Results 1 to 4 of 4

Thread: Oorpiercings en vechtsport. Hoe beschermen?

Question Oorpiercings en vechtsport. Hoe beschermen?

Hoi,

Vanavond ga ik een proefles Brazilian jiu jitsu doen en als het iets is voor me wil ik er natuurlijk graag mee verder. Ik maak me alleen een beetje zorgen over mijn drie nog niet genezen oorpiercings (inner conch, outer conch en tragus). De tragus heb ik het langst (1,5 jaar), die zal het minst lastig zijn. Ik heb mijn traguspiercing er echter nog nooit zelf uitgehaald dus dat lijkt me geen handige optie.
    De andere twee zijn sowieso nog niet klaar om zelf mee te gaan frummelen. Helaas doen de inner en outer conch nog wel echt pijn als ik me stoot of wanneer iemand me een knuffel geeft. Ook die heb ik beide (bijna) een jaar maar tussen alledrie zat telkens maar een paar maanden. Volgens mij genezen ze daarom niet zo snel.

Ik heb de no pull discs op voorraad en die kan ik er zo omheen schuiven (ik knip ze in, ontsmet ze en schuif ze dan om m'n piercings heen, voor en achter, als ze achter niet al zitten) en ga m'n inner en outer conch daarbij afplakken met een pleister.
    Is dit genoeg en heeft iemand nog handige tips?

Stomme vraag misschien hoor, maar ik ben echt bang dat eruit halen geen optie is en ben erg blij met m'n piercings (de moed ook die ik ervoor op moest brengen) dus wil graag dat 't veilig is.

Groetjes, Merel

Gatenkaasje Aud's Avatar

Re: Oorpiercings en vechtsport. Hoe beschermen?

Ik heb aikido gedaan met piercings. Was geen probleem, behalve dat ze afgeplakt moesten worden. Eigenlijk heb ik verder geen tips, want bij mij ging het altijd goed. Zolang mensen ze er niet per ongeluk uit kunnen trekken en een bloedbad veroorzaken, was er niks aan de hand
    Once upon a time, there, there was a big forest. And in the middle of the forest there lived…some trousers. Called…Dave.

Freak! Sproetje's Avatar

Ik deed de mijne toch uit bij JiuJitsu, het was elke keer een gesukkel, en de eerste keren deed ik er nadien weer 3 kwartier ove rom mijn rook er weer in te krijgen, maar ik wou het risico niet nemen dat ze ergens per ongeluk achter zouden blijven haken tijdens een worp ofzo. Sowieso mocht afplakken bij ons ook niet (in geen enkele van de 3 clubs waar ik gevechtssport gedaan heb tussen mijn 7 en mijn 27 overigens).

Als ze nog niet genezen zijn kan je natuurlijk niet veel anders, ik hoop dat je er niet teveel tegen je oren beland.m

En veel plezier!

Hoi Sproetje en Aud,

Bedankt voor jullie reacties! Ik had ze helemaal afgeplakt en beschermd met de no pull discs. Nu is Brazilian Jiu jitsu toch dermate ruig dat m'n conch een behoorlijke klap heeft gehad. Vond ie niet leuk maar gaat weer oké.

Ik denk dat Tai Chi meer bij mij past, deze vechtkunst was voor mij too much. Ik kreeg wel nog de tip van een meisje daar dat er ook bescherming bestaat voor je volledige oor. Mocht ik het toch nog eens overwegen denk ik dat ik die nodig heb..
    En ja, in de toekomst kunnen ze er hopelijk uit. Maar dat lijkt me nu nog niet slim bij mij.

____________ updated ____________

Sproetje, mijn volgende piercing (als deze drie wat stabieler zijn) wordt misschien ook een rook. Erg mooi plekje!