Results 1 to 8 of 8

Thread: Hoelang duurde het bij jou voordat je kraakbeen piercing genezen was?

Leeg Canvas

Hoelang duurde het bij jou voordat je kraakbeen piercing genezen was?

Hallo dames en heren.
    Ik heb ooit een helix gehad, maar die was ontstoken en heb ik laten verwijderen.
    Nu denk ik er over na om (na een operatie) weer een helix (of tragus) te nemen. Dus ik heb 2 vragen.
    1, had je in het begin een ringetje of slaafje? En 2, hoe lang duurde het genezen bij jou? 3 tot 9 maanden of misschien zelfs langer of korter? Alvast bedankt.

Piercing Newbie derangedDrummer's Avatar

Re: Hoelang duurde het bij jou voordat je kraakbeen piercing genezen was?

Ik heb een helix gehad (staafje) en het duurde bij mij dik een jaar voordat hij tot rust kwam.
    Oorlel 10mm x2
    Nostril x2
    Septum x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Daith x1
    Tepel x2

Leeg Canvas

Bij de piercings waar ik een staafje in had (onder andere tragus, inner conches, helix) duurde de genezing ongeveer tussen de 7 maanden en een jaar. Ligt totaal aan je weerstand ligt eraan of je er meerdere per keer laat zetten. Ook verschilt het van persoon tot persoon. Ik heb over het algemeen rustige genezingprocessen gehad. Alleen bij mijn forward helix niet. Ik had dáár een ringetje in laten zetten. Dat is geen aanrader. Deze bleef maar klieren. Inmiddels heb ik hem ook niet meer.

Ga er gewoon van uit dat de helix (met een staafje) minstens 9 maanden nodig heeft te genezen.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Hangt er overigens ook van af of je goede kwaliteit sieraad draagt (implant graad titanium) en of ze een o-naald gebruiken of een standaard piercing naald.
    Nazorg (steriele wondspoeling) is ook erg belangrijk en bepalend voor een snellere genezing.
    Generic Signature.

Heb m december 2014 laten zetten, mooie ruime ring. Zomer er op staafje, ging niet. Meer als halfjaar later, oktober, een en al zooi er uit, bloeden, ontstoken. Nieuwe ring er in en daarna werd het pas rustig maar duurde het nog een paar maanden dat ie echt rustig was en dat ik er op kon slapen nog weer veel langer. Nu kan ik er gelukkig alles mee doen...

Mijn helix duurde denk ik ong. een half jaar. Terwijl die notabene geschoten was en er echt een poep sieraad in zat. Mijn kraakbeen lobe piercings duurde járen. Die waren ook geschoten en werden pas rustig toen ik ze wisselden naar high quality titanium (Anatometal). Nu gelukkig nooit meer last van. Mijn nostrils duurde ongeveer 6 maanden per stuk, maar zijn altijd nog wel even gevoelig bij wisselen. En kunnen ook alleen maar tegen titanium (ook niet tegen 14k goud).
    Keep your head up, keep your heart strong
    Keep your mind set, keep your hair long

Leeg Canvas

Oh ja, de nostril piercing, ook kraakbeen. Mijn eerste nostril piercing was geschoten en de andere twee gepierced. Ik denk dat iedere nostril piercing gemiddeld vier maanden nodig had tot ze volledig genezen waren.

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Mijn neuspiercing genas heel vlot en makkelijk. Heb er nooit last van gehad, nooit een vochtbultje oid gehad, alleen een rode neusvleugel. Ik kan hem altijd heel makkelijk wisselen, zelfs naar een 1 mm sieraad terwijl ik normaal een ringetje van 0,8 draag.

Mijn oor piercings daarentegen... Ik heb 3 innerconches gehad en 1 industrial en dat is allemaal geëindigd met antibiotica en het laten verwijderen door een arts. (En dan niet 'oei mijn oor is rood ik moet aan de antibiotica' maar echt pus en bloed en zwelling en ontploffende abcessen en heel veel pijn).
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.