Titel klinkt vast veel erger dan mijn probleem!

Om vooraf te nemen: Toen ik op 5mm zat merkte ik dat mn lel links veel dunner was. Tijdens een afspraak bij Paradigm gevraagd wat verstandig was. Tunnel eruit halen, laten slinken en iets hoger opnieuw piercen. Zo gezegd zo gedaan!

Na jaren op 9mm gezeten te hebben, wilde ik toch door stretchen naar 14mm. Snapplug setje besteld en vanaf de eerste plug rustig doorgeschoven totdat ik bij 9mm zat. Vervolgens telkens gewacht totdat het plugje goed bewoog in m'n stretch en dan met glijmiddel de volgende stap genomen.
Alles ging prima, geen pijn, zwellling of wat dan ook. Bij 12mm aangekomen heb ik er aan beide kanten single flared tunnels ingedaan van staal, verder ook geen issues. Maar dan! Een week later begon mijn linker lel zeer te doen. Bij nadere inspectie zag ik dat het oude tunnel gat duidelijk te zien was onder mijn nu 12mm stretch. Verder niks bij gedacht, gewoon laten zitten. De pijn bleef, weer tunnel eruit gehaald, en tot mijn grote schrik zag ik dat het dunne stukje huid was doorgescheurd naar mijn oude stretch!

Nu heb ik dus 2 kleine uitstulpjes van vlees in m'n stretch zitten, het doet alleen pijn als ik er tegen aankom. Ik heb er gelijk een glazen sieraad van 9mm in gedaan toen ik constateerde dat het was doorgescheurd, maar ik heb nooit bloed gezien.
Ik maak het nu om de dag schoon met sebamed zeep, en breng een beetje bepanthen aan.

Kan ik dit zo laten totdat het genezen is? Naar de huisarts wil ik eigenlijk niet, want het is niet echt een wond en denk verder niet dat zij er iets mee doen. Of is het verstandiger het sieraad er helemaal uit te halen en kijken of het dan beter/sneller geneest?

Als iemand nog advies heeft hoor ik het graag!