je ook eerder het harde kraakbeen tegen komen, en dat zal ook ontzettend veel pijn gaan doen voor een aantal weken totdat het kraakbeen is 'ingedeukt'. En met veel pijn bedoel ik iedere keer als je gaapt, niest of je neus ook maar beweegt.

Dit trekt uiteraard na verloop van tijd wel bij, maar dit wil niet zeggen dat het in één keer goed gaat. Kan best zijn dat je een halve millimeter omhoog gaat, dit een week volhoudt en vervolgens weer terug gaat naar de vorige maat. Dit is echter niet ongewoon en mijn ervaring is de volgende keer wanneer je het weer probeert het een stuk beter uit te houden is.

Ik heb voor de gein eens een 10mm dikke ring gekocht van staal, wel een circular barbell. En die is zeker niet prettig om te dragen. Erg zwaar en hij zwengelt erg mee met het bewegen van je hoofd. En zoals je al vroeg, ja voor mij is het een erg vervelend en storend gevoel als hij op je lip rust. Dit is ook de reden dat ik eigenlijk nooit iets draag in mijn septum behalve natuurlijk de glazen tunnel.

Qua ervaringen wanneer ik wel iets zichtbaars droeg (4 tot 6mm ringetjes) is over het algemeen 'okay', nooit echt iemand die me er op aansprak maar uiteraard wel mensen die het over je hebben en denken dat je doof bent. Ik woon in het hoge noorden en het is hier een flink stuk ongebruikelijker dat mensen er zo bij lopen. Vooral wanneer je het vergelijkt met grote drukke steden als Amsterdam of zelfs Groningen. Ik zou hier nooit van mijn levensdagen naar buiten gaan met die 10mm ring bijvoorbeeld. Misschien is dat ook wel een stukje angst, maar vast ook onzekerheid. 't is ook maar net waar je op uit bent denk ik?

Mocht je toch voor een septum gaan, wil ik je graag een tip meegeven. Draag vanaf het begin (maakt niet uit welke maat je laat zetten maar 2 of 3mm lijkt me handig) een zichtbare ring. Dit zorgt er voor dat je er zelf ook aan went, maar vooral dat je went aan eventuele reacties en de onontkomelijke vuile blikken die mensen oh zo goed kunnen werpen.
    Ik heb destijds mijn septum laten zetten met een retainer, en dit ook jaren lang verborgen gehouden. Mede vanwege mijn stage en werk maar ook wegens ouders en familie. Ik heb nooit echt genoeg zelfvertrouwen opgebouwd om ook vol trots dit te gaan dragen. Misschien ooit.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Bron: 13mm septum.

Persoon met een piemel
    Generic Signature.

Heb zojuist de eerste stap op weg naar mijn neusring gezet! Een uurtje geleden is mijn septum gepierced!!!!

Vanochtend ben ik bij een piercershop langs gegaan om eens wat informatie in te winnen, met het idee om dan komende week een beslissing te nemen. Maar ik was vervolgens de rest van de dag met mijn gedachten alleen maar bij de kloeke bull-ring die ik straks door mijn neusschot zal dragen, dus ik ben vanmiddag terug gegaan en heb gezegd: ik wil niet langer wachten, ik wil hem gewoon nu. Hij was wel enigszins verbaasd door mijn haast....Ik was ook best zenuwachtig, vanwege de pijn die ik toch wel verwachtte, maar die viel ontzettend mee. Het was ook zo gepiept; de meeste tijd kostte nog wel daarna het vastschroeven van het ene bolletje aan de piercing die nu door mijn septum steekt.

Septumring1.jpg Septumring11 (2).jpg Septumring3.jpg

Eerst moesten we overigens even overleggen, waar precies het gaatje moest worden aangebracht, zodat de bull-ring later echt perfect zal zitten en perfect zal staan. Dat komt er, zo zei de piercer mij, heel precies op aan, het is millimeterwerk. Ik had daarom weer de printjes van de drie plaatjes meegenomen, die ik zo cool vond. Het was goed om die aan een professionele piercer voor te leggen, want die zag dus meteen kleine, maar belangrijke verschillen; ik voeg ze hier weer even aan mijn bericht toe.

De tweede en derde jongen hebben precies dezelfde neusring, van even dik staal en met dezelfde diameter (vermoedelijk 5 resp. 19 mm), maar bij de derde is het gat net iets te laag aangebracht, zodat het lijkt alsof de ring lijkt los te laten, en de onderkant bij het eten vermoedelijk voortdurend tegen zijn tanden aankomt. Een te groot deel van de ring hangt buiten zijn neus. Bij de tweede zit hij qua hoogte exact goed, maar omdat die jongen een vrij platte neus heeft, en de ring dus niet ver naar voren kan uitsteken, drukt de sluit-bal op zijn bovenlip. De eerste jongen heeft een iets kleinere ring (maten vermoedelijk 4 en 17 mm), die volgens mijn piercer echt precies zo zit als het hoort, en net als bij nummer twee duidelijk wat hoger dan bij nummer drie is aangebracht. Omdat hij een veel forsere neus heeft, steekt hij ver genoeg naar voren om voortdurende aanraking met zijn bovenlip te verhinderen. Volgens de piercer zou hij ook moeiteloos een grotere ring aan kunnen, zoeentje als de andere twee, zonder hun praktische problemen.

Vanochtend had ik al zekerheidshalve in de studio mijn septum nauwkeurig laten onderzoeken, om na te gaan, of er voldoende ruimte was tussen het kraakbeen en het vlees van mijn neus-top om er later een behoorlijk forse bull-ring aan te kunnen brengen. Gelukkig was dat het geval: ik kan straks zeker 5 mm hebben, en misschien zelfs wel meer, dus uiteindelijk beslist ook probleemloos precies de grote neusring van deze drie jongens gaan dragen, die mij zo jaloers maakte. De piercer was wat dat betreft zeer optimistisch. De pasvorm van mijn neus lijkt volgens hem namelijk sterk op die van nummer één. Ook mijn neusgaten steken vrij ver naar voren, zodat mijn bull-ring, anders dan bij nummer twee, ook bij mij straks geheel vrij komt te hangen en dus zoals het volgens de piercer hoort wat heen en weer zal kunnen wiebelen.

Daarna was het tijd om te piercen. Zoals gezegd, dat ging heel snel. Ontsmetten, de precieze plaats markeren, een grote tang op mijn neus (dat bleek veel minder vervelend dan ik vreesde), en binnen een seconde was de scherpe naald al door mijn neuswand heen. Slechts een korte flits van pijn, die op mijn traanklieren werkte, daarna was het alweer voorbij. Ook is er daarbij geen enkel bloed gevloeid. Daarna werd de naald door het kleine hoefijzervormige sieraad vervangen dat sindsdien in mijn neusgaten zit. Je voelt het eigenlijk amper, zeker niet dat er nu een staafje door je septum steekt, het kriebelt soms eventjes, verder heb je hooguit een beetje het gevoel alsof er wat snot in de weg zit. Nadat er een paar foto's waren genomen en de piercing naar binnen was omgeklapt (hij is mij te miezerig klein om nu te tonen) kon ik naar huis.

Zodra de wond genezen is, kan de eerste stretch plaatsvinden, vermoedelijk over een maand of twee. Bij elke volgende stretch kan er dan een millimeter in de dikte bij, waarbij we voorlopig voor hoefijzers blijven kiezen, totdat het gat in mijn septum voldoende is opgerekt om dan voor het eerst een echte bull-ring, meteen met een dikte van 5 of misschien wel 6 mm dikte, te installeren, degene die ik dan ook uiteindelijk blijvend dragen zal. Omdat ik nu met een 1,6 mm begonnen ben (dat is standaard), betekent dat, dat we er met drie of vier stretches - dus als het vlot gaat al na een goed half jaar - dus zijn, zodat ik vanaf het najaar voortaan met een even stoere bull-ring in mijn neus de straat op kan als de drie knapen op de foto!
    Last edited by Tom22; 24-03-2018 at 18:56.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Uhm okay, veel succes met het stretchen dan maar. Ik denk overigens niet dat je dat binnen een half jaartje gaat redden en ik zou zeker niet na een korte twee maanden al beginnen en dan ook absoluut niet direct een millimeter er bij.
    Het is jammer dat de piercer je verkeerd heeft ingelicht want 1,6mm is wel gebruikelijk, maar zeker niet standaard. Je had vast en zeker ook op 2mm of zelfs wel op 2,4 of 3mm kunnen beginnen.
    Generic Signature.

Gatenkaasje Irene's Avatar

Ik snap ook niet dat je zo klein bent begonnen als je toch al weet dat je een grotere maat wilt. Een septum stretchen gaat echt niet makkelijk en ik zou zeker langer wachten dan 2 maanden. Desalniettemin, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Krijgen we nu ook een foto van jouw septum te zien?