Results 1 to 2 of 2

Thread: Vraag over industrial piercing.

Question Vraag over industrial piercing.

Hallo Allemaal,

Ik heb op 13 oktober een Industrial piercing laten zetten. De piercer had toen twee aparte piercings er in gedaan, dit was beter zei ze. op 19 oktober werd ik wakker en was het balletje van mijn piercing afgegaan in mijn slaap, deze kon ik niet meer terug vinden. Ik heb toen een staafje er in gedaan om te voorkomen dat de Industrial weer dicht zou groeien.

Mijn oor is nu redelijk gevoelig/rood en ik heb veel korst vorming. Dit had ik niet toen er twee aparte piercings er in zaten. Ik heb geprobeerd om het sieraad er weer in te krijgen, maar zonder succes. Ik maak mijn oor elke dag schoon met wattenstaafjes gedoopt in zout oplossing.

Nu luidt mijn vraag als volgt: Wat kan ik nog meer doen om goed voor mijn oor te zorgen zodat de korst vorming en gevoeligheid wat weggaat?

Sorry voor het lange bericht!

Veel liefs x

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Re: Vraag over industrial piercing.

Dus eigenlijk heb je 2 dagen geleden je piercing opnieuw erg ge´rriteerd door er een staaf in te doen? Dat had je eigenlijk sowieso beter bij de piercer laten doen maar daar is het nu te laat voor.
    Sowieso heeft een kraakbeenpiercing minstens 9 maanden genezing nodig, aangezien jij er 2 tegelijk liet plaatsen mag je hier gerust nog een aantal maanden bijtellen. Gevoelig is perfect normaal bij een nieuwe piercing, zeker als je er ondertussen al grondig mee geprutst hebt.

Ik zou alvast geen wattenstaafjes meer gebruiken, pluisjes wil je niet bij een verse wonde. Kijk even voor compressen of hang je oor gewoon in een mok warme zeezoutoplossing (kijk even voor de juiste verhouding in het zeezout-topic) en probeer er zo weinig mogelijk aan te zitten. De korstjes van vanzelf wel weg.