Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Navelpiercing ontstoken?

Leeg Canvas

Navelpiercing ontstoken?

Help help aub. Dinsdag ga ik naar mijn piercer, is gesloten op maandag. Dik 2 weken geleden ben ik blijven achterhaken met een draadje van mijn badjas aan mijn navelpiercing. Eerste paar dagen was er niets aan de hand, totdat ik dikke week geleden wakker werd met een opgezwollen navel. Zeezout gebruikt, de buitenkant ziet er veel beter uit. Maar aan de binnenkant rond mijn navelpiercing, wat een PIJN. Helemaal rond het bovenste bolletje, de pijn straalt uit tot een lengte van mijn vingertopje vanaf de navelpiercing. Ik weet wel dat dit niet normaal is en kan niet wachten tot het dinsdag is om te zien hoe of wat, maar wat zou dit kunnen zijn? Piercing heb ik een kleine 5 maand nu.

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Navelpiercing ontstoken?

Is je sieraad nog lang genoeg? Als je sieraad gaat knellen door de zwelling kan dat flink zeer doen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Naar mijn mening is het lang genoeg. Hier een linkje van mijn piercing. Dat gene wat ik heb getekend daar zit de pijn.

https://www.mupload.nl/img/zd0b7feml3m.jpeg

De huid ziet er wel erg droog uit. Hoeveel zeezout gebruik je? Een mespuntje in een mok is al genoeg. Je sieraad lijkt inderdaad wel lang genoeg, maar dat zou ik heel erg in de gaten houden. Zodra het gaat knellen heb je een probleem. Verder denk ik dat je er gewoon heel erg lief voor moet zijn nu. Het zal flink geirriteerd zijn geraakt. Een piercer kan daar ook niet zoveel aan doen. Mocht het echt een kloppende pijn worden die je continu voelt, dan zou ik ermee naar de huisarts gaan.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

Ik gebruik zoutoplossing fysiologisch, gekocht bij de apotheek. Is dat goed trouwens? Het is geen kloppende pijn, maar echt een stekende pijn. Zoals bukken of sokken aandoen moet ik echt heel voorzichtig doen (klinkt dramatisch maar de pijn is snijdend) Als ik douche, hou ik de kop er even goed tegen aan, en dat voelt heerlijk. Dan is het helemaal week en gek genoeg dan pijnvrij. Maar het komt al snel weer terug. Toch is het wel verstandig om toch langs de piercer te gaan?

Die zoutoplossing is wel goed ja. Als het je geruststelt moet je gewoon naar je piercer gaan, maar het sieraad wisselen is nu geen goed idee, tenzij hij echt te kort is, wat niet het geval is. Het enige wat de piercer dan kan doen is het een keer goed schoonmaken maar dat kun je zelf ook. Ik zou het nog een paar dagen aankijken. En mijn persoonlijke favoriet voor pijnlijke piercings: fix olie van AOP! https://www.alloverpiercings.com/58021-fix Een drupje per dag op je piercing (of door je zoutoplossing) doet bij mij altijd wonderen

Leeg Canvas

Heel erg bedankt voor je snelle antwoorden! Waardeer ik. Voel mij ook enigszins gerustgesteld. Deze vraag heb namelijk ook op FB gesteld, en daar lees ik dat mijn piercing wellicht aan het uitgroeien is, dus paniek paniek haha. (Of dat ik misschien niet tegen chirurgisch staal kan?) Thanks voor je linkje, als dat écht helpt ga ik dat natuurlijk kopen. Is dat alleen te gebruiken als je last hebt van je piercing, of ook gewoon voor af en toe?

Je kan de olie in principe dagelijks gebruiken. Ik gebruik hem zelf alleen bij irritaties (hij ruikt heel sterk en dat vind ik zelf niet fijn voor elke dag). En het probleem met FB is meestal dat er allerlei mensen gaan reageren dat je piercing ontstoken is of uitgroeit, die zelf nog nooit een piercing gehad hebben

Leeg Canvas

Goedemorgen! Goed nieuws! Ik werd wakker, en niets geen pijn! Ik raakte mijn piercing net per ongeluk aan, en bereide mij al voor op een intense pijn, maar nee helemaal niet. Pijnlijk, maar niet extreem. Goh wat apart, gisteren nog zo pijnlijk en nu....*ff afkloppen* Zoals het nu gaat hoef ik niet perse langs mijn piercer. Dullahan, enig idee waar deze ommekeer vandaan komt?

Misschien zat er gisteren een korstje dwars wat de pijn veroorzaakte, en misschien is dat korstje nu weg? Ik weet het niet, maar het klinkt wel fijn! Ik hoop voor je dat het zo beter blijft gaan.