Results 1 to 8 of 8

Thread: rechts helix 4 maanden oud, wil links een forward helix?

Leeg Canvas

Wink rechts helix 4 maanden oud, wil links een forward helix?

Helloo everyone!

Ik denk dat ik morgen sowieso naar mijn piercer toe ga, maar ik kan het toch niet laten al mijn vragen hier op het forum ook even los te laten!

Ik heb 4 maanden geleden mijn eerste piercing, een helix, laten zetten! En jongens wat is het me gelukkig meegevallen! Ik heb zo ontzettend getwijfeld en veel zitten googelen en lezen over piercings maar alle horrorstories zijn niet uitgekomen gelukkig haha.
    Hij is heel lief geweest, een paar dagen rood, niet bijzonder pijnlijk en daarna helemaal niks meer! Geen bultjes, troep of wat dan ook!

Ik heb er nu een labret in zitten van 10mm lang en mocht van de piercer na 3 maanden terugkomen voor een korter staafje. Daar is het nog niet van gekomen dus, druk druk.

Maar aangezien de helix zo ontzettend goed ging, is mijn oog nu gevallen op de forward helix voor in mijn andere oor En dan wil ik dus graag aan de piercer vragen of mijn oor geschikt is voor een triple forward helix om het meteen even makkelijk te maken voor mezelf haha. Mocht het nou niet passen dan vind ik 2 niet zo leuk omdat ik ook 2 lobes heb, dus dan wordt het maar 1 forward helix, niet te symmetrisch dus
    En... wat ik jullie nog niet heb verteld is dat ik best wel een beetje een held op sokken ben als het om naalden gaat goede combi he

Ik slaap nog steeds nauwelijks op mijn helix piercing, en dat ding is dus volgens mij nog nooit verschoven in mijn oor, ik ben dus een beetje bang dat hij misschien wel een beetje vast zit nog en dat het heel pijnlijk kan zijn als ik er een korter staafje in laat zetten?
    Daarnaast denk ik dus aan die forward helix voor in mijn andere oor, maar dat zou betekenen dat ik dan plotseling wel even mijn helix een opdonder ga geven door er behoorlijk op te slapen waarschijnlijk. Is dat verstandig?
    En ook; als een triple forward helix zou passen, is het dan het best om ze alledrie tegelijk te laten zetten?

Lang verhaal, ik weet het sorry

Moderator Dandelion's Avatar

Re: rechts helix 4 maanden oud, wil links een forward helix?

Ik zou de helix nog niet wisselen. Het is na 4 maanden echt nog niet volledig genezen, ook al gaat het heel goed. Sieraad wisselen irriteert de boel sowieso, ik zou dat risico niet nemen. Ik zou toch minstens 6 maanden wachten als alles volledig vlekkeloos verloopt. Misschien zelfs wel 9.

Piercings kunnen trouwens niet 'vastgroeien' aan je vel, dus wat betreft pijn bij het eventueel wisselen zou ik me niet te druk maken. Of het pijn doet of niet heeft niets te maken met of je je piercing beweegt of niet. Het zit hooguit een beetje vastgeplakt met wondvocht, maar als dat zo is ben je ook nog niet toe aan wisselen :wink:

Over de forward helixen tegelijk zetten, ja kan. Tegelijk heeft z'n voordelen en nadelen, apart ook. Het is maar net wat je liever doet denk ik. Als je het apart doet zit er veel tijd tussen (want kraakbeenpiercings genezen langzaam) en je hebt kans dat de eerste weer gaat irriteren doordat de tweede wordt gezet en zo. Als je drie tegelijk zet heb je drie genezende piercings tegelijk, ook niet ideaal.

Wat slapen betreft, tja, je kunt niet eeuwig vermijden dat je erop ligt. Bij sommige mensen gaat dat snel goed, bij andere mensen irriteert de boel er snel van. Kwestie van proberen. Maar ja, als je het wel kunt vermijden loop je minder risico op irritatie denk ik..
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Leeg Canvas

Thanks! @Dandelion
    Ik lees altijd wel dat een korter staafje belangrijk is als de boel veel beweegt door het lange staafje, dat klopt wel toch? Want de lengte is bij het zetten om de zwelling op te vangen, maar daarna is het qua zo min mogelijk last van hebben beter een kortere te hebben? Ik weet dat hij nog lang niet is genezen maar ik dacht altijd dat om die reden wel 1x gewisseld moest worden naar een kortere labret

Voor mij is het helemaal geen punt om lekker dit lange staafje te laten zitten hoor, maar als ik nu in mijn andere oor nieuwe piercings ga laten zetten kan het misschien wel verstandiger zijn voor tijdens het slapen erop? Dan heb je zoals jij ook zegt misschien minder risico op irritatie?

Ik lees wel vaak dat mensen als ze de triple forward helix laten zetten, ze ze alledrie tegelijk piercen.. Brr nou misschien durf ik het niet eens dus dan gaan we gewoon met 1 beginnen natuurlijk haha, moet geen haast achter zitten

Moderator Dandelion's Avatar

Mja, het is maar net wat de situatie is... Als je last heb van het sieraad kun je er beter een andere in laten zetten. Als je er geen last van hebt dan kun je er beter afblijven. Wisselen irriteert de boel altijd wel een beetje, ook al laat je het door een piercer doen. En met kraakbeenpiercings heb je ook gewoon het risico dat het later tijdens de genezingsperiode opeens toch nog weer gaat zwellen.
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

The Librarian Trutle's Avatar

Als je geen last hebt van het sieraad dan zou ik niet gaan wisselen. De kans dat je piercing erna opspeelt is redelijk groot. Bij mijn laatste helix heb ik ook totaal geen last gehad de eerste 4-5 maanden, geen zwellingen, geen wondvocht, geen bultje. In de 5de maand kreeg ik dan plots wel een vochtbultje. Ik heb geluk, het is al terug weg zonder er veel aan te moeten doen (ik heb hem nu 6 maanden), maar ik weet dat het terug kan komen. Dus het kan inderdaad nog steeds gebeuren dat je piercing gaat opspelen. Ik zou dit staafje er dan ook 9 maanden in houden en pas erna gaan wisselen las alles zo goed blijft gaan. En dat vastzitten, dat is waarschijnlijk wondvocht en kan je onder de douche losweken of met zeezout. Een sieraad groeit niet vast, dus pijnlijk is de wissel niet als alle wondvocht weg is.

Of een triple forward piercing kan zal ook een beetje van je piercer afhangen. Mijn piercer zet er liever geen 3 in 1 keer in 1 oor. Zij vindt dat een te grote aanslag. Het maximum dat zij per keer in een oor zet is 2. Voor hetzelfde geldt zet jouw piercer ze wel alle 3 in een keer, maar hou er dan rekening mee dat je meer last kan hebben. Ik weet dat er hier mensen zijn die er 3 in een keer hebben laten zetten en dat bleek niet zo een succes te zijn. Hele lange genezingstijd en blijven opspelen na meer dan een jaar. Anderzijds als je er 3 wilt en er elke 9 maanden een bij neemt dan zit je ook met een lange genezingstijd. Maar misschien is dat wel een minder heftige genezing dan 3 in een keer. Dit is moeilijk te voorspellen.

Zelf zou ik ze niet alle 3 in 1 keer laten zetten, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Ik heb in mijn linkeroor 3 helixen en 3 innerconches. De innerconches heb ik allemaal apart laten zetten met ongeveer een jaar tussen elke piercing. Bij de helixen heb ik er 2 in een keer laten zetten en dan ongeveer 3 jaar later de 3de erbij. Die 3 jaar is niet omdat de anderen de hele tijd opspeelden hoor. Ik heb, behalve de notoire vochtbultjes, nooit problemen gehad met de genezing.

Ten slotte, ik zou wel wachten tot de helix volledig genezen is voor ik in het andere oor de forward helixen zou zetten. Ook persoonlijk, maar ik heb liever dat het ene oor genezen is voor ik aan een ander zou beginnen. Als het andere dan weer gaat opspelen heb je last van beide oren.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

bedankt voor jullie fijne antwoorden
    Ik ben vandaag ook toch nog maar niet naar de piercer gegaan, veel te druk met thesis schrijven! Rotwerk...

Maar goed ik neig nu ook naar nog even rustig wachten voordat ik er iets mee ga doen! Misschien dat ik ergens in de komende maand/2 maanden toch de kriebel niet kan weerstaan en alvast 1 forward helix ga laten zetten.. Dan kunnen de andere 2 er nog altijd later achteraan, dat scheelt misschien toch weer

Maar ik wil zo graag mooie oortjes.. Zo jammer dat ik maar laat ben begonnen met piercings en nog jammerder dat ze zo lang over genezen doen haha

The Librarian Trutle's Avatar

Geen idee hoe oud je bent, maar je bent nooit te oud voor piercings. Ik heb mijn laatste helix op mijn 39ste laten zetten en daar ga ik nog jaren van genieten
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Quote Originally Posted by Trutle View Post
    Geen idee hoe oud je bent, maar je bent nooit te oud voor piercings. Ik heb mijn laatste helix op mijn 39ste laten zetten en daar ga ik nog jaren van genieten
    Dat is dan ook weer zeker waar! Superleuk
    Wat ik meer bedoelde is dat ik een ongeduldige ben en zo graag al verder was geweest haha
    Ben nu 23 dus heb nog tijd zat om ze te verzamelen inderdaad