Results 1 to 5 of 5

Thread: Tweede keer piercen nodig bij forward helix

Leeg Canvas

Question Tweede keer piercen nodig bij forward helix

Hey allemaal,

ik had al eerder een vraag gesteld over de forward helix piercing die ik graag wilde laten zetten. Ik twijfelde nog tussen 3 stuks of 1 en ik wist niet of het wel zo'n goed idee was aangezien in mijn andere oor nog een niet helemaal geheelde helix zit.

Ik kon toch niet wachten en ben afgelopen zaterdag naar de piercingshop geweest, na even kijken was al snel duidelijk dat 3 forward helix piercings bij mij toch niet gingen passen dus gingen we voor 1!

Het ging supergoed, ik had niet eens door dat ze al echt de naald erdoor had, maar toen ze de piercing zelf erin deed vroeg ze plots; vind je het goed als ik hem nog een keer prik? Ik ben namelijk nogal perfectionistisch en vind het mooier als ik hem nét een beetje anders zet.
    Ik was er natuurlijk niet echt heel blij mee want het viel me juist zo mee haha, maar toch zij ziet het veel beter en ik wil niet over een maand ontevreden zijn over de plaatsing dus heeft ze nog een keer gepierced (veel pijnlijker natuurlijk )

Maar nu vraag ik me toch af, is dit nu normaal? Dat het niet helemaal goed gaat en nog een keer geprikt/pierced moet worden zegmaar? Ik had verder wel gewoon een goed gevoel bij de piercer, en mijn oor is ook niet echt gaan zwellen dus lijkt me allemaal positief maar ik vraag het me nu toch af.. Dus wou het even aan jullie vragen!

Ik heb er nu trouwens op advies van de piercster (hoe schrijf je dat?) een bioplast labretje in laten zetten omdat ik wel eens allergisch reageer op zilver en chirurgisch staal (tot nu toe nog niet op titanium gelukkig) en ik vind het echt een uitkomst! Je ziet dat hele lange staafje nu niet zo goed!
    Echt blij mee haha

Gatenkaasje Aud's Avatar

Re: Tweede keer piercen nodig bij forward helix

Ik heb het zelf nooit gehad, maar ik zou het denk ik waarderen. Liever dan dat je met een slecht geplaatste piercing weggaat. En mocht je er toch geen zin in hebben, kan je altijd weigeren.
    Nolite te bastardes carborundorum

Leeg Canvas

Precies! Dat dacht ik ook hoor, liever dat iemand aangeeft dat het beter kan en aanbiedt dat te doen dan dat je met een scheve piercing de deur uitgaat ofzo.. Daarom heb ik het ook gewoon laten doen maar t bleef in mijn hoofd spoken dus ik dacht ik ga het toch even vragen aan jullie!

Freak! Mevrouw Wolf's Avatar

Ik heb het wel eens meegemaakt. De plaatsing was niet helemaal naar de zin van de piercer, dus toen heeft hij een 2e maal gepierced.
    Piercers zijn ook maar mensen, die wel eens een foutje maken. Of dat nou is dat de naald net niet helemaal recht door je oor is gegaan of dat achteraf blijkt dat de plaatsing niet helemaal perfect was.

Ik vind het daarentegen wel raar dat je piercer Dan geen titanium gebruikt. Dat is het meest geschikte materiaal voor een nieuwe piercing. In tegenstelling tot CS, zilver of het bewegelijke bioplast
    Nur der Regen weint am Grab.

Leeg Canvas

Precies, dan is het alleen maar goed een foutje even recht te zetten inderdaad!

Toch wel, ik dacht zelf ook in de eerste instantie huh, nou geef mij maar titanium hoor want daar heb ik ook bij mijn helix nog helemaal geen last van of reacties op..
    Maar goed, morgen zit de forward er inmiddels 4 weekjes in met het bioplast staafje en het gaat allemaal hartstikke goed!
    Ze had me gezegd na 2 weekjes terug te komen voor controle maar dat was me EECHT niet gelukt haha. En ook omdat hij zich zo goed heeft gedragen heb ik het maar uitgesteld en ga ik morgen even heen om te laten kijken

Edit; ik vind het trouwens wel mooi dat er nu bioplast in zit, want de piercing zit wel iets naar voren geschoven op dit moment maar door het doorzichtige staafje valt dat gelukkig niet zo op
    Last edited by Danielle; 06-03-2018 at 09:11. Reason: Quote verwijderd