Results 1 to 4 of 4

Thread: Forward helix nog pijnlijk na 8 maand

Leeg Canvas LoveDeToi's Avatar

Forward helix nog pijnlijk na 8 maand

Hey allemaal!

Begin juni 2017 heb ik bij de piercer een forward helix laten zetten. Daar een blaadje meegekregen met de verzorging en alles mooi gevolgd. Nu heb ik er toch redelijk wat problemen mee gehad (long story) tot september 2017 ongeveer. Door al deze problemen heb ik er een ringetje in laten steken ipv staafje of half ringetje (de naam hiervoor ontglipt me ^^).

Nu doet dit deel van mn oor wel nog wat irritant soms als ik op die kant lig om te slapen, ook is er nog wat vuiligheid dat meekomt bij het schoonmaken ervan. Nu weet ik niet of dit vuiligheid is als "reactie" van mn oor hierop of als dit gewoon wat oorsmeer is dat op die plek terecht is geraakt. Soms zit het ringetje ook wat vast en weet ik niet of ik het zo kan laten of als ik het moet losweken met wat water...

Wanneer ik bij de piercer ging voor check up (is wel al even geleden, geraak daar niet zo vlot) maakte zij die gewoon schoon en zei ze me om geduld te hebben, heb ook eens een oogzalfje meegekregen om te verzorgen.

Heeft iemand van jullie ook al lang last van een (forward) helix?
    If I'm not myself, then who will be me?

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

Re: Forward helix nog pijnlijk na 8 maand

Wat stond er op dat verzorgingsblaadje wat je mee kreeg?

Er staat 6-9 maanden voor het genezen van een kraakbeenpiercing. Ik zou altijd 9 maanden of langer aanhouden, want het zijn bitches. Als je binnen die genezingstijd gaat wisselen, zou ik daar wat meer maandjes bij optellen. Het is dus vrij normaal dat je piercing af en toe wat geļrriteerd is. Een piercing kan niet vastgroeien, en losweken is ook niet zo'n goed idee.
    Verder zou ik het af en toe zeezouten, je kan hier op het forum een topic vinden over hoe dat moet, dat vind ik zelf het fijnste en beste werken met piercings die vervelend doen.
    “Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Leeg Canvas LoveDeToi's Avatar

Quote Originally Posted by Morsmordre View Post
    Wat stond er op dat verzorgingsblaadje wat je mee kreeg?

Er staat 6-9 maanden voor het genezen van een kraakbeenpiercing. Ik zou altijd 9 maanden of langer aanhouden, want het zijn bitches. Als je binnen die genezingstijd gaat wisselen, zou ik daar wat meer maandjes bij optellen. Het is dus vrij normaal dat je piercing af en toe wat geļrriteerd is. Een piercing kan niet vastgroeien, en losweken is ook niet zo'n goed idee.
    Verder zou ik het af en toe zeezouten, je kan hier op het forum een topic vinden over hoe dat moet, dat vind ik zelf het fijnste en beste werken met piercings die vervelend doen.
    Goh, kzou thuis eens moeten kijken wat er net op staat, wat algemene regeltjes voor verzorging maar ik weet ze niet vanbuiten.
    Bedankt voor de tip met zeezout! Ga ik eens moeten proberen!
    If I'm not myself, then who will be me?

Leeg Canvas

Hi TO!

Lastig dat hij nog zo irriteert, ik heb er zelf ook pas een laten zetten, en omdat ik nogal panisch was voor het slapen op gepiercete oren (andere oor heeft nog een helende helix) heb ik als experiment zo'n nekkussentje gekocht bij de kruidvat! Een met zo'n hoefijzer vorm, die je normaal om je nek doet om in het vliegtuig o.i.d lekker te kunnen slapen.

Dat ding is sindsdien mijn grootste vriend! Ik slaap met mijn oor in de opening van dat ding zeg maar haha, en tot nu geen ochtenden meegemaakt met een geļrriteerde piercing door het slapen. Het lukt mij redelijk goed om de hele nacht met mijn oor in dat gat te blijven liggen, maar daar moet je natuurlijk wel een beetje aan wennen.. En een niet al te wilde slaper zijn misschien.

Maar toch! Worth trying dacht ik zo! Ik kan zelf in ieder geval niet meer zonder, en daarbije veel geduld en braaf blijven verzorgen