Deze mannen maken mij dus jaloers! Zo moedig hoop ik ook te worden, om straks zo openlijk rond te lopen: met een kloeke ring door mijn neus!
Septumring1.jpgSeptumring3.jpgSeptumring11.jpgNosering 12mm2.jpg
Ik ben nieuw hier. Al sinds een tijdje denk ik er serieus over om ook mijn septum te laten piercen. Je ziet steeds meer mannen die dat doen. En elke keer als ik er op straat weer eentje zie, denk ik weer: Wow! Onlangs zag ik zelfs een man met zo'n echte ronde bull-ring door zijn neus, en een behoorlijk stevige, precies zoals op de laatste foto. Dat zag er ongelooflijk cool uit! Dat zou ik eigenlijk ook wel willen..... En ook de andere mannen dragen geen kleintjes. Maar tegelijk zie ik er eerlijk gezegd toch ook best wel tegen op, want als ik tot een septumpiercing besluit, wordt zo'n nieuwe neusring voortaan natuurlijk wel heel erg beeldbepalend. Want het moet uiteindelijk wel een serieuze worden, niet zo'n klein dingetje als je ook wel eens ziet, maar een stoere van een behoorlijk formaat. En daarmee val je natuurlijk wel op, want het verandert echt je uiterlijk.
Dus voor ik die gewaagde snap neem, zit ik met allerlei vragen. Omdat ik in mijn omgeving nog niemand ken die al een septum-ring draagt, zou ik die graag hier stellen aan andere mannen, die er al langer ervaring meer hebben. Is het bijvoorbeeld erg pijnlijk, om de piercing te laten zetten? Waar moet je eigenlijk op letten, als je een piercer zoekt? Moet je er in het begin erg aan wennen, aan zo'n stuk metaal door je neus? Geeft zo'n ring die continu op je bovenlip drukt niet na een tijdje een geweldig irritant gevoel? Is een dikkere benauwd, omdat hij je neusgaten afsluit? Hoe doe je het met snuiten? Zit ie bij het eten in de weg? Enzovoorts. En natuurlijk toch ook wel, of je veel negatieve reacties kunt verwachten.