Results 1 to 9 of 9

Thread: Polynesian tattoo na 10 jaar nog scherp , retoucheren mogelijk ?

Leeg Canvas

Polynesian tattoo na 10 jaar nog scherp , retoucheren mogelijk ?

Hallo allemaal

Ik ben sterk aan het denken om een Polynesian tattoo te laten zetten op mijn kuit/scheenbeen, foto in bijlage.

tattoo.JPG
    tattoo 2.JPG

Enkel heb ik bang dat de fijne details rap zullen vervagen en dat het volgens mij erg moeilijk is om na 10 jaar, bij voorbeeld, de tattoo op nieuw te laten inkleuren.

Hebben jullie hier ervaring mee ? raad ?

Had al eens op het internet zitten zoeken, daar lees je wel eens dat je de zwart - wit details met genoeg spatie moet laten zetten , zo kan je ze later nog eens laten inkleuren en zijn ze weer scherp.

Alvast bedankt voor de tips en tricks

Grtz, Roel.

Piercing Newbie Werdery's Avatar

Re: Polynesian tattoo na 10 jaar nog scherp , retoucheren mogelijk ?

Een tip: Ga naar Igor Kampman.

Die heeft mijn Polynesian sleeve gedaan en chestpiece (work in process)
    Whatever floats your boat, as long as it doesnít sink mine.

Piercing Newbie Harm1985's Avatar

Mooie van een goed gezette Polynesische tattoo is dat de tekening intact blijft ook als het zwart minder zwart wordt. Ik heb ook veel ethnic tribal (Maori, Keltisch en Borneo, foto's in mijn profiel) en die zijn na 10 jaar nog prima leesbaar en hoeven niet bijgewerkt te worden.

Extra gratis tip: Jeroen Franken of Rob Deut. Twee van de beste artiesten in ethnic tribal van dit land, beiden 20+ jaar ervaring en zijn de hele wereld al over geweest en weten heel veel over de stijl en weten hoe ze een tattoo moeten zetten die de rest van je leven mooi blijft. Helaas wel een forse wachttijd, denk minimaal 1,5 jaar maar dubbel en dwars waard. Eťn blik op hun Instagram zegt genoeg. Beste alternatief is Jim Orie die veel van hen heeft geleerd toen Rob en Jeroen bij Jims vader bij Dragon Tattoo werkte. Wachtlijst is ook wat korter, schat 6 maanden.

Igor ken ik niet dus kan niet beoordelen hoe bekend hij is met de betekenis van de stijl maar wat ik gezien heb ziet er iig netjes uit.
    Last edited by Harm1985; 27-02-2018 at 20:51.
    Is the image I'm making the image I see
    When the man in the mirror is talking to me

Gatenkaasje Kittycorpse's Avatar

Igor is een dikke aanrader betreft deze stijl! Verder kan ik je niet helpen, mijn man heeft veel van igor, maar dat zit nog geen 10 jaar.
    For her I would risk it all
    Because of her I will not fall

Piercing Newbie Werdery's Avatar

Igor heeft veel kennis opgedaan in de landen waar de stijl vandaan komt Harm, hij doet niet zomaar wat

Piercing Newbie Harm1985's Avatar

Wat ik zeg, ik ben onvoldoende bekend met zijn werk om erover te kunnen oordelen. Ik denk dat het altijd goed is om iemand meerdere alternatieven voor te schotelen zodat de persoon zelf het beste kan kiezen bij wie hij zijn tattoo laat zetten. Wat ik alleen maar kan afraden is naar de shop om de hoek te gaan voor deze stijl.

Hier nog een interessant filmpje over Jeroen Franken; waar hij zijn inspiratie vandaan haalt en zijn visie op tatoeŽren: https://youtu.be/W8DO7grQ8lg
    Last edited by Harm1985; 28-02-2018 at 13:26.
    Is the image I'm making the image I see
    When the man in the mirror is talking to me

Gatenkaasje Brubs's Avatar

Duncan zet ook zeer strak Polynesisch werk Werkt bij classic in Amsterdam en z'n eigen shop in Rotterdam.
    Ik wil naar Antarctica.
    Daar is geen drama, alleen maar pinguÔns.

The Librarian Trutle's Avatar

Ik heb mijn polynesisch werk bij Tanne (Bodydesign, Gent) laten zetten en ze ook heel goed in de stijl. Ze leerde het ook van een PolynesiŽr die mijn linkervoet onder handen genomen heeft. Maar BelgiŽ is misschien wel een beetje ver als je zulke goede artiesten in Nederland hebt.

Ik heb mijn polynesische stukken ondertussen al 11-12 jaar. De details zijn nog even gedetailleerd als vroeger, geen zwarte vlekken waar fijne lijnen stonden. Een goede artiest weet wat hij doet en weet ook hoe gedetailleerd iets mag zijn. Ondertussen is het zwart wel geen pikzwart meer, maar meer een heel donkergrijs/zwart, maar dat kan je niet tegenhouden. Ik laat dat ook niet bijwerken omdat dat anders veel te veel werk is en een kostelijke bedoening zou zijn. Trouwens dat hoort er ook bij voor mij. Je tatoeage verjaart met je mee.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Bedankt allemaal voor de antwoorden.

Ik denk dat het ook belangrijk is dat de artiest de contouren zet met een hele fijne naald. zo blijven ze mooi scherp.