Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 39

Thread: Hallo, ik wil ook een stevige neusring gaan dragen

Leeg Canvas Tom22's Avatar

Hallo, ik wil ook een stevige neusring gaan dragen

Deze mannen maken mij dus jaloers! Zo moedig hoop ik ook te worden, om straks zo openlijk rond te lopen: met een kloeke ring door mijn neus!

Septumring1.jpgSeptumring3.jpgSeptumring11.jpgNosering 12mm2.jpg

Ik ben nieuw hier. Al sinds een tijdje denk ik er serieus over om ook mijn septum te laten piercen. Je ziet steeds meer mannen die dat doen. En elke keer als ik er op straat weer eentje zie, denk ik weer: Wow! Onlangs zag ik zelfs een man met zo'n echte ronde bull-ring door zijn neus, en een behoorlijk stevige, precies zoals op de laatste foto. Dat zag er ongelooflijk cool uit! Dat zou ik eigenlijk ook wel willen..... En ook de andere mannen dragen geen kleintjes. Maar tegelijk zie ik er eerlijk gezegd toch ook best wel tegen op, want als ik tot een septumpiercing besluit, wordt zo'n nieuwe neusring voortaan natuurlijk wel heel erg beeldbepalend. Want het moet uiteindelijk wel een serieuze worden, niet zo'n klein dingetje als je ook wel eens ziet, maar een stoere van een behoorlijk formaat. En daarmee val je natuurlijk wel op, want het verandert echt je uiterlijk.

Dus voor ik die gewaagde snap neem, zit ik met allerlei vragen. Omdat ik in mijn omgeving nog niemand ken die al een septum-ring draagt, zou ik die graag hier stellen aan andere mannen, die er al langer ervaring meer hebben. Is het bijvoorbeeld erg pijnlijk, om de piercing te laten zetten? Waar moet je eigenlijk op letten, als je een piercer zoekt? Moet je er in het begin erg aan wennen, aan zo'n stuk metaal door je neus? Geeft zo'n ring die continu op je bovenlip drukt niet na een tijdje een geweldig irritant gevoel? Is een dikkere benauwd, omdat hij je neusgaten afsluit? Hoe doe je het met snuiten? Zit ie bij het eten in de weg? Enzovoorts. En natuurlijk toch ook wel, of je veel negatieve reacties kunt verwachten.
    Op weg naar mijn eerste echte bull-ring!

Ik wil als man ook graag een forse neusring gaan dragen

Septumring1.jpgSeptumring11.jpgSeptumring3.jpgNosering 12mm2.jpg

Deze mannen maken mij jaloers! Zo moedig hoop ik ook te worden, om straks openlijk zo rond te lopen: met een kloeke ring door mijn neus!

Al sinds een tijdje denk ik er serieus over om ook mijn septum te laten piercen. Je ziet steeds meer mannen die dat doen. En elke keer als ik er op straat weer eentje zie, denk ik weer: Wow! Onlangs zag ik zelfs een man met zo'n echte ronde bull-ring door zijn neus, en een behoorlijk stevige, precies zoals op de laatste foto. Dat zag er ongelooflijk cool uit! Dat zou ik eigenlijk ook wel willen..... En ook de andere mannen dragen geen kleintjes. Maar tegelijk zie ik er eerlijk gezegd toch ook best wel tegen op, want als ik tot een septumpiercing besluit, wordt zo'n nieuwe neusring voortaan natuurlijk wel heel erg beeldbepalend. Want het moet uiteindelijk wel een serieuze worden, niet zo'n klein dingetje als je ook wel eens ziet, maar een stoere van een behoorlijk formaat. En daarmee val je natuurlijk wel op, want het verandert echt je uiterlijk.

Dus voor ik die gewaagde snap neem, zit ik met allerlei vragen. Omdat ik in mijn omgeving nog niemand ken die al een septum-ring draagt, zou ik die graag hier stellen aan andere mannen, die er al langer ervaring meer hebben. Is het bijvoorbeeld erg pijnlijk, om de piercing te laten zetten? Waar moet je eigenlijk op letten, als je een piercer zoekt? Moet je er in het begin erg aan wennen, aan zo'n stuk metaal door je neus? Geeft zo'n ring die continu op je bovenlip drukt niet na een tijdje een geweldig irritant gevoel? Is een dikkere benauwd, omdat hij je neusgaten afsluit? Hoe doe je het met snuiten? Zit ie bij het eten in de weg? Enzovoorts. En natuurlijk toch ook wel, of je veel negatieve reacties kunt verwachten.
    Last edited by Tom22; 23-03-2018 at 20:41.

Gatenkaasje Q.'s Avatar

Re: Hallo, ik wil ook een stevige neusring gaan dragen

Hoi!

Ik zou je vragen wel willen beantwoorden omtrent de pijn van het zetten van een septumpiercing, maar helaas ben ik een vrouw dus gaat het over...
    May I remind you, 007, that you have a license to kill, not to break the traffic laws.

Maar Q, voor vrouwen is het uiteraard heel anders! Wij zijn gemaakt om kinderen te baren, dus zo'n septumpiercing doet ons niks. Maar als man is dit natuurlijk veel pijnlijker. Dus logisch dat hij liever mannenervaringen hoort.
    Keep your head up, keep your heart strong
    Keep your mind set, keep your hair long

Gatenkaasje Peetie's Avatar

Hallo Tom,
    De reactie van Q. is denk ik gebaseerd op de zin dat je op zoek bent naar ervaringen van andere mannen op dit forum. Nu ervaart een vrouwen neus waarschijnlijk het piercen niet anders dan een mannen neus, maar ik kan mij voorstellen dat je geen seconde hebt nagedacht bij de manier waarop je je vraag stelt.
    Dus dames, laat vooral weten hoe jullie ervaring is met septum piercings
    - Life is a gift, never take it for granted -

Gatenkaasje Peetie's Avatar

Re: Ik wil als man ook graag een forse neusring gaan dragen

Hoi Tom,

Je vraag 1x stellen op het forum is genoeg
    - Life is a gift, never take it for granted -

Beste Peetie,

ik had daar inderdaad niet zo over nagedacht. Als het gaat om de pijn-ervaring zal het wel niet zoveel verschillen tussen vrouwen en mannen, nee, dus dan ben ik zeker in ieders reactie ge´nteresseerd. Dus Q, ik hoor graag meer van je! Maar ik denk dat als het gaat om het 'sociale' aspect, om de reacties op het openlijk (gaan) dragen van een neusring (en dan bedoel ik dus niet door een van de neusvleugels, maar patsboem midden door je septum), dan denk ik dat er wel een verschil bestaat tussen mannen en vrouwen die dat doen. Voor vrouwen is het vast meer geaccepteerd.

____________ updated ____________

O ja, en ook geloof ik op grond van de foto's die ik op internet aantref (maar ik kan mij natuurlijk vergissen) dat, als het om een mooie STEVIGE neusring gaat, er toch eerder mannen zijn die daarvoor kiezen dan vrouwen, en ik denk dat een dikke neusring toch anders voelt en zit dan een dunne, en het antwoord op een aantal van mijn vragen (zoals naar snuiten, het afsluiten van de neusgaten, druk op de bovenlip) dan anders uitvalt. Ik hoor het in elk geval graag!

Nosering 10mm3.jpg Nosering 6mm2.jpg Nosering 10mm2.jpg

Moderator Dandelion's Avatar

Re: Ik wil als man ook graag een forse neusring gaan dragen

Ik zet op deze een slotje, in je andere topic staan al een aantal antwoorden!

EDIT: Topics zijn samengevoegd en verplaatst naar subforum 'Vragen over piercings' op verzoek van Tom22. Daarom is er een dubbel startbericht (maar niet helemaal hetzelfde dus ik laat het toch maar staan?). Dit bericht van mij en het bericht van Peetie hierboven staan nu een beetje gek tussen de rest, maar dat komt door het samenvoegen.
    Last edited by Dandelion; 24-03-2018 at 11:20.
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Ik denk niet dat het voor vrouwen meer geaccepteerd is. Als je bang bent voor reacties van anderen, of mensen die naar je kijken op straat, moet je niet zo'n grote septumring gaan dragen. Mensen gaan daar naar kijken en gaan er iets over zeggen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Slightly Modified Aud's Avatar

Ik (vrouw) heb een septum, mijn broer ook. Bij ons beiden deed het nauwelijks pijn om te zetten en de genezing was een eitje. Daar houdt mijn info op, want wij hebben beiden een klein ringetje, dus geen ervaring met dikke ringen. Behalve dat wij echt nooit opmerkingen krijgen over onze septum, maar dat zal met zo'n grote ring wellicht anders zijn
    Nolite te bastardes carborundorum