Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: Ge´rriteerde Helix

Ge´rriteerde Helix

Hee,
    Ik heb nu 3 weken een Helix piercing. Het ging allemaal goed totdat er een soort van vochtbult opkwam. Doet GEEN pijn er komt GEEN stinkend pus uit alleen wondvocht en ook een beetje rood en warm. De bult zit helemaal rondom de piercing het voelt als een blaar ik heb het nu al een week. Ps: na hoe lang heeft zeezouten resultaat?? Alvast bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gatenkaasje Dullahan's Avatar

Re: Ge´rriteerde Helix

Ziet eruit en klinkt als een hele normale helix van 3 weken oud. Kraakbeenpiercings zijn lastig en kunnen lang blijven irriteren (lees: het duurt zeker een maand of 10 tot hij genezen is). Zolang het sieraad lang genoeg is en er ruimte is om zwelling op te vangen hoef je je nergens druk om te maken. Zeezouten kan helpen tegen de irritatie maar houd er rekening mee dat je zeker nog een paar maanden last van je piercing kan hebben.
    Never trust anything that can think for itself, if you can't see where it keeps its brain.

Quote Originally Posted by Dullahan View Post
    Ziet eruit en klinkt als een hele normale helix van 3 weken oud. Kraakbeenpiercings zijn lastig en kunnen lang blijven irriteren (lees: het duurt zeker een maand of 10 tot hij genezen is). Zolang het sieraad lang genoeg is en er ruimte is om zwelling op te vangen hoef je je nergens druk om te maken. Zeezouten kan helpen tegen de irritatie maar houd er rekening mee dat je zeker nog een paar maanden last van je piercing kan hebben.
    OkÚ bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Leeg Canvas

Als je elk uur met een wattenstaafje zout werkt het beter dan alleen in de ochtend en avond. En volgens mij werkt keukenzout net zo goed. Ik deed dat tien dagen tot de irritatie weg was maar het zat niet door kraakbeen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    geef mij maar sauna fenomeen (RIP)

Slightly Modified Sproetje's Avatar

Keukenzout is vaak geen puur zout waardoor het minder geschikt is. Ook is elk uur veel te veel, oververzorgen is ook niet goed. Maximum 3x/dag is al meer dan voldoende.

The Librarian Trutle's Avatar

Dit is geen goed advies Panne. Je kan ook teveel aan je piercing zitten en dat doe je door er elk uur aan te prutsen. 1 keer zeezouten per dag is eigenlijk voldoende, maar dan met de goede verhouding (er is een heel topic aan gewijd), lang genoeg en het water zo warm mogelijk. En keukenzout is niet goed omdat er dingen aan toegevoegd zijn die niet bevorderlijk zijn voor de genezing.

Plus, als jouw piercing niet door kraakbeen zit dan is dat sowieso heel moeilijk te vergelijken. Kraakbeenpiercings zijn bitches en vochtbultjes daar kunnen heel lang aanhouden. Na 10 dagen zijn die niet weg en als ze toch weg zouden zijn, juich dan maar niet te vroeg, want ze kunnen gedurende 9 maanden vrolijk terug komen.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    The best weapons in the world!
    - The Doctor-

Leeg Canvas

Oh fuck. Heb ik dus geluk gehad dat de ontsteking verdween.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    geef mij maar sauna fenomeen (RIP)

Een vochtbultje is ook geen ontsteking. Een ontsteking gaat gepaard met geel/groen pus, ferme zwellingen en dat doet serieus veel pijn. Zonder pijnstillers red je het dan niet. Wat jij waarschijnlijk had was gewoon wondvocht. Wondvocht is doorzichtig of kan een beetje gelig zien en is doodnormaal bij het genezen van een piercing. Welke heb je trouwens?
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-

Piercing Newbie derangedDrummer's Avatar

Ik zou het eigenlijk gewoon met rust laten, daar gedijen mijn piercings het beste op.
    Oorlel 10mm x2
    Nostril x2
    Septum x1

RETIRED:
    Helix x1
    Sternum MD x1
    2e oorlel (1.2mm) x2
    Daith x1
    Tepel x2

Ik doe er persoonlijk ook nooit iets aan en het geneest inderdaad altijd goed.
    You want weapons?
    We're in a library!
    Books!
    - The Doctor-