Results 1 to 6 of 6

Thread: helix blijft pijn doen

helix blijft pijn doen

Ik heb 4 dagen geleden een helix laten piercen, het doet soms heel even pijn als er een haar langs gaat of ik het perongeluk aanraak maar sinds gisteravond kreeg ik er meer last van. Toen ik hem bekeek in de spiegel zat er iets zwarts onder de oorbel, in de binnekant van mn oor wel. Het leek opedroogd bloed maar het was wel goed zwart. De pijn is drukkend en soms jeukend, erg vervelend dus. Het zwarte gaat wel een beetje weg met zeep maar het zit er nog steeds. Hoort dit bij het geneesproces of is het ontstoken?

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: helix blijft pijn doen

Als je hem pas vier dagen hebt kun je er vanuit gaan dat dit nog wel even zo blijft. Er is net een naald door je oor gegaan, het is logisch dat dat pijn doet. Zeker kraakbeenpiercings kunnen heel vervelend aanvoelen. Hij is pas na een maand of 9 genezen, en in die periode is het normaal dat je er last van hebt. Een piercing ontsteekt niet zo snel dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Dankjewel voor je reactie! Ik had al verwacht dat het wel pijn zou doen en daar kan ik nog wel mee leven. Maar waar ik een beetje van schrok was dat zwarte op mijn oor, weet je misschien wat dat zou kunnen zijn?

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Misschien nog restant inkt van het aftekenen? Of opgedroogd bloed, dat kan ook wel echt zwart zijn.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Slightly Modified Aud's Avatar

Ik denk ook opgedroogd bloed. Bij mijn inner conch zaten ook zwarte korstjes. No worries, is heel normaal bij zo'n verse kraakbeenpiercing. Wbt de pijn: ik heb mijn daith een maand of 2, maar soms doet hij meer pijn dan toen hij pas gezet was. Klote, maar ook heel normaal.
    Nolite te bastardes carborundorum

Oooh oke top, hoef ik me geen zorgen te maken dus, dankjewel!