Results 1 to 5 of 5

Thread: Daith & inner conch @ Vida Loca Veenendaal

Leeg Canvas

Daith & inner conch @ Vida Loca Veenendaal

Gisteren was voor mij een bijzondere dag omdat een overleden vriend jarig zou zijn geweest. Ik wilde al heel lang 2 piercings erbij, de inner conch en de daith. In mijn rechteroor heb ik een helix, forward helix en tragus. Maar mijn linkeroor was nog leeg (op drie oorlelgaatjes na) en daar moest een keer verandering in komen natuurlijk!

Het leek me mooi om juist gisteren die piercings te laten zetten. Ook 2, omdat we echt maatjes waren, we hadden dagelijks contact en bespraken alles samen.

Hij vond piercings ook heel tof dus een passende activiteit om zijn toch nog leven te vieren!

Ik ben gegaan naar Vida Loca in Veenendaal. Ik had geen ervaringen met deze shop maar ik vond het er allemaal goed uit zien op de website en had anderen gehoord die er goede ervaringen hadden.

Ik had een afspraak gemaakt dus kon meteen terecht. Dit vond ik persoonlijk heel fijn.
    Chantal, die de piercings zette, was heel fijn. Kletste lekker spontaan en stelde me gerust. Legde alles goed uit en nam de tijd voor het aftekenen. Dit liet mij zien dat ze echt haar best deed om de piercings goed te zetten en niet zomaar ff snel tussendoor.

Het piercen zelf vond ik tegenvallen. Ik heb er al 3 maar vond deze toch echt het pijnlijkst. Met name de daith die als eerste werd gezet. Die is echt het pijnlijkst so far. Op nummer 2 komt tragus, dat was ook geen feestje.
    Conch deed ook pijn maar dat kwam ook doordat die meteen gezet werd, terwijl de naald van de daith er nog in zat. Dit omdat het kon gaan zwellen en ze bang was dat het anders niet meer lukte.
    Sieraad erdoorheen was eigenlijk niet heel pijnlijk en toen de naalden eruit waren: wat. een. verademing.
    Toen begon ze schoon te maken en toen ze zeezoutoplossing op mijn oor sprayde, begon ik een beetje duizelig te worden. Ook hier ging ze heel rustig mee om. Ik moest op de grond gaan liggen tot het bijtrok, met natte tissues maakte ze mijn polsen en voorhoofd nat en al snel trok ik bij. Rustig in stappen omhoog komen en toen in een stoel gezeten met de benen omhoog. Ook dextro gekregen en water. Echt hele goede nazorg.

Als nazorg voor mijn piercings raadde ze me zeezoutbadje aan. Dat doe ik nu dus 2x per dag. En over 3 weken terugkomen voor controle.

Al met al een hele positieve ervaringen. Vond het zelf wel heel vervelend dat ik het ff niet trok want dat heb ik nog nooit gehad. Maar zij zei dat het niet heel gek was en bijna normaal bij 2 zulke grote piercings. Ze vond me echt een bikkel dat ik het had gedaan. Dus dat gaf ook wel weer een goed gevoel!

Zou deze shop echt aanraden als je een piercing wilt laten zetten. Ze nemen de tijd, geven goede nazorginstructies en vind het ook goed dat ze een controlemoment hebben. Ook heb ik haar mobiele nummer en kan ik altijd bellen of appen als er iets is. Echt superfijn!

Hier bij de foto. In de daith wil ik uiteindelijk een mooi ringetje zodat hij beter zichtbaar is, maar dat komt over een jaartje wel, voor nu vind ik dit al awesome.

Gatenkaasje Aud's Avatar

Re: Daith & inner conch @ Vida Loca Veenendaal

Mooi, gefeliciteerd! En je bent een baas dat je ze tegelijk hebt laten zetten! Ik heb ze ook en ze zijn allebei niet zo lief momenteel, dus ik krijg slappe knieŽn bij het idee
    Nolite te bastardes carborundorum

Leeg Canvas

Quote Originally Posted by Aud View Post
    Mooi, gefeliciteerd! En je bent een baas dat je ze tegelijk hebt laten zetten! Ik heb ze ook en ze zijn allebei niet zo lief momenteel, dus ik krijg slappe knieŽn bij het idee
    Dankjewel! Ben er ook heel blij mee!
    Ik verzorg ze momenteel gewoon met zeezout badjes 2x per dag en verder laat ik ze met rust. Hopelijk blijft het daarmee goed gaan. Moet zeggen dat de daith wel lastig is om te drogen omdat je hem slecht ziet en je er lastig omheen kan. Daar maak ik me soms wel zorgen om. En mijn tragus groeide in aan de andere kant, ben daar nu bij de daith ook wel bang voor.
    Heb jij je piercings al lang of spelen ze nu opeens op?

Gatenkaasje Aud's Avatar

Ik heb de conch een half jaar en de daith 3 maanden. Als mijn weerstand lager is, zoals nu, gaan ze pijn doen. En de daith had een nare vochtbult :< ik laat ze ook met rust, alleen spoelen onder de douche en dat werkt erg goed.
    Nolite te bastardes carborundorum

Leeg Canvas

Das vervelend! Fijn dat de vochtbult weg is. Ik weet ook nog niet hoelang ik ga zeezouten, dat hangt af van hoe het gaat. Daarna ook alleen onder de douche.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk