Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 29

Thread: Helix na 5 dagen, zeer pijnlijk

Leeg Canvas

Helix na 5 dagen, zeer pijnlijk

Hoi!

Ik was ook al even in het grote piercingtopic maar ik vind het toch fijn om het hier voor te leggen.
    Afgelopen vrijdag heb ik een helix laten plaatsen. Was niet echt pijnlijk en daarna was het ook snel rustig.
    Ik heb er per ongeluk een paar keer tegenaan gestoten (haar in een staart doen, kleding aan/uit trekken enz.) en dat was erg pijnlijk.
    Goed schoongehouden met unicura zoals de piercer zei.
    Gisteravond begon het toch wat gevoelig te worden en vandaag is het echt ontzettend pijnlijk en rood en dikkig. Ook de oorschelp is echt dik.
    Ik weet even niet zo goed wat ik er mee moet, ik heb constant pijn, niet alleen als ik er aan zit. Ik kan straks een zoutoplossing maken maar heb alleen keukenzout in huis, geen zeezout. Ik heb wel trekzalf maar ik weet ook niet zo goed of dat niet schadelijk is.

Somebody?

Op de foto zien jullie mn rechter oor (gezond) en gepiercet oor, even voor vergelijkingsmateriaal.
    Attached Images Attached Images
    [center:13o08kv7]Fill your mind with compassion.

Buddha
    [/center:13o08kv7]

Moderator Dandelion's Avatar

Re: Helix na 5 dagen, zeer pijnlijk

Dat het pijn doet is niet per se abnormaal, hij zit er nog maar 5 dagen...

Is hij gepiercet of geschoten? Wat voor sieraad zit er in? (oorbel, staafje (twee balletjes), een labret (een schijfje en een balletje)). Is het sieraad lang genoeg? Heb je aan de achterkant nog een stuk over? Zit je eraan met schoonmaken, draaien en zo?
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Metaalverslaafde Merida's Avatar

Ik zou de unicura laten staan, vaak is onder de douche goed spoelen met water genoeg. Dan weet je ook zeker dat er geen zeepresten achterblijven. Trekzalf zou ik dus ook echt laten staan. Voor een zoutoplossing is het belangrijk dat de zout geen allerlei toevoegingen heeft zoals jood of antiklontermiddel enzo. Zo puur mogelijk dus.
    Verder moet je proberen om er zo weinig mogelijk aan te komen. De zwelling is volgens mij nog redelijk normaal. Het is wel belangrijk dat je staafje lang genoeg is om eventuele extra zwelling op te vangen.
    Helix piercings en veel andere kraakbeenpiercings zijn gewoon moeilijk. Reken voor de genezing maar op 9 maanden tot een jaar. Je bent pas op dag 5, dus het is nog heel normaal dat het pijn doet.
    Ze is mooi, als de zon.

Leeg Canvas

@Dandelion: Hij is gepiercet, en ik denk een labret? Achterkant is een balletje, voorkant een schijfje met diamantje. Het sieraad is lang genoeg, stak vooral in het begin ook echt behoorlijk uit, nu wat minder door de zwelling. En met schoonmaken zit ik er wel aan, maar ik desinfecteer mijn handen heel goed. Ik draai de piercing niet.

@Merida: Unicura laten staan ja? Ik heb met mijn neus ook niks gedaan, gewoon onder de douche met water spoelen en dat is perfect genezen. Maar ja ik dacht, ik doe braaf wat de piercer zegt. Ja ik heb dus eigenlijk alleen keukenzout in huis. Ook wel soda maar dat zal wel te agressief zijn? Ok de zwelling valt dus nog wel mee? Ok ik schrok er wel een beetje van. Maar is het niet gek dat ik eigenlijk zo goed als geen pijn had en het nu ineens op komt?

Buddha

Moderator Dandelion's Avatar

Oke dan ga ik ervan uit dat er in ieder geval een degelijk sieraad in zit. Als er aan de achterkant een balletje zit dan is het een barbell/staafje denk ik.

Hoe dan ook, niet schoonmaken met Unicura zoals Merida zegt. Afspoelen met water is genoeg. Niet aanzitten. Ook niet als je niet draait. Gewoon afblijven is het best! In principe is spoelen met water onder de douche genoeg, als je iets extra's zou willen doen dan kun je gaan zeezouten. Belangrijk om te weten is dat je veel minder zout moet gebruiken dan je denkt. Ongeveer een theelepel op een liter, dus in een grote mok gekookt water gaat een kwart theelepel. Niet meer! Dat droogt uit. Geen zalf, geen spul om te desinfecteren en ook geen unicura meer.

Je moet wel opletten dat het niet ontstoken raakt. In dit topic kun je meer lezen over de verschillen tussen ontsteking en irritatie: http://www.piercingforum.nl/showthre...s-vs-wondvocht
    Belangrijk om te onthouden is dat het helemaal niet abnormaal is dat een piercing een paar dagen na het zetten meer pijn gaat doen en alsnog gaat zwellen. Al helemaal niet bij kraakbeenpiercings! Dus blijf kritisch, maar maak je vooral niet al te veel zorgen. Het is vooral belangrijk dat je genoeg ruimte hebt, dus dat je sieraad niet gaat knellen. Verder een beetje voorzichtig zijn dat je er niet tegenaan stoot en dat je haar er niet achter blijft zitten. Maar verder dan dat zou ik het gewoon even aankijken! Komt vast wel goed
    Ik ben Dandelion wel
    And I'm not a weed!

Metaalverslaafde Merida's Avatar

Nee soda zou ik niet doen. Die zwelling en pijn is echt heel normaal. En het kan ook best zijn dat straks alles prima lijkt te gaan, en dat het plotseling toch weer terug komt. Helixen zijn volgens mij 1 van de moeilijke piercings qua genezing.
    De mijne is bijna 20 jaar oud en doet nu ook moeilijk.
    Ze is mooi, als de zon.

Leeg Canvas

Ik hoop echt dat het normaal is. Misschien heb je wel gelijk maar dang it. De pijn is wel intens haha.
    Ik heb hier nog wat zuiver zout zie ik. Ik duik dan nu even met mn hoofd onderwater. ;-)

Buddha

The Librarian Trutle's Avatar

Als de pijn echt niet te doen kan je altijd ene ibuprofen innemen. Dat neemt de scherpe kantjes eraf en dan ben je je niet zo bewust van die genezende helix. Voor de rest volg ik het advies volledig van Dandelion en Merida. Geduld is hier een schone zaak. Succes.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Ik heb in het vorige topic ook al gereageerd, blijkbaar was dat niet genoeg

Verder +1 op Merida en het lijkt mij nog steeds een normaal genezende helix.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Leeg Canvas

@Trutle: Wel een goede om een ibu te nemen.

@Dullahan: Haha jawel alleen gister werd de pijn steeds erger overdag dat het me fijner leek om er even een apart topic voor te maken.

Wel fijn dat jullie denken dat het gewoon een normaal genezende helix is. Ik zag al helemaal een bloemkooloor voor me ;-)

Buddha