Results 1 to 8 of 8

Thread: 10mm stretch ontstoken?

Leeg Canvas

10mm stretch ontstoken?

Goedemorgen iedereen!

Sinds 2 dagen denk ik dat mijn stretch ontstoken is.

Afgelopen weekend een plastic tunnel ingehad die best strak zat (niet vervelend) ik ben hier aan gaan draaien wat denk ik een scheurtje veroorzaakt heeft. I know, dom en mijn eigen schuld 🤣

Nu is de huid rond mijn stretch behoorlijk rood en opgezet en dit trekt giga door naar me hals en klieren! Als ik mijn tunnel uithaal komt er een dikke bult te voorschijn en oogt het alsof ik een blow out heb. (Van te voren altijd een keurige stretch geweest)

Afgelopen nacht de stretch uitgelaten om ff wat rust te geven. Vanochtend toen ik wakker werd was het 1 en al korst. Zojuist heb ik hem helemaal schoongemaakt en nu een siliconen 10mm tunnel erin gedaan in de hoop dat het allemaal wat mee veert. Stretch zit wel behoorlijk strak maar niet perse meer last van. Ik heb foto's gemaakt maar geen idee hoe ik die hier bij kan uploaden.

Wat raden jullie aan? Deze stretch erin laten ff afwachten? Toch maar eruit halen?

Alvast thanks!🤘

Nick-Nex

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Re: 10mm stretch ontstoken?

Ik zou het eruit halen, of eentje van 8mm erin stoppen. Sowieso een tunnel of plug van materiaal dat goed is voor een verse stretch (silicone is dat volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker). Goed lang laten rusten voor je weer verder gaan stretchen, en goed verzorgen (door bijvoorbeeld te gaan zeezouten, je vindt hier op het forum hoe dat je klaar moet maken of je haalt bij de apotheek zeezoutoplossing).
    ďNor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.Ē

- Frances E. W. Harper

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Sieraad er uit halen en wachten tot het helemaal genezen is. Dan kan je er een glazen sieraadje op de maat waar je dan op uit komt in doen. En dan weer rustig stretchen, elke 3 maanden 1 millimeter met een single flared glazen plugje. Het zou niet strak moeten zitten.

Daarnaast is alles van acryl kwalitatief uitermate teleurstellend, dat wil je eigenlijk liever niet in je oor (of waar dan ook) en van silicone is het enige veilige merk Kaos Softwear.
    Nur der Regen weint am Grab.

Metaalverslaafde Merida's Avatar

Dat laatste is wel een beetje kort door de bocht vind ik. Kaos is idd van een veel betere kwaliteit dan een b-merk siliconen plug/tunnel, maar om al die andere merken meteen onveilig te noemen?
    Iedereen reageert anders op plastic/acryl en siliconen, de een verdraagt het totaal niet, de ander draagt het weken achtereen zonder problemen. Dat is iets wat ieder voor zichzelf moet uitvinden.

Verder ben ik het wel eens met Mevrouw Wolf, ik zou ook je oor leeglaten nu. Pas als het genezen is kijk je voorzichtig welke maat er nog makkelijk inpast en dan stretch je weer opnieuw, met bij voorkeur glas of bijvoorbeeld titanium stretch bullets.
    Ze is mooi, als de zon.

Ja, die zijn onveilig, Kaos is het enige merk dat implant grade silicone levert.
    Van de rest weet je niet wat er in zit. Net als acryl kunnen daar allerlei gifstoffen in zitten, die ongemerkt in je lichaam "lekken".

Moderator Dandelion's Avatar

Nah, dat vind ik wel wat sterk uitgedrukt eigenlijk. Als het echt onveilig was en er dus acuut gevaar was dan zou het niet verkocht mogen worden. Het is niet alsof je oren eraf vallen als je sieraden van dit materiaal gebruikt. Dat gezegd hebbende, ik ben ook van mening dat het op de lange termijn niet gezond is. Ik draag zelf ook geen acryl of goedkoop silicone met die reden. Ik vind dat je beter iets meer kunt investeren voor kwaliteitsspul.

Om weer even on topic te gaan, acryl en silicone zijn sowieso ongeschikt voor in vers gerekte piercings. Ik zou tijdens het stretchen gaan voor glas of voor titanium. Pas als je een tijd op een maat zit dan kun je wisselen naar andere materialen.

@Nick-Nex: Ik zou downsizen als ik jou was. Dus of er een tijdje niets in doen, of iets van 8 mm. En er dan verder afblijven tot het helemaal genezen is. Tenminste 2 maanden, potentieel langer afhankelijk van hoe goed het geneest.
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Dat is natuurlijk een beetje een kromme redenatie. Er mag heel veel verkocht worden wat eigenlijk niet zo heel goed voor je is.

(80 graden Fahrenheit is zelfs maar 26 graden Celsius)

als je nog wat meer bronnen wil over waarom bepaalde materialen ongeschikt zijn, wil ik je daar graag in voorzien hoor.

Moderator Dandelion's Avatar

Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd. Ik draag ook geen acryl omdat ik weet dat het op de lange termijn niet goed is. Ik zou het ook niemand aanraden. Maar je draait mijn redenering om. Ik denk dat het niet acuut gevaarlijk is. Want als het wel acuut gevaarlijk zou zijn dan zou het niet verkocht mogen worden voor dit doel. Maar dat het wel verkocht mag worden betekent inderdaad niet dat het compleet risicovrij is. Het zegt alleen dat het veilig genoeg zijn voor de standaarden die daar nu voor gelden.

Mijn enige punt is dat ik vind het bestempelen van acryl en goedkoop silicone als 'gevaarlijk' wat sterk uitgedrukt is. Het is naar officiŽle standaarden wel goedgekeurd en bestempeld als 'veilig'. Ik draag het zelf niet, want ik wil zelf de risico's niet nemen. Ik denk dat het prima is om uit te gaan van de officiŽle standaard, en dat iedereen dan verder voor zichzelf beslist of die standaard voor jou persoonlijk acceptabel is of niet (voor mij dus niet).
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!