Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Thread: Plaatsing forward helix piercing

Leeg Canvas

Plaatsing forward helix piercing

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag. Drie weken geleden heb ik een forward helix laten plaatsen. Hoewel ze hem netjes hebben afgetekend en de piercer voor mijn gevoel erg kundig was, vond ik mijn piercing na plaatsing toch wat lager zitten dan ik verwacht had.

Daarnaast zit er nu een vrij lang gebogen staafje in, wat ik wat minder mooi vind. Ik weet dat ik hem voorlopig niet mag wisselen. Ik hoop eigenlijk dat als ik er een ander sieraad in heb ik me wat minder stoor aan de lage plaatsing van de piercing. Nu is mijn vraag aan jullie als kenners wat jullie van de plaatsing van de piercing vinden, en of er echt echt echt geen optie is om het sieraad iets eerder te wisselen (domme vraag waarschijnlijk ). Alvast bedankt!

Oor.jpg

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Re: Plaatsing forward helix piercing

Ik vind de plaatsing ook vrij laag. Dit gaat niet echt verholpen worden door een ander staafje (ik vind een banana barbell ook maar een vreemde keuze voor een forward helix).
    “Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Leeg Canvas

Bedankt voor je reactie, Morsmordre. Ik was zelf ook enigszins verbaasd door de keuze voor een banana en hoewel ik mijn piercing best ok vind, vind ik het jammer dat het anders heeft uitgepakt dan mijn bedoeling was .

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Eens met Mors. Ik weet niet hoe je er zelf in staat maar misschien kun je er een triple forward helix van laten maken? Een ander staafje zal weinig uitmaken inderdaad.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Daar heb ik idd over nagedacht, Dullahan, maar ik vind een enkele toch mooier.. Ik zit nu erg in dubio wat te doen. Misschien ben ik er meer tevreden mee als ik er een ander sieraad in heb, maar dat zullen we dus voorlopig niet weten aangezien ik hem nog niet kan wisselen. Als ik zeker zou weten dat ik er dan ook nog niet tevreden mee zou zijn, zou ik hem er denk ik uit willen halen om op termijn een nieuwe te laten zetten.

Gatenkaasje Irene's Avatar

Als je niet tevreden bent zou ik m eruit laten halen eigenlijk en m opnieuw laten zetten. Heeft de piercer niet laten zien waar het afgetekend was? Ik zou gewoon eens teruggaan naar de shop, misschien wil ze je nog wel tegemoetkomen als je m opnieuw laat zetten.

Leeg Canvas

Ze heeft hem wel afgetekend, Irene. Het lijkt wel alsof ze hem alleen lager heeft geprikt dan de plek die ze had afgetekend.

Zou ik deze er gewoon uit kunnen halen en een nieuwe laten zetten? Ik neem dat daar dan wat tijd tussen moet zitten?

Leeg Canvas

Update: ik ben even bij een andere shop binnengelopen waar ik goede verhalen over had gehoord. Zij vonden de piercing ook wat laag en daarnaast een beetje schuin omhoog gezet. Hun advies was eruit halen en dan over een week of vier een nieuwe laten zetten. Ik ben bang dat je altijd een gaatje blijft zien van mijn huidige piercing, maar volgens de piercer valt dat wel mee. De piercing zit er nu ruim drie weken in en volgens hem groeit het gaatje nog wel mooi dicht.

Ze hebben mijn piercing verwisseld voor een recht staafje (volgens hen kon dit wel mits het titanium was en het steriel gebeurde, dus dit hebben zij voor mij gedaan). Hieronder een foto van hoe de piercing er nu uitziet. Ik vind het al wel een verbetering, maar een paar mm hoger had ik mooier gevonden. Nu twijfel ik dus wat ik ga doen: laten zitten en gewoon accepteren dat hij iets lager zit. Het is niet helemaal wat ik in gedachte had, maar ondanks dat hij wat lager zit is hij op zich mooi, vind ik. Of hem er uit laten halen, hopen dat het gaatje goed dichtgroeit, en een nieuwe laten zetten.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Oorvoorkant.jpg

Oor3klein.jpg

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Eruit halen, laten dichtgroeien en dan opnieuw laten piercen. Want anders ga je je er waarschijnlijk aan zitten ergeren, zelfs al vind je het nu ietsjes mooier. Tenzij je daar het geld niet voor hebt, dan zou ik 'm laten zitten en er mee dealen
    “Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Leeg Canvas

Geld is het probleem niet. Ben vooral bang dat je toch een gaatje blijft zien en dat zou ik echt storend vinden en de aandacht van de nieuwe piercing af vinden leiden. Want als dat het geval zou zijn dan laat ik deze liever zitten. Verder ben ik het wel eens met je punt, ik moet er natuurlijk 100% blij mee zijn en niet 75% ofzo .
    Last edited by Elvie; 20-03-2018 at 13:10.