Page 1 of 7 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 67

Thread: Japanse sleeve door Amar Goucem @ Dragon Tattoo Eindhoven

Piercing Newbie Harm1985's Avatar

Japanse sleeve door Amar Goucem @ Dragon Tattoo Eindhoven

Het staat al een jaar of 10 in de planning maar dinsdag 3 oktober heb ik dan eindelijk mijn tekenafspraak voor mijn Japanse sleeve.

Sinds ik mijn eerste tattoo heb laten zetten in 2004 (eerder eigenlijk al) wist ik dat ik 'vol' moest. Maar goed, destijds studeerde ik nog en aangezien niemand weet wat de toekomst brengt heb ik bewust gewacht tot het juiste moment.

Dat het Japans moest worden stond ook al een poos vast, ik ben een groot liefhebber van de traditionele stijlen als Japans, Keltisch, Borneo, Maori, Polynesisch, Marquesan en America Traditional en heb in de meeste stijlen ook al tattoos.

Dat het Amar moest worden was ook al een poos duidelijk. Al vanaf mijn eerste tattoo ben ik vaste klant bij Dragon en toen mijn Keltische stuk werd afgemaakt in 2009 was hij er net begonnen.

Sinds die tijd heb ik Dragon Tattoo wel gevolgd maar ben er niet meer geweest voor een nieuw stukje inkt, mede omdat ik sindsdien getrouwd ben en we twee kinderen hebben gekregen. Maar ook omdat Jeroen Franken, die mijn Maori stuk heeft gezet al sinds 2007 er niet meer werkt.

Nadat hij mijn been in 2013 heeft afgemaakt moest er worden gespaard voor het nieuwe huis. Daar wonen we inmiddels twee jaar dus is eindelijk de tijd gekomen voor mijn sleeve.

Dus ben ik in mei langs gegaan voor het maken van een afspraak. Het wordt een draak, voornamelijk black and grey, maar met wat rode, oranje, gele en groene accenten. Ik heb van zijn Instagram een aantal tattoos geplukt met wat ik mooi vind dus dat moet helemaal goed komen.

Mijn eerste sessie staat gepland op 24 oktober, daarna nog op 14 november, 28 november en 19 december. Voor 2018 moeten er ook nog drie afspraken worden gemaakt maar in mei was de nieuwe agenda er nog niet dus dat gaan we dinsdag maar doen.

De voorpret is inmiddels al begonnen want mijn arm heb ik alvast geschoren in voorbereiding op dinsdag.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte en zal ik na iedere sessie een update plaatsen.
    Last edited by Harm1985; 17-03-2018 at 06:51.
    Is the image I'm making the image I see
    When the man in the mirror is talking to me

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Japanse sleeve door Amar Gouchem @ Dragon Tattoo Eindhoven

Tof Ik ben benieuwd naar updates!
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Piercing Newbie Werdery's Avatar

Nice. Succes
    Whatever floats your boat, as long as it doesn’t sink mine.

The Librarian Trutle's Avatar

Ik ben ook erg benieuwd
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Inmiddels onderweg terug uit Eindhoven. Was behoorlijk druk bij Dragon maar ik was ruim op tijd en had mijn geduld meegenomen.

Amar was zoals de vorige keer enthousiast en we hebben doorgenomen wat mijn wensen zijn aan de hand van wat recente tattoos van zijn Instagram.

Daarna heeft hij de contouren van mijn arm uitgetekend, locatie van elleboog en kop van de schouder en zo. Hij was wel een beetje teleurgesteld dat ik mijn borst had gereserveerd voor een Marquesan stuk maar dat vond hij ook een cool idee.

Nu maar drie weken wachten. Volgende keer nog vier afspraken maken voor 2018. Worden er in totaal acht.

Dus helaas geen foto's van een schets maar misschien binnenkort op zijn Instagram.

Wordt vervolgd

Werd vandaag gebeld door Dragon, was ff bang dat mijn afspraak van dinsdag gecanceld werd, maar was voor vier nieuwe afspraken in 2018, vrijdagen dit keer:
    12 januari
    2 februari
    23 januari
    16 maart

Nog maar vier dagen

Zo. De eerste sessie zit erop. De eerste tien minuten waren ff wennen maar daarna zat ik goed in de flow en kon ik prima dealen met de pijn.

Het enthousiasme van Amar was aanstekelijk, hij wilde een super vette tattoo maken en was tot vanmorgen aan het finetunen. Maar het resultaat mag er zijn, hij was zelf ook erg in zijn nopjes. Ik vond het een erg prettige samenwerking en kijk uit naar sessie 2.

Vandaag ca. 3,5 uur outlines gedaan en mijn bovenarm staat nu vol en een stuk van mijn onderarm ook. Volgende keer de rest en misschien een stukje shading.
    Attached Images Attached Images

Slightly Modified Aud's Avatar

Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! 3,5 uur, ppfff..het langste wat ik aan 1 stuk heb gezeten was 2 uur en toen was ik het ZO zat niet zozeer de pijn, maar de verveling :S
    Nolite te bastardes carborundorum

Gatenkaasje Morsmordre's Avatar

3.5 uur is toch niet zo lang?

Ziet er goed uit! Ook ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    “Nor do thou seek to vainly delve
    Where death's pale angels tread,
    To hear the murmur of its flow
    Around the silent dead.”

- Frances E. W. Harper

Thanks. Staan nog wat meer foto's op zijn Instagram:

https://www.instagram.com/p/BapTRfeHgTl/?hl=nl