Results 1 to 4 of 4

Thread: Nieuw en een vraag tav navelpiercing

Leeg Canvas

Smile Nieuw en een vraag tav navelpiercing

Hallo allemaal,

wat fijn dat er een forum is.... ik kom omdat ik me niet compleet voel zonder mijn piercing. Een beetje verdrietig.

Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Sandra, 35 jaar en heb 2 kinderen met een leeftijdsverschil van 14 maanden (ze zijn nu net 4 en 5 jaar). Vanaf mijn 16e heb ik een navelpiercing die geheel probleemloos geheeld is. Op mijn 29e werd ik zwanger en moest ik op den duur de piercing uit doen. Ik haalde hem wel regelmatig door het gaatje heen zonder problemen. Op mijn 30e werd ik weer zwanger en heb ik hem weer uitgelaten en ik heb hem hetzelfde behandeld. Geen problemen totdat ik na de bevalling een buikband ging dragen vanwege Rectus Diastase. Piercing bleef uit vanwege kans op een wond door een drukplek. Ik moet een keer een licht wondje gemaakt hebben met erin doen tussendoor, want ineens zat de bovenkant dicht. Ik heb het zo gelaten, omdat ik het niet zag zitten om een nieuwe piercing te hebben terwijl ik de kinderen nog zoveel moest dragen (auw).

Vorige week ben ik naar dezelfde shop gegaan als die me destijds de piercing heeft gezet. Ze hebben gekeken en de bovenkant zit dicht, onderkant is nog open. Ze vertelden dat de piercing nu in een te klein stukje huid zit (4-5 mm, terwijl het liever 1 cm is) en dat hij eerst helemaal dicht moet zijn voordat een nieuwe geplaatst kan worden.

Mijn verwachting was dat ik het kon afsluiten, maar in plaats daarvan verlang ik er alleen nog maar meer naar terug. Ik voel me niet compleet zonder hem. Hij gaf mijn vrouwelijkheid een boost. Gezien het feit dat hij na 4 jaar nog niet dicht is verwacht ik eigenlijk niet dat dit nog snel zal gebeuren. Wellicht duurt het nog jaaaaren (ik wil geen 40 zijn voordat hij terug kan!) of gaat hij gewoon nooit meer dicht.

Ik vraag mij nu af of dit nu wel echt zo'n kwaad kan. Kan hij er niet gewoon achterdoor geplaatst worden en dat de oude fistel dan dicht kan groeien als er druk van de achterkant tegen komt. Is er een piercer in Nederland die met complexere gevallen om kan gaan i.p.v. met standaard werk om zo maar te zeggen.

Of als het echt niet kan.... denk ik aan een andere piercing. Dan wil ik op zoek naar de mogelijkheden in ongeveer diezelfde trant. Geen intiempiercing, geen tepelpiercing of gezichtspiercing. Oren lijkt mij te infectiegevoelig en pijnlijk i.v.m. kraakbeen.

Ik kijk nog hoe ik een foto geplaatst krijg, want dat gaat niet via mijn FB fotoalbum.... misschien dat ik het in het forumprofiel in een album kan zetten?

Alvast bedankt voor de reacties.

Piercing Newbie

Re: Nieuw en een vraag tav navelpiercing

Ik zou als ik jou was naar een andere piercingshop toe gaan voor info. Anders iis het misschien een optie om hem niet onder je navel maar boven je navel. Maar ik persoonlijk vind het wel vreemd dat hij niet opnieuw geplaatst kan worden.

Hoop dat er toch iets mogelijk is voor een navelpiercing.

Leeg Canvas

Hallo,

bedankt voor je antwoord.
    Ik hoopte wel dat het een drukker forum was met meer antwoorden.

Hij zit niet onderaan in mijn navel, hij zit er al boven.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Hoi!
    Het probleem is dat je de piercing al zo lang hebt gehad, die groeit inderdaad niet zo snel weer dicht. Voor ons is het zeer moeilijk om dit op afstand te beoordelen.
    Persoonlijk zou ik naar een goede shop toe gaan om dit te laten beoordelen zoals de vorige poster al zei.
    Als Amsterdam niet te ver weg is zou ik daar eens een keertje naar toe, daar zit wat mij betreft de beste shop van het land, classic ink & mods. Rotterdam heeft ook een goede shop, Queen of rings.
    Generic Signature.