Results 1 to 8 of 8

Thread: Ervaringen Daith piercing

Ervaringen Daith piercing

Hoi allemaal!

Ik zou heel graag een Daith piercing willen laten zetten.
    Zijn hier forummers die ervaring hebben met een Daith piercing, het genezingsproces hiervan en tips hoe deze goed schoon te houden (aangezien je dit stuk kraakbeen niet of niet goed kunt zien)?
    Minder positieve verhalen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

CurlyWurly

Slightly Modified Aud's Avatar

Re: Ervaringen Daith piercing

Ja, ik heb er een sinds een maand. Eigenlijk is het enige wat ik doe spoelen onder de douche, verder doe ik er niks aan. En dat gaat tot nu toe prima.
    Oh en qua pijn viel het ongelooflijk mee. Kraakbeenpiercings zijn geen pretje, maar echt, 100x liever dit dan lip of neusvleugel.
    Nolite te bastardes carborundorum

Piercing Newbie derangedDrummer's Avatar

Ik heb de mijne nu denk ik iets langer dan een half jaar, de pijn van het zetten vond ik vreselijk (ik vind de daith oprecht mijn pijnlijkste piercing) maar de genezing gaat tot nu toe vrij smooth, het ligt in het begin alleen niet zo lekker omdat het gevoelig is, hou daar rekening mee als je ook een zij-slaper bent.
    Oorlel 10mm x2
    Nostril x2
    Septum x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Daith x1
    Tepel x2

Piercing Newbie Crescent87's Avatar

Ik vond het zetten ook wel even gemeen, rotter dan mijn helixen/tragus maar weer makkelijker dan de inner conch.
    Qua genezing is mijne heel braaf, ik heb hem nu een maand of 8. In het begin wl vochtbultjes gehad dus een weekje zeezout gebruikt. Verder spoel ik hem alleen af onder de douche met wat lauw water, dep hem droog met schone tissue en verder niets/
    “Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster... for when you gaze long into the abyss. The abyss gazes also into you.”
    F. Nietsche

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Oké, dus het laten zetten is vooral geen pretje... Ik heb eigenlijk nog nooit pijn ervaren tijdens het zetten dus hoop dat dat dit keer ook zal meevallen. Zie alleen erg op tegen de verzorging omdat je de Daith niet (goed) kunt zien. In ieder geval geruststellend dat de genezing bij jullie goed gaat!

Ik heb nu een inner conch en een helix die in juli 2016 gezet zijn. Het geval wil dat ze beiden erg traaaag genezen. Ze zijn nog steeds niet helemaal oké. Is dit een probleem met een Daith en gaat de genezing dan nog langzamer? Of staat dit er los van? Moet ik wachten met de Daith totdat de andere twee helemaal genezen zijn?
    De Daith komt in ieder geval in het andere oor die geen 'verse' piercings heeft.
    Last edited by CurlyWurly; 25-11-2017 at 12:14.

Gatenkaasje Groenoogje's Avatar

Persoonlijk merk ik dat als ik meerdere piercings heb die ik vlak na elkaar heb gezet, het genezingsproces niet bevorderd. Nu ben ik helemaal een trage genezer qua oorpiercings. Mijn beide daith's duurde wel een maand of 15 voordat ze genezen waren.
    Als je altijd jezelf blijft, kan een ander zich nooit in je vergissen

Piercing Newbie Werdery's Avatar

Ik denk wel dat een verse piercing de genezing van de andere beďnvloed, zeker als je zegt dat je een trage genezer bent.
    Dan mag je makkelijk 6 maanden erbij optellen qua genezingstijd.
    Whatever floats your boat, as long as it doesn’t sink mine.

Ik ben eerlijk gezegd geen trage genezer. Mijn tongpiercing was heel snel oké en m'n traguspiercing was binnen twee maanden rustig en heb daar verder helemaal geen last van gehad in de zin van pijn of wondvocht. Ik merk dat de innerconch en de helix (vooral de laatste) wel eens opspelen en dat er nog wel eens gevoeligheid is. Heb ze nu allebei al 17 maanden. Heb nu toevallig sinds 2 weken de no pull discs in gebruik en heb de originele, lange staafjes vervangen voor kortere en sindsdien zijn ze super rustig!

Als er een dikke kans is dat de genezing nog langzamer gaat met een nieuwe Daith dan wacht ik gewoon totdat de andere twee genezen zijn. Het is het mij anders echt niet waard om 3 boze piercings te moeten verzorgen.
    Feit blijft wel dat de Daith er gaat komen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!