Results 1 to 9 of 9

Thread: Te kort staafje navel en dan?

Te kort staafje navel en dan?

Anderhalve week verder is het ineens onwijs gaan zwellen. Verwijt mezelf dat ik misschien er teveel heb aangezeten met schoonmaken. Ga dat dus minimaliseren naar 1x spoelen, maar niet vegen met wattenstaafjes. Een nieuw staafje vertraagt de genezing maar wat is wijsheid? Hij zit nu strak op de max maar er komt geen vocht uit. Wel ook een korstje onder maar onder is het niet rood. Omdat het zo strak is is het gevoeliger maar over het algemeen niet roder. Ik ben pas komend weekend in staat naar de betreffende shop terug te gaan eventueel. Het is niet bij mij in de buurt maar ken wel iemand bij mij in de buurt die pierct en een eigen shop heeft.
    Misschien hebben jullie nog meer tips. Zolang ie niet begint te kloppen of zweren laat ik m lekker zitten waar ie zit het liefst maarja wat is wijsheid...
    Meisje vd shop had het dacht ik over maat 10 wat er nu doorzit.

Misschien een gekke gedachte maar als je lichaam zich ook nog moet focussen op een andere wond ergens anders in je lichaam, zoals getrokken verstandskiezen, kan het daarom ook niet zo zijn dat mn navel nu zo dik is? Afgelopen week paracetamol geslikt of mn leven er van afhing...
    Last edited by knuffeltjeeee; 29-08-2017 at 15:25.

Slightly Modified derangedDrummer's Avatar

Re: Te kort staafje navel en dan?

Zsm naar een goede piercer gaan om een langer staafje te laten plaatsen.
    Oorlel 10mm x2
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Nostril x2
    Septum x1
    Tepel x1
    Daith x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1

Heb het even aangekeken, en de zwelling zakte gelukkig af.
    Dus mooi dat ik heb gewacht. In principe kan ik m nu met schoonmaken bewegen en heb ik een stukje staaf die ik zowel van bovenaf bij het bovenste balletje als er onder bij het onderste balletje kan schoonmaken. Dus gelukkig vanzelf goed gekomen...
    Sommige dagen jeukt het onwijs. Gemiddeld is het rondom het bovenste balletje wat roder. En vaak hangen er korstjes en velletjes aan. Dat maak ik s avonds met het douchen weer schoon en ik houd het rustig met een kopje gekookt afgekoeld water met een kwart theelepeltje zeezout en laat het daarna lekker aan de lucht drogen en dan ziet het er heel rustig en netjes uit.
    Geen rare zwellingen ofzo.

Slightly Modified Celestial's Avatar

Tip: gewoon even langs de apotheek of drogist en vragen naar fysiologische zoutoplossing. Dit is steriel en heeft de juiste concentratie zout. De meeste mensen gebruiken veel te veel zout als ze zelf een spoeling maken. Mespuntje op een mok water is genoeg.
    Generic Signature.

O super!
    Ja, ik las in een ander topic dat die velletjes er op wijzen dat je huid te droog is.
    Ga zeker eens langs de drogist! En ik probeer er ook op te letten met mn zout want je hoost veel te snel teveel er in.

Vandaag de juiste beslissing genomen en een langer staafje er in. Ben van de standaard 10 naar 14 gegaan. :0

Freak! Sproetje's Avatar

Er bestaat geen "standaard" niemand is hetzelfde

Slightly Modified Celestial's Avatar

Hou er dan wel rekening mee dat wanneer de zwelling weer weg is en het staafje weer veel te lang lijkt je weer een korter staafje kan laten plaatsen. Een te lang staafje is ook niet goed voor de genezing.
    Generic Signature.

Vind deze helemaal prima, volgend zomer als ie genezen is er weer het kortere staafje in. Gewoon zorgen dat het niet teveel heen en weer schuift en dat gaat prima.