Results 1 to 5 of 5

Thread: Gezeur met neuspiercing

Gezeur met neuspiercing

Vorig jaar mei heb ik een neuspiercing laten zetten. In december heeft de piercer deze verwisseld voor een ringetje (titanium) Omdat deze open was viel hij er s nachts meerdere keren uit. Ik heb toen zelf deze verwisseld voor een dichte (chirurgisch staal) Dit ging met veel moeite en gepruts. Na een aantal dagen was mn hele neus dik, rood, pijnlijk en kwam er troep uit. Op advies van de piercer verwisseld naar het staafje waarmee hij gezet is. Tot ik gisteren het staafje eruit haalde en verwisselde voor een clickring (chirurgisch staal) Weer heel veel moeite om deze in te krijgen. Gevolg: weer een dikke rode en zere neus. Vanmorgen kwam er weer troep uit. Ik zeezout 2x per dag nu en kom er verder niet aan.

Had zelf het vermoeden dat het een allergie voor nikkel kon zijn, maar het jeukt niet en zie ook geen uitslag of iets dergelijks. Heb ook nooit problemen met nikkel gehad in sieraden enzo. Klinkt dit als een allergische reactie of als irritatie door het gepruts met het inkrijgen?

Slightly Modified Aud's Avatar

Re: Gezeur met neuspiercing

Ik denk door het gepruts, alhoewel ik niet weet wat de symptomen van nikkelallergie zijn. Ik heb zelf soms ook bij mijn 20-jaar oude neuspiercing dat ie gaat lopen kutten bij sieradenwissel (zeker bij staafje naar ring). Meestal is dit met een paar dagen weg.
    Nolite te bastardes carborundorum

Gatenkaasje Mevrouw Wolf's Avatar

Ik denk dat je neus gewoon geirriteerd is door al het gewissel. En zeker als je wisselt van een ringetje naar een staafje (of andersom) kan dat irritatie opleveren omdat de vorm anders is.
    Ik zou het vooral lekker met rust laten voorlopig.
    Nur der Regen weint am Grab.

Gatenkaasje Irene's Avatar

Weet je ook zeker dat je met dezelfde maat wisselt? Als je een te grote maat hebt dan kan je de boel ook kapot maken.

Ja, heb weer met 1mm gewisseld. Is elke keer precies die maat geweest. Ik wacht het nog maar een paar dagen af in de hoop dat het minder wordt.