Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Conch piercing, oor ontstoken en vochtophoping in wang/kaak na 8 maanden.

Conch piercing, oor ontstoken en vochtophoping in wang/kaak na 8 maanden.

Op 5 mei 2017 een outer conch laten zetten. Na 6 weken was de piercer uiterst tevreden.
    Braaf elke day in de ochtend gewassen met anti bacteriele zeep en in de avond gespoeld met zeezout.
    Er is toen een korte staafje in gezet. Wat later bleek ik een bultje aan de achterkant te hebben.
    Komt vaker voor en kreeg het advies de piercing alleen te behandelen met tee tree oil. Na een controle tussendoor heb ik op 25 augustus een ander piercing er in laten zetten van chirurgisch staal. De piercer stond Hierachter. Nou kreeg ik daarna klachten van een dikke wang en geirriteerd gehemelte (ook dik) maar ik had in een juni een kies laten trekken en was met kaakklachten al bij een kaakchirurg en fysiotherapeut beland die behalve knarsproblemen niets konden Vinden, inmiddels soms ook een rare lucht in mijn neus.
    Ik verzorgde mijn piercing nog keurig.
    Dus doorgesukkeld tot vorige week.
    Mijn wang aan de kant van de piercing was dik en aandie kant ook een opgezet gevoel in wang/ gehemelte en kaak en de vreemde lucht werd erger. Naar een noddtandarts die niets kon vinden..
    Nu een week later was ik gister aan het eind van de dag zo misselijk, compleet gezwollen aan de binnenkant van mijn kaak.
    Het kon niet langer dus vandaag dan maar naar de dokter!
    Klachten uitgelegd en dacht dat ie ging zeggen ontstoken holte.
    NEE dus, oor ontstoken met vochtophoping in wang dat doortrok naar de kaak! Had ook eczeem op oor. Keuze antibiotica of piercing er uit. Kraakbeen was ook dik. Hij heeft op mijn verzoek de piercing er uit gehaald en voel me nu een paar uur later al Beter en minder gezwollen kaak.
    Gevalletje jammer maar helaas, mijn oor wilde dit blijkbaar niet.
    Deel dit met jullie omdat je zelf bij soortgelijke klachten niet meteen hieraan denkt.
    Last edited by Vlaggetje; 09-01-2018 at 16:17.

Gatenkaasje Aud's Avatar

Re: Conch piercing, oor ontstoken en vochtophoping in wang/kaak na 8 maanden.

Misschien domme opmerking, maar ben je wellicht allergisch voor chirurgisch staal? En dan iets met ontstekingen en niet insluiten maar laat dat voor nu maar
    Nolite te bastardes carborundorum

Freak! Morsmordre's Avatar

Oh, dat is wel nasty, ja! Hopelijk hou je er verder niks aan over, beterschap!
    why are you wearing that stupid man suit?

Meubilair Dullahan's Avatar

Zoiets kreeg ik inderdaad ook met kraakbeenpiercings... 2 keer zelfs Misschien wil je kraakbeen gewoon geen piercings hebben. Ik denk dat dat bij mij het geval is...

@ Aud: ontstekingen kunnen niet insluiten als je ook antibiotica krijgt... want een ingesloten ontsteking wordt ook met antibiotica behandeld Dus als je toch al AB krijgt kun je die piercing er gewoon uithalen.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Gatenkaasje Aud's Avatar

Oh, ik dacht dat er stond of AB of piercing eruit..begrijpend lezen is een kunst
    Anyhow, ik hoop dat het snel weer beter gaat.
    Nolite te bastardes carborundorum

Huh, ja zo staat het er inderdaad ook Maar ik neem aan dat je bij zo'n ontsteking gewoon antibiotica krijgt, of je sieraad er nou nog in zit of niet.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Quote Originally Posted by Dullahan View Post
    Huh, ja zo staat het er inderdaad ook Maar ik neem aan dat je bij zo'n ontsteking gewoon antibiotica krijgt, of je sieraad er nou nog in zit of niet.
    Heb er voor gekozen de piercing te verwijderen en slik nu ibrupufen.
    Blijkbaar pikt mijn oor dit niet en geen idee of ik allergisch ben voor chir. staal.

Weet wel dat ik zo beroerd ben geweest dat ik geen piercing meer durf...

Slightly Modified Celestial's Avatar

Chirurgisch staal is overigens gewoon 'staal', er is niets chirurgisch aan. Ook zou ik eerlijk gezegd niet terug gaan naar die piercer als je zulk belabberd advies meekrijgt. Tea tree is super achterhaald en veel te sterk voor zulke gevoelige huid.

Een wijze tip is ook altijd, als je het niet in je oog zou doen dan ook niet op een piercing. Dus gewoon steriele zoutoplossing.
    Generic Signature.

Quote Originally Posted by Dullahan View Post
    Zoiets kreeg ik inderdaad ook met kraakbeenpiercings... 2 keer zelfs Misschien wil je kraakbeen gewoon geen piercings hebben. Ik denk dat dat bij mij het geval is...

@ Aud: ontstekingen kunnen niet insluiten als je ook antibiotica krijgt... want een ingesloten ontsteking wordt ook met antibiotica behandeld Dus als je toch al AB krijgt kun je die piercing er gewoon uithalen.
    Heb dus geen ab en lees nu veel over ingesloten ontstekingen.
    Misschien toch ab aan dokter vragen?

Heb je nog last van je oor? Doet het nog zeer, is het nog dik en rood en warm? Zo ja, dan zou ik weer even richting dokter gaan.